וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מתנחלים מיידים אבנים לעבר פלסטינים לעיני חיילים

12.10.2015 / 0:34

מאז רצח בני הזוג הנקין אירעו עשרות מקרים של תקיפת פלסטינים על ידי מתנחלים. בכמה אירועים תועדו חיילים עומדים בסמוך ואינם מנסים להפריד בין הצדדים. דובר צה"ל: "אירועים חריגים שיתוחקרו"

צלמים זמניים מורשים

עשרות מקרים בהם מתנחלים תקפו פלסטינים אירעו מאז רצח בני הזוג הנקין בשומרון בתחילת החודש. מיד לאחר הפיגוע יצאו מתנחלים להפגין בצמתים ברחבי יהודה ושומרון, חלקם אף יידו אבנים לעבר כלי רכב ובתים של פלסטינים. גם אם מדובר במקרים חריגים ובתגובה לגל הפיגועים, האירועים הללו חוזרים אחת לכמה ימים ובחלקם חיילים שעדים להם לא מפרידים בין הצדדים.

בסרטונים שהגיעו לידי וואלה! NEWS מתועדים כמה מקרים שבהם נראים מתנחלים כשהם תוקפים פלסטינים או פוגעים ברכושם כשלצדם עומדים חיילי צה"ל. אחד המקרים אירע ביום שישי האחרון באזור חברון, יום לאחר הפיגוע בקריית ארבע. קבוצה של מתנחלים הגיעו בסמוך לבתים בכפר ג'בל ג'והר והחלו ליידות לעברם אבנים. בסרטון נראים כמה חיילים עומדים לא רחוק מהם, ולמרות שהיו קרובים לא ניסו להפסיק את יידוי האבנים.

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע רביעי בירושלים: שני פצועים מדקירות באוטובוס, המחבל חוסל
55 אלף שקל ויש לך M-16: מחירון הנשק במגזר הערבי
טרור הילדים: "חשבתי שהוא הולך לבית ספר - ועכשיו הוא שהיד"

חיילים עומדים מנגד בזמן התפרעויות של מתנחלים. בצלם, מערכת וואלה! NEWS
מתנחלים מיידים אבנים לעיני חיילים/מערכת וואלה! NEWS, בצלם

במקרה נוסף שתועד, שלושה ימים לאחר רצח בני הזוג הנקין, נראים מתנחלים ופלסטינים מיידים אבנים אלה לעבר אלה בכפר בורין הסמוך ליצהר. אחד המתנחלים, רעול פנים, מסייע לחייל לטעון רובה בכדורים המשמשים לפיזור הפגנות. לאחר מכן נראים החיילים מנסים להרחיק את הפלסטינים מהמקום.

למחרת תועדו מתנחלים ליד הכפר עוריף הסמוך ליצהר כשהם מציתים צמיגים ומגלגלים אותם לעבר פלסטינים הנמצאים במקום. גם במקרה זה נראים חיילי צה"ל שאינם מתערבים בנעשה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"צה"ל מוקיע את התופעה"

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי הם מוקיעים את אירועי האלימות וכי בחלק מהמקרים לא פעלו החיילים כמצופה מהם והם יתוחקרו. עוד נמסר כי "לצד העיסוק בלחימה בטרור אנו נתקלים בתופעה של גילויי אלימות נגד פלסטינים ונגד כוחות הביטחון. צה"ל מוקיע את התופעה ומדגיש כי הטיפול בה מסיט מליבת העשייה. המקרים המדוברים הינם אירועים חריגים שיתוחקרו ובהתאם לממצאים ינקטו הצעדים הנדרשים. יודגש כי הפקודות והפעולות הנדרשות במקרים מסוג זה הינן ברורות ומוכרות לכוחות הפועלים בשטח".

ארגון "בצלם" שאחראי לתיעוד האירועים מסר כי "הסרטונים הללו הם רק דוגמה אחת מני רבות בימים האחרונים של אי ההגנה על הפלסטינים מפני אלימות המתנחלים. כנראה שמבחינת רשויות אכיפת החוק אבנים הן מסוכנות רק כשהן נזרקות על ידי פלסטינים ולא כאשר הן נזרקות על ידי מתנחלים".

(פרסום ראשון: 23:41)

מתנחלים מיידים אבנים לעבר בית משפחה פלסטינית בחברון. ארגון "בצלם", צילום מסך
מתנחלים מיידים אבנים באזור חברון/צילום מסך, ארגון "בצלם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully