וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לווינשטיין: "לפתוח בחקירה פלילית נגד זועבי בגין הסתה"

11.10.2015 / 12:00

ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הממשלה כי פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיחקור את דברי הח"כית מהרשימה המשותפת, שאמרה בריאיון לביטאון חמאס כי "דרושה תמיכה עממית לאינתיפאדה". לדבריו, "זו קריאה ברורה לאלימות"

צילום: לע"מ עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי הוא פנה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת), בטענה כי הסיתה לפגיעה באזרחים ישראלים.

"שימו לב מה היא אמרה לביטאון הרשמי של חמאס: 'על מאות אלפי מתפללים לעלות לאל-אקצא כדי לעמוד מול מזימה ישראלית להתרת דמם של תושבי מזרח ירושלים. כיום יש פעילות של יחידים בלבד ונחוצה תמיכה עממית. אם יימשכו פיגועי היחידים, ללא תמיכה עממית, הם ידעכו בתוך כמה ימים, ולכן יציאת אלפים מבני העם תהפוך את האירועים הללו לאינתיפאדה אמתית'", ציטט ראש הממשלה את דבריה של זועבי מסוף השבוע האחרון.

לקריאה נוספת:
המשחק הכפול של חמאס עוד עלול להסתיים בשחרור אסירים פלסטינים
ח"כ לפיד: "מי שמוציא סכין או מברג - צריך לירות בו כדי להרוג"
ראש עיריית נצרת על הח"כים הערבים: "הם פחדנים - באים להצטלם וללכת"

פלסטינית משליכה אבן ליד מחסום קלנדיה, 8 במרץ 2014. רויטרס
"נחוצה תמיכה עממית". פלסטינת מיידה אבנים ליד מחסום קלנדיה/רויטרס

לדבריו, "זוהי הסתה שקרית ופרועה וקריאה ברורה לאלימות. אינני מוכן לעבור לסדר היום כשיש דברים חמורים כאלה. פניתי הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח מיד בחקירה פלילית נגד זועבי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"נאשר עונשי מינימום של שנות מאסר למיידי אבנים"

נתניהו התייחס להידרדרות הביטחונית והאשים את הפלסטינים בכך שהם שופכים שמן למדורה. "אנחנו בתוך גל טרור שמקורו בהסתה שקרית ושיטתית בנושא הר הבית, הסתה שבאה מצד חמאס, הרשות הפלסטינית והתנועה האיסלאמית בישראל", אמר.

חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. נועם מושקוביץ
"לעלות לאל-אקצא". ח"כ זועבי/נועם מושקוביץ

הוא התייחס לפעולות שנקט בתגובה לאירועים האחרונים. "בסוף השבוע הוריתי לגייס 16 פלוגות מילואים של משמר הגבול על מנת להשיב את הביטחון והסדר. עדיף לגייס מראש כוח מסיבי לטפל בהתפתחויות האפשריות, מאשר לגייס לאחר מעשה. אנחנו עוד נגייס כוחות נוספים ככל שנדרש", אמר. עוד ציין כי "על פי הנחייתי, תאשר הממשלה היום חקיקת עונשי מינימום של שנות מאסר בכלא למיידי האבנים ובקבוקי תבערה, והטלת קנסות לקטינים ולהוריהם".

נתניהו הוסיף: "אכנס היום דיון נוסף כדי לקדם את הפעולות של הממשלה נגד התנועה האיסלאמית בישראל. אינני מוכן שתהיה הסתה מבית. אנחנו נפעל בכל הכלים נגד המסיתים מכל כיוון שהוא".

בהמשך אמר נתניהו: "אני מבקש לשלוח ברכת החלמה מהירה לאזרחים, לשוטרים ולחיילים שנפצעו בימים האחרונים. כמו כן, אני מבקש לשבח את כוחות הביטחון, המשטרה, משמר הגבול, צה"ל והשב"כ על פעולתם המסורה והבלתי נלאית למען ביטחון ישראל. אני מבקש לשבח במיוחד את אזרחי ישראל שמגלים ערנות, נחישות ויכולת עמידה מרשימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully