וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר: הרג הפלסטיני בן ה-12 באזור בית לחם - בשוגג

6.10.2015 / 16:53

הקצין התייחס לתקרית אתמול בבית לחם, שבה נהרג עבד א-רחמן עבדאללה מירי של רובה רוגר: "הייתה כוונה לפגוע בפלג גוף תחתון". לדבריו, "אנחנו פועלים שגל הטרור לא יהפוך להתנפצות"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

קצין בכיר התייחס היום (שלישי) לתקרית שאירעה אתמול באזור בית לחם, שבמהלכה נהרג פלסטיני בן 12 מירי של כוחות צה"ל. לדבריו, עבד א-רחמן עבדאללה נהרג בשוגג מרובה רוגר.

"מבחינתנו, יש לנו קו אדום לא לאפשר פגיעה באזרחים ובתוך קבר רחל גרות משפחות", אמר הקצין. "במקרה הספציפי הזה הייתה כוונה לפגוע בפלג גוף תחתון, אך הירי פגע בקרקע והנער נפגע מנתז".

עוד אמר הקצין כי נכון היה לפגוע במסית מרכזי ובפעילים מסכני חיים. "מדובר באזור רווי אלימות, כולל יידוי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה ורימונים מאולתרים". הקצין הדגיש כי לפני שבוע נפצע באזור לוחם מג"ב מרימון.

עוד על המצב הביטחוני
נתניהו על ביקורת השרים: "ממנהיגי ציבור נדרשת אחריות"
לא מחבלים בודדים ולא בפעם הראשונה: כיצד חמקו הרוצחים ממערכת הביטחון?
אחיו של הנרצח בפיגוע: "זה המחיר הכבד של המלחמה על הארץ"

גופתו של עבד א-רחמן עבידאללה, נער פלסטיני בן 12, שנהרג מאש צה"ל במחנה הפליטים אל-עאידה בבית לחם, 5 באוקטובר 2015. רויטרס
גופתו של עבד א-רחמן עבדאללה, היום/רויטרס

עבדאללה נפגע במהלך הפרות סדר במחנה הפליטים אל-עאידה בבית לחם, ליד הכניסה לעיר. על פי כלי תקשורת פלסטיניים, הוא פונה במצב קשה לבית החולים בבית ג'אלה אחרי שנורה בחזהו. בבית החולים הוא עבר ניתוח, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

ביום שישי נהרג חדיפה סלימאן, פלסטיני בן 18 מהכפר בלעא, מירי בבטנו על ידי כוח צה"ל במהלך הפרות סדר באזור טול כרם. לפי כל תקשורת פלסטיניים, שני פלסטינים נוספים נפצעו במהלך האירוע בפלג גופם התחתון. הלווייתו של סלימאן התקיימה היום בשעות הצהריים ולא נרשמו בה אירועים חריגים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
חוליית המחבלים שביצעו את פיגוע הירי שבו נרצחו איתם ונעמה הנקין, 5 באוקטובר 2015. שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
יש עוד חוליה שמסתובבת בשטחי הגדה. חוליית המחבלים שהודתה בביצוע הפיגוע בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, שב"כ

נוסף על כך, הקצין הבכיר סיפר על כמה הנחיות חדשות בצה"ל, שנוגעות להידרדרות האחרונה בגדה ובירושלים. לדבריו, כלל הכוחות קיבלו הנחיה שלא לחבוש מסכות פנים בזמן הפרות סדר, למעט בפעילות של יחידות מיוחדות. "אנחנו פועלים בפנים גלויות, אין לנו מה להסתיר. השיקולים שלנו מקצועיים", אמר. כמו כן, הוא סיפר כי "הועברה בקשה להמשיך ולחזק את הרכבת המצלמות ברחבי יהודה ושומרון, בדומה לצומת גוש עציון". זאת, בהתאם להנחיות החדשות שניתנו בדיונים ביטחוניים ובקבינט המדיני-ביטחוני.

"גל האלימות עדיין לא מאחורינו", אמר לבסוף. "אנחנו מזהים מרכיבים ממנו שנמצאים במגמת ירידה, ועכשיו אנחנו צריכים לראות איך אנחנו הופכים את זה לגל ולא להתנפצות", אמר הקצין הבכיר.

בתוך כך, הקצין התייחס גם לפיגוע שבו נורו למוות בני הזוג איתם ונעמה הנקין ביום חמישי האחרון, ואמר כי "במהלך החקירה של חוליית המחבלים שביצעה אותו, התברר כי מדובר היה בתגובה לפיגוע ההצתה בכפר דומא. לדבריו של הקצין הבכיר, "מעצרם של החמישה הוארך היום ב-13 יום, ועורך דינם אישר כי הם קושרים עצמם למעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully