וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור הילדים: "חשבתי שהוא הולך לבית ספר - ועכשיו הוא שהיד"

משה שטיינמץ ואילן זלאיט

12.10.2015 / 0:25

המחבל ה"מבוגר" ביותר בשלושת הפיגועים שאירעו אתמול בבירה הוא רק בן 18, סטודנט להוראה. הוא נפרד מאמו לשלום בבוקר, וכעבור שעה חוסל כשניסה לדקור שוטר. בזירה בפסגת זאב נחרדו עדי הראייה ממראה של ילדים ערבים דוקרים ילדים יהודים: "אלה שני ילדים, שני ילדים"

צילום: יותם רונן, רוני כנפו, מור שאולי עריכה: טל רזניק

המחאה הפלסטינית הנוכחית, שאט-אט הופכת לאינתפיאדה של ממש, יש בה מאפיין בולט – והוא גילם הצעיר של המפגעים. לראייה, שלושת הפיגועים שאירעו אתמול בירושלים בוצעו בידי קטינים. ה"מבוגר" ביותר – בקושי בן 18. "התקשרו אליי מבית הספר ואמרו לי שהוא לא הגיע ללימודים", סיפרה אתמול (שני) בבכי אמו של מוסטפא חטיב, סטודנט להוראה משכונת צור באהר, שביצע את פיגוע הדקירה אתמול בשער האריות בעיר העתיקה, ונורה למוות.

האם סירבה להאמין שבנה ביצע את הפיגוע, אשר הסתיים בפציעה קלה של לוחם מג"ב. היא החזיקה בתמונתו, וסיפרה שבבוקר נפרדה ממנו לשלום. "הוא בסך הכול היה בדרך ללימודים", אמרה בשיחה עם עיתונאים פלסטינים והוסיפה: "אולי הוא הלך להתפלל באל-אקצא. אבל מה שבטוח זה שעכשיו הבן שלי שהיד, הוא שהיד". כלי התקשורת הפלסטיניים הציגו אותו, כמו גם את המפגעים הנוספים, כקורבנות תמימים אשר "נורו בדם קר".

גל טרור - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
סגנו של ראאד סלאח: "נתניהו מצית מלחמה עם 1.6 מיליארד מוסלמים"
55 אלף שקל ויש לך M-16: מחירון הנשק במגזר הערבי
כאן שולט ימין קיצוני לא מאוזן. דעה

מוסטפא חטיב מצור בהאר, המחבל מהפיגוע בפסגת זאב. טוויטר, אתר רשמי
מוסטפא חטיב, בן ה-18 מצור באהר, שביצע את הפיגוע בשער האריות ונורה למוות/אתר רשמי, טוויטר

את הפיגוע שאירע שעות ספורות מאוחר יותר בגבעת התחמושת, לא רחוק מהמטה הארצי של המשטרה, ביצעה פרחי בכיר, תלמידת תיכון בת 17 מבית חנינא - כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". בפיגוע נפצע שוטר באורח קל. המחבלת נורתה ופונתה לטיפול.

חברתה סיפרה ל"מען" כי היא צעדה עמה בזמן האירוע, והכחישה כי פרחי תקפה את הלוחמים: "הם המשיכו לכוון את נשקם לעברה, גם כשהיא שכבה מתבוססת בדמה", טענה. תמונתה של המחבלת המדממת, אשר תוארה כ"תלמידה", התנוססה בכלי התקשורת הפלסטיניים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"ילד מדמם, והם מטיחים בו עלבונות"

את הפיגוע השלישי והחמור ביותר שאירע אתמול, ביצעו אחמד ומוחמד מנסרה – בני דודים בני 13 ו-15 בלבד, גם הם מבית חנינא. שני המחבלים, בני נוער, תלמידים, שמו להם למטרה לדקור ילדים יהודים. בן 13 שנקרה בדרכם נפצע קשה מאוד והוא נאבק על חייו. צעיר בן 21 במצב בינוני-קשה. "אלה שני ילדים, שני ילדים", נשמעה עדת ראייה לפיגוע, נחרדת מהמראה של ילדים דוקרים ילדים.

בסרטון שצבר תהודה רבה ברשתות החברתיות, נראה אחמד מנסארה בן ה-13 כשהוא שוכב מדמם על מסילת הרכבת הקלה, אחרי שנורה בידי כוחות הביטחון, בשעה שתושבים שנכחו במקום קיללו אותו וקראו להורגו. "ילד מדמם, והם מטיחים בו עלבונות. הוסרה מסיכת האנושיות של הישראלים", זעמו הגולשים.

לנוכח האירועים, התאחדות ההורים של תלמידי בתי הספר הערביים בירושלים הודיע שהלימודים בבתי הספר הללו יושבתו מחר, יום שלישי, וזאת בשל מה שהם הגדירו כ"אבל על מותם של תלמידי בתי הספר" באירועים אתמול. המשטרה חשפה אתמול כי מאז פרץ הגל הלאומני לפני כשבועיים, נעצרו כ-300 פלסטינים בחשד למעורבות בהפרות סדר. מחצית מהעצורים הם קטינים – וחלקם, כך לפי ממלא מקום המפכ"ל ניצב בנצי סאו, אינם ניתנים להעמדה לדין בשל גילם הצעיר.


אליהו בן שלום, אחיו של יוסף בן 21, שנפצע בפיגוע בפסגת זאב סיפר על שאירע אתמול. "אחי חזר מהילולה של שמעון הצדיק, כשהתנפלו עליו. אבל הכוח שלו חזק, אפילו השוטרים הופתעו. ברוך השם צריך להודות שיש פה נס בתוך נס", אמר והוסיף: "היה לרוב שקט בפסגת זאב, אף אחד לא האמין שזה יגיע לתוך השכונות. מוכר באחת החנויות ברחוב שבו אירע הפיגוע, ואשר היה זה שנטרל ראשון את אחד האחים המחבלים סיפר: "שמעתי צעקות וראיתי שני מחבלים. רצתי במטרה לקפוץ עליהם כדי שיעזבו את הילד ויבואו אליי, אבל הם ברחו. רצתי אחריהם עם מקל של מטאטא, ואז אחד מהם בא מולי עם הסכין. ניסיתי לתת לו מכה עם המקל, אבל פספסתי. הוא ברח בין המכוניות ונפלה לו הסכין. ניצלתי את הרגע והרבצתי לו עם המקל על הראש. עשיתי מה שכל אחד היה עושה".

מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, שיבח את הלוחמים על פעילותם: "בעיצומה של תקופה רגישה ומורכבת זו אתם מגלים פעם אחר פעם אומץ לב, נחישות והקרבה. האופן בו הם פועלים ראוי לכל ציון והערכה".

(פרסום ראשון: 23:00)

הפצוע מפיגוע הדקירה בפסגת זאב, בית חולים הדסה הר הצופים, 12 באוקטובר 2015. באדיבות המשפחה
יוסף בן שלום, בן ה-21 שנפצע בפיגוע בפסגת זאב/באדיבות המשפחה
אימו של מוסטפא חטיב שביצע את הפיגוע בשער האריות בירושלים. פייסבוק, צילום מסך
אמו של חטיב/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully