וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגועים: גל פעולות נקם של מתנחלים

5.10.2015 / 17:30

מאז יום חמישי דיווחו עשרות פלסטינים לארגון "יש דין" על תקיפות של מתנחלים ברחבי הגדה המערבית. ליד יצהר הותקף אמבולנס פלסטיני ובו אישה ושני ילדים ובמקרה אחר אירע ניסיון הצתה ליד בית לחם. על פי הדיווחים, חלק מהמקרים אירעו בנוכחות אנשי כוחות הביטחון

עריכה: מתן חדד

מאז הפיגוע ביום חמישי שבו נרצחו בני הזוג איתם ונעמה הנקין, דיווחו עשרות פלסטינים לארגון "יש דין" על פעולות נקם של מתנחלים סמוך לכפרים פלסטינים בכל רחבי הגדה המערבית. התקיפות אירעו לטענתם סמוך לכפרים פלסטינים, באדמות הכפרים ואף בתוך הכפרים עצמם. מ"יש דין" נמסר כי ישנן עוד עשרות עדויות שנמצאות בשלבי בדיקה.

ביום חמישי הותקף באבנים בצומת בורין שליד יצהר אמבולנס ובו אישה ושני ילדים שניסו להגיע לבית חולים לאחר שנפגעו משאיפת גז. בסופו של דבר האמבולנס לא הצליח להגיע לבית החולים כי הכביש נחסם, והשלושה קיבלו טיפול בכפר הסמוך. אחרי התקיפה, ניסתה קבוצה גדולה של מתנחלים לפרוץ לבית בכניסה לבורין כשהם אוחזים מוטות ברזל.

עוד בנושא:
פלסטיני בן 12 נהרג מאש צה"ל בהפרות סדר בבית לחם
פלסטיני בן 18 נהרג בהפרות סדר ליד טול כרם
רק בכוח: "האינתיפאדה הפרטית" של הצעירים הפלסטינים לא תיעלם

אמבולנס שהותקף על ידי מתנחלים בבורין, 5 באוקטובר 2015. יש דין, מערכת וואלה! NEWS
האמבולנס שהותקף ליד בורין, בחמישי/מערכת וואלה! NEWS, יש דין

יום למחרת ירדו רעולי פנים מכיוון יצהר לאדמות הכפר ושרפו עצי זית עתיקים. האש התפשטה ולמקום הגיע רכב כיבוי שבמאמץ משותף עם מתנדבים, כיבה את האש. במקביל למאמצי הכיבוי עמדה על ההר הסמוך קבוצה גדולה של מתנחלים שדרדרו סלעים גדולים לעבר אדמות הכפר וגם גלגלו צמיג בוער. לצדם, כפי שניתן לראות בסרטון, עמדו ארבעה חיילים שלא מנעו את המעשים. בביתין, שליד ההתנחלות בית אל, חסמו עשרות אזרחים ישראלים את הכניסה לכפר וזרקו אבנים על הבתים. היו כמה נפגעי חרדה ונגרם נזק לחמישה בתים.

ביום שבת, בכביש הראשי של כפר חווארה שמדרום לשכם, יודו אבנים לעבר מכונית פלסטינית שבה נסעו אם ובתה. לטענת הפלסטינים, יידוי האבנים בוצע בנוכחות הצבא. נערה בת 17 נפצעה.

אתמול הגיעו עשרות אזרחים ישראלים מכיוון המאחז אש קודש לאדמות הכפר קוסרא ותקפו חקלאים באבנים. הפעם כוחות צה"ל התערבו במהירות והרחיקו את התוקפים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
רעולי פנים מכיוון מגלגלים צמיג בוער לעבר אדמות הכפר בורין, 2 באוקטובר 2015. יש דין, מערכת וואלה! NEWS
רעולי פנים מגלגלים צמיג בוער לעבר אדמות הכפר בורין, בשישי/מערכת וואלה! NEWS, יש דין

באדמות הכפר אל-חאדר, שבין ההתנחלויות נווה דניאל ואלון שבות, השליכו שישה אלמונים חומר דליק ובקבוקי תבערה על בית של פלסטינים. בעל הבית היה באותה שעה מחוץ לביתו וראה בעצמו את המתרחש. המשטרה מצאה שרידי בקבוקי תבערה ומיכל חומר דליק בזירה. נזק קל נגרם לבית. בשדות הכפר עוריף, שמדרום לשכם, יידו רעולי פנים אבנים לעבר פלסטינים. כמו כן, נכרתו ענפים של עצי זית.

ארגון הסהר האדום הפלסטיני דיווח אתמול כי צוותי הרפואה פינו כ-359 פלסטינים לאחר שאלו נפגעו במהלך עימותים עם כוחות הביטחון. הפצועים הועברו לבתי החולים במזרח ירושלים ובגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully