וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בגן שמואל: המחבל עצר את המכונית - ודקר את ליאת בת ה-15

12.10.2015 / 0:36

"התיישבתי עליו כשבידיו סכין מגואלת בדם", סיפר בניהו ארזי, שהשתלט על המחבל שפצע ארבעה, בהם חיילת באורח קשה. הנערה, שנפצעה קל-בינוני, בדיוק חגגה יום הולדת. "חיכתה עם הזר והעוגה בתחנת האוטובוס"

צילום: שלומי גבאי, מד"א עריכה: טל רזניק

"שמעתי רכב בולם, ואז ילדה צועקת: 'הוא דוקר אותי!'" – כך תיאר בניהו ארזי, שהשתלט על המחבל אמש (ראשון) ליד קיבוץ גן שמואל, את הרגעים שבהם הבין שנקלע לזירת פיגוע. ארזי, שעובד בסמוך למקום, הצליח להשתלט על עלא ראיד אחמד זיוד, בן 20 מאום אל-פחם, יחד עם שני אזרחים נוספים לאחר שפצע צעירה בת 19 באורח קשה, בן 20 ובת 15 במצב קל עד בינוני, וגבר בן 45.

לאחר ההשתלטות, מנעו ארזי והשניים הנוספים מעוברי אורח לחסל את המחבל - והגנו עליו בגופם מפני ירי ורגימה באבנים עד שהגיעו כוחות המשטרה לקחת אותו. במהלך הפיגוע דרס המחבל, ללא עבר פלילי או ביטחוני, חלק מן הפצועים, ואז יצא מכלי הרכב ודקר את הנוכחים.

"ראיתי גבר מכה מרחוק והיא רצה לכיווני. הכתף שלה הייתה מלאה בדם והיא אמרה לי שיש שם שני חיילים שגם נדקרו", הוסיף ארזי. "רצתי לכיוון המחבל, והיה מישהו שהתעמת עמו. התיישבתי לו על הגב. הוא היה עם סכין מלאה בדם, הוא היה באמוק, הוא צעק 'אללה אכבר'".

בדרך לאינתיפאדה שלישית - כל הכותרות
בעוטף עזה לא מתרגשים: "מי שינסה לחצות הגדר – דמו בראשו"
הפלסטינים על המחבלת בעפולה: "השתילו לידה את הסכין, חפה מפשע"
בעקבות המצב: שביתה כללית במגזר הערבי בשלישי

פיגוע דקירה, צומת אלון, 11 באוקטובר 2015. שלומי גבאי
זירת הפיגוע, אמש/שלומי גבאי

לדבריו, בשלב זה הגיעו אנשים נוספים למקום. "הם ניסו להרוג אותו", סיפר. "היה מישהו שניסה לרגום אותו באבנים, עצרנו אותו. היה איש מבוגר, בן 70, שהגיע עם אקדח ורצה לירות בו - לא נתנו לו". לאחר מכן, סיפר שחלף על פני הפצועים על מנת לסייע להם. הוא הבין כי בת ה-15 חזרה מחגיגות יום הולדת, בגלל הציוד שנשאה עמה. "לקחתי את הכול איתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לאחר מכן, פנה למצוא את החיילים. "החיילת הייתה שרועה ללא הכרה, היא לא נראתה טוב", נזכר. "הסתכלתי על הדסקית, קראתי לה בשמה, ניקיתי לה את הפנים וביקשתי שמישהו ירים לה את הרגליים. דקרו אותה בלחי מצד שמאל, הפנים שלה היו מגואלות בדם". לאחר מכן, ליווה אותה לבית החולים. "הכנסתי אותה למיון. בדרך הרדימו אותה. אחרי שיצאתי מהמיון חיכיתי לתת למשפחה את החפצים והדיסקית. אני מאחל לה ולכולם רפואה שלמה".

נפצעה ביום ההולדת ה-15, בדרך לחוג קרקס

יעל אנאור, אמה של הנערה ליאת בת ה-15 שנפצעה באורח קל עד בינוני, סיפרה כי בתה המתינה לאוטובוס כאשר הייתה בדרכה מבית הספר לחוג קרקס. "יש לה היום יום הולדת 15. היא ישבה בתחנת האוטובוס עם הכתר שלה ועוגת יום ההולדת ודיברה עם החיילת", סיפרה. "בהתחלה היא הייתה בטוחה שזו תאונה, אבל אז המחבל עצר את האוטו ורץ אליה עם הסכין. היא התחילה לצרוח, הוא דקר אותה - למזלה היא הצליחה לברוח".

לדבריה, לאחר מכן עצרה ליאת את התנועה על מנת שלא יתקרבו למקום. "זוג אזרחים פינו גם אותה וגם את החייל ביחד לבית החולים", סיפרה. "היא מדהימה, הבת שלי. אני מאוד גאה בה, בלי קשר לסיטואציה. היא תמיד הייתה ענקית. עכשיו היא מקבלת משככי כאבים, היא דקורה בכל הגוף, בראש, בצוואר ובחזה. שמונה דקירות. מישהו השגיח עליה לכבוד היום הולדת שלה, כנראה הוא היה בקשב".

(עדכון ראשון: 22:36)

כתר יום ההולדת של בת ה-15 שנפצעה בפיגוע בגן שמואל, 11 באוקטובר 2015. צילום: דנה ירקצי, מערכת וואלה!
"היא מדהימה, הבת שלי. אני מאוד גאה בה". כתר יום ההולדת של ליאת אנאור בת ה-15/מערכת וואלה!, צילום: דנה ירקצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully