וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זעקתי לעזרה, ענו: 'תמותי'" – אשת הנרצח משחזרת את רגעי האימה

משה שטיינמץ

5.10.2015 / 0:24

אודל בניטה-בנט, שנפצעה בינוני-קשה בפיגוע שבו נרצח בעלה, סיפרה כיצד בשניות הפכה העיר העתיקה לזירה המדממת. "הוא השכיב את אהרן על חנות בגדים ודקר אותו. ניסיתי להיאבק – לא הצלחתי"

צילום: רוני כנפו, גדעון צנטנר

אודל בניטה-בנט, שנפצעה בינוני-קשה בפיגוע הדקירה שאירע שלשום בעיר העתיקה בירושלים, ואשתו של אהרן בנט שנהרג באותו הפיגוע, סיפרה אתמול (ראשון) כי בדקות שלאחר האירוע, כאשר זעקה לעזרה, הקהל שהקיף אותה סרב להגיש לה עזרה. "ניגשתי לערבי, הייתי על הרצפה וניסיתי להיעזר בו כדי לקום", אמרה אודל בדמעות. "אמרתי לו 'אני אשלם לך גם מיליון שקל, קח אתי את הילדים ורוץ איתי', הוא צחק עליי ואמר לי 'תמותי'. רצתי ונשכבתי על הרצפה והתחילו לצאת ערבים מכל הכיוונים וכוחות הביטחון סגרו את הזירה. ניסו לפגוע עוד במי שאפשר".

אודל סיפרה על הרגעים שבהם הגיח המחבל ודקר אותה ואת משפחתה. "הלכנו לכותל, יש הרבה אנשים וזה לא אמור להוות בעיה", סיפרה אודל בבכי. "הלכנו לכותל, התפללנו, וכשחזרנו היו אנשים מסביבנו, אבל הגענו לקטע דרך שאמרתי לאהרן: 'אין לי ביטחון. איפה האנשים? איפה כולם נמצאים?'"

"לפני שהתחיל האירוע ראינו את המחבל מתקרב למעלה, ואמרנו שנתחיל לרוץ ונגיע לאזור שבו יהיה לנו יותר ביטחון ונעמוד ליד הכוחות", הוסיפה. "פתאום הוא יצא מאחת החנויות, אותו רוצח מתועב, לא הבנתי מה קורה. פתאום הרגשתי משהו בגב שלי, ואז ראיתי את אהרן מתחיל להתעמת איתו. הוא נתן לו בוקסים לפרצוף ונלחם איתו".

עוד כתבות בנושא:
גורם ביטחוני בכיר מזהיר: "לא לנקוט בצעדי ענישה קולקטיביים"
"שירות מילואים זה שיא אהבת המדינה": מכתבו המרגש של הנרצח בפיגוע
ריבלין ספד לרב לביא שנרצח בפיגוע: "נפלת על משמרתך למען מולדתך"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אודל בניטה-בנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המחבל היה קטן לעומת אהרן", המשיכה אודל. "הוא התחיל להילחם ואני רואה הכול ולא מבינה מה קורה". היא סיפרה כי לאחר שתקף את בעלה, הוא הגיע אליה, דקר אותה ושב לדקור את אהרן. "הוא תפס את בעלי, השכיב את בעלי על חנות בגדים והמשיך לדקור אותו. ניסיתי לקחת את הסכין ממנו ולא הצלחתי. מסביבנו חבורות נוער ערבים שמסתכלים ורואים את המקרה ולא פוצים פה, מחייכים, וצוחקים. התחננתי לעזרה"

אודל ציינה כי הצליחה בכוחותיה האחרונים לרוץ לעבר כוחות הביטחון ולהזעיק עזרה."אמרתי להם: 'אני פצועה ובעלי ושני התינוקות שלי לבד, הילדים, אני לא יודעת מה איתם' – ואז נפלתי על הרצפה", אמרה אודל. "הרגשתי שאני לא יכולה לזוז. התחילו לטפל בי. כל הדרך שרצתי אני שומעת קללות, יריקות, סטירה, הסכין עוד הייתה בגוף שלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הלוויית נחמיה לביא, שנרצח בפיגוע בירושלים, בהר המנוחות בבירה. נועם מושקוביץ
הלווייתו של הרב נחמיה לביא, אתמול/נועם מושקוביץ

אהרן בנט, בן ה-21, נקבר אתמול בחלקה האזרחית בהר המנוחות, לפי בקשת אשתו, ובלווייתו השתתפו עשרות בני אדם ובני משפחה. בנם הפעוט של השניים, שנפגע קל מירי, נמצא במצב יציב והועבר לבית החולים הדסה עין כרם, שם מאושפזת אמו.

ההרוג השני בפיגוע, הרב נחמיה לביא בן ה-41, נקבר גם הוא אתמול בהר המנוחות. בהלווייתו השתתפו אלפי בני אדם, בהם בני משפחה רבים, נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש העיר ניר ברקת, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג (המחנה הציוני) והרב הראשי דוד לאו.

הלווייתו של נחמיה לביא, שנרצח בפיגוע בירושלים, בהר המנוחות. 4 באוקטובר, 2015. נועם מושקוביץ
הלווייתו של הרב לביא/נועם מושקוביץ

"אנו נמצאים במאבק קשה, יומיומי ומתמשך", אמר ריבלין בהלווייה. "כאבי בניין הארץ ובניין ירושלים, כאבי הגדילה היו ועדיין כאבים עזים. לעתים כמו היום אלו כאבי תופת של ממש. אויבינו יודעים להכאיב לנו, אך לא לנצח אותנו". הנשיא אמר עוד כי "נפלת על משמרתך למען מולדתך".

לדבריו, "המאבק בטרור דורש נחישות ותעצומות נפש ואנו נגיע לרוצחי התמימים, למסיתים לשולחיהם ונכה בהם מכה קשה. בשמכם ובשם העם אני רוצה לחזק את ידי כוחות הביטחון הפועלים ברחבי הארץ בצורה נחושה נגד המרצחים".

(עדכון ראשון: 16:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully