וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבלת מעפולה: תושבת נצרת בת 30 ואם לילדה

10.10.2015 / 0:25

החשודה, איסרא עבד, מאושפזת במצב בינוני אחרי שנורתה בידי כוחות הביטחון. היא נכנסה עם סכין לתחנה המרכזית בעפולה בלי שהתגלתה, ואז החלה לתקוף. משפחתה טוענת שהיא סובלת מבעיות נפשיות

צילום: דוברות מג"ב עריכה: מתן חדד

החשודה בניסיון הפיגוע אתמול (שישי) בעפולה היא איסרא עבד, ישראלית תושבת נצרת בת 30. היא מאושפזת במצב בינוני אחרי שנורתה במהלך ניסיון הדקירה בתחנה המרכזית. משפחתה של הצעירה טוענת כי היא סובלת מבעיות נפשיות, וכי ייתכן שזו הסיבה למעשה. עבד, בעלת תואר ראשון מהטכניון, היא גרושה ואם לילדה המתגוררת בבית הוריה בשכונה המזרחית בנצרת. אביה של החשודה הוא אימאם שנחשב מתון בדעותיו.

גל טרור - עוד כותרות
מהומות בגדה; חמישה פצועים קל בתאונה עקב יידוי אבנים בבנימין
הפגנות מול הגדר ברצועה: 5 הרוגים ועשרות פצועים מאש צה"ל
"הכל למען ירושלים": תיעוד מיוחד של פעילות שוטרי מג"ב בבירה

"הייתי בתחנה המרכזית בעפולה ושמעתי צעקות, 'מחבלת, סכין'. צמצמתי טווח לכיוונה, יחד עם חייל צה"ל ומאבטח אזרחי", שחזר לוחם מג"ב, סמל-שני ב'. "לאחר שהיא התקדמה לעברנו כשבידה סכין שלופה, ביצענו ירי מדויק על מנת לנטרל את הסכנה", המשיך ותיאר את רגעי ההשתלטות. "בימים אלה תפקידנו לשמור על הביטחון ועל השקט של תושבי מדינת ישראל, וכך נמשיך לעשות".

תושבת נצרת ניסתה לדקור בתחנה המרכזית. לוחם שנטרל אותה: "התקרבה עם סכין שלופה". צילום מסך
עבד עם הסכין ביד/צילום מסך

בתגובה למקרה בעפולה אמר ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) כי הסרטון המתעד את האירוע מכה גלים בציבור הערבי וכי הוא מעורר כעס רב. "ברור כשמש שלא נשקפה מהצעירה סכנה מיידית שהצדיקה את הירי. אסור לאפשר למשטרה להמשיך עם מדיניות ההרג הזאת. דמנו נהיה להפקר וזאת כתוצאה ישירה מהסתה של הממשלה והעומד בראשה. יש להשעות באופן מיידי את השוטרים המעורבים בפרשה, עד למיצוי החקירה והעמדה לדין של האחראים", מסר בהודעה לעיתונות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
"קל מאוד להרוג ערבים במדינה"

לדבריו הצטרף גם ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) שאמר כי השוטרים "מיישמים הלכה למעשה את מדיניות החיסולים של ינון מגל, שמואל אליהו וליברמן, והתוצאה עלולה להיות הרת אסון". לדבריו, "כל כך הרבה שוטרים עומדים מול אישה אחת ובמקום להשתלט עליה יורים בה בכוונה להרוג. כך לא נהגה המשטרה במצעד הגאווה, כך לא נהגה המשטרה הבוקר בדימונה".

"כל מי שרואה את התמונות הללו ותמונות נוספות מבין שקל מאוד להרוג ערבים במדינה, בחסות החוק והממשלה וזה האיום הגדול ביותר שעלול למשוך את כולנו לסבב דמים נוסף", סיכם.

עם זאת, בדוברות המשטרה בצפון אמרו כי החשודה "סיכנה בצורה ממשית באיומי סכין לובשי מדים בתחנה המרכזית ונורתה". שוטרי תחנת העמק שהוזעקו לזירה בודדו אותה, וכוחות מקצועיים של חבלה וזיהוי פעלו ואספו ממצאים. "מחוז צפון הגביר את הפעילות ואת הנוכחות ביישובים ובצירים בימים ואחרונים כדי לסכל אירועי פשיעה לאומנית וכדי לחזק את תחושת הביטחון של הציבור, והוא ימשיך לפעול כך", הוסיפו במשטרה.

פיגוע בעפולה. אוקטובר 2015. דוברות מד"א, מד"א
מחוץ לזירת האירוע/מד"א, דוברות מד"א

בתום הערכת מצב בעקבות הפיגוע הנחה מפקד מחוז צפון, ניצב זהר דביר, להמשיך ולהיערך בכוחות משטרה מתוגברים לפעילות ביטחון שוטף בכלל המחוז הצפוני, בדגש על עפולה.

"הגענו עם כוחות גדולים ובמקום היו אנשים רבים והמולה", סיפר מוקדם יותר מנהל מרחב גלבוע במד"א, יוסי פחימה, על הדקות שאחרי הירי. "ביצענו מיד סריקה על מנת לאתר נפגעים ולשמחתנו לא אותרו נפגעי גוף. טיפלנו בכחמישה בני אדם שהיו עדים לארוע ולקו בחרדה, ולאחר טיפול בשטח פינינו אותם להמשך טיפול בבית חולים העמק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההמולה בתחנה בעפולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני האירוע בעפולה, דקר מחבל שוטר בקריית ארבע במהלך בידוק ביטחוני ופצע אותו באורח קל - זאת בעת שניסה לחטוף את נשקו. שוטר נוסף שהיה במקום ירה במחבל ופצע אותו אנושות. השוטר שנדקר נפגע בידו וברגלו וחובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי במקום ופינו אותו לבית החולים שערי צדק שבירושלים. הפיגוע אירע באותו המקום שבו מחבל דקר אתמול צעיר בן 25 ופצע אותו באורח קשה. במקרה זה המחבל הצליח להימלט וטרם נתפס.

כחצי שעה לפני כן נדקר נער בן 16 ברחוב שמואל הנביא בירושלים ונפצע קל בפלג גופו העליון. צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי במקום. יהושע בוזגלו, ראש משמרת בבית הנשיא לשעבר וכבאי בחופשה, הצליח להשתלט על המחבל ביחד עם שוטרים שהיו במקום. בזירה נתפס קולפן שככל הנראה שימש את ההמחבל.

(עדכון ראשון: 17:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully