וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה בן ה-15 שנפצע בפיגוע בבירה: "המחבל רץ ודקר, יכולתי למות"

4.10.2015 / 9:39

הנער שנדקר הלילה על ידי מחבל בסמוך לשער שכם בירושלים, סיפר מבית החולים: "הוא רץ אלינו עם היד בכיס והתחיל לדקור אותי. אם חבר שלי לא היה עוזר הוא היה ממשיך לדקור אותי, מודה לאלוהים שניצלתי". הוא מאושפז במצב בינוני

צילום: דניאל אליאור, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: שניר דבוש

שעות לאחר הפיגוע שבו נדקר בסמוך לשער שכם בירושלים, תיאר משה מלכה בן ה-15 את רגעי האימה. "אני מודה לאלוהים שניצלתי בנס, יכלותי למות. עכשיו אני אקח איתי משהו להגנה עצמית, אני לא אסתובב ככה ברחוב. בתחושה הכללית של הירושלמים יש פחד להסתובב ככה בעיר, חשוף", אמר ממיטת אשפוזו בבית החולים שערי צדק בבירה, שם הוא מאושפז מאז הלילה (ראשון) במצב בינוני לאחר שיצא מניתוח וכעת בהתאוששות.

הוא שחזר את האירוע. "היינו בישיבה של הרב בניהו שמואלי, משם יצאנו לכיוון שבטי ישראל. בהלוך ראיתי בחור ערבי, זה היה נראה כאילו הוא מחכה שיקרה משהו, ובחזור הוא רץ אלינו עם יד בכיס. אנחנו התחלנו לברוח, אני נתקעתי במדרכה והוא התחיל לדקור אותי. הפלתי אותו עם הרגליים. חבר שלי ראה את זה והגיע והשפריץ עליו גז מדמיע, ואז המחבל ברח", אמר.

הוא הוסיף: "חבר שלי התחיל לצעוק 'יש פיגוע', חברים שלי באו לעזור לי, התקשרו לאמבולנס ופינו אותי לבית חולים. לא הרגשתי שיורד לי דם עד שנגעתי בחולצה. ראש העיר היה פה עכשיו והודיע לי שהרגו אותו, אמר לי שהייתי גיבור. אני שמח שהרגו את מי שדקר אותי. ניצלתי בנס. אם החבר שלי לא היה משפריץ עליו גז מדמיע הוא היה ממשיך לדקור אותי. אני מודה לאלוהים שניצלתי".

לקריאה נוספת:
לראשונה: מגבלת כניסה לעיר העתיקה לתושבי מזרח ירושלים
נחמיה ירד להציל את אהרון שנדקר עם אשתו ובנו: "נהרג כשרצה לעזור"
הרבנים קוראים להגיע לכותל חרף המצב: "להתפלל על הפצועים"

משה מלכה, הנער בן ה-15 שנדקר בסמוך לשער שכר בירושלים ונפצע באורח בינוני, בבית החולים שערי צדק, 4 באוקטובר 2015. דנה ירקצי, מערכת וואלה!
מלכה בבית החולים, הבוקר/מערכת וואלה!, דנה ירקצי

משה נדקר הלילה בפלג גופו העליון בתחנת הדלק ברחוב דרך בר לב, בסמוך לשער שכם, לא רחוק מזירת הפיגוע שבו נרצחו אמש הרב נחמיה לביא, בן 41, ואהרן בנט בן ה-21, ונפצעו אשתו ובנו בן השנתיים. מתנדבי איחוד הצלה העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו למרכז הטראומה של בית החולים שערי צדק עם דקירות בחזה ובגב, כשמצבו יציב. הדוקר, פאדי עלון בן ה-19 מעיסאוויה, נמלט, וזמן קצר לאחר מכן נורה למוות על ידי שוטרים של מרחב קדם שהבחינו בו כשהסכין בידו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אמו של הפצוע: "הבן שלי נאבק במחבל"

לדברי אמו, אורלי מלכה, בנה וחבריו הצליחו להשיב מלחמה למחבל. "הוא הלך עם החברים לכותל אחרי לימודי לילה וראה בחור ערבי שיושב בתחנת אוטובוס. הם רצו לרדת לישיבה ואז הערבי רץ בכיוון של הבן שלי. כולם התחילו לברוח ואז הבן שלי החליק במדרגה. הוא התקרב אליו, ניצל את זה שהוא נפל ודקר אותו שלוש פעמים בגב ובריאה, עד שהמשטרה הגיעה וירתה בו", אמרה.

מלכה סיפרה כי המחבל נכנע רק לאחר הגעת כוחות המשטרה למקום. "הבן שלי שם לו רגל והפיל אותו. החברים קלטו שמשה נפל, התקרבו וריססו אותו בגז מדמיע בפנים. הוא היה מטושטש ומשה ניגש למכונית וביקש להזמין אמבולנס, כי הוא היה שותת דם. המחבל ניסה לברוח כשהוא מתנדנד. הכוחות הגיעו, ירו בו ותוך שתי שניות גמרו עליו", הוסיפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזור הפיגוע הלילה, סמוך לשער שכם בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרופסור יונתן הלוי, מנהל שערי צדק, סיפר על הלילה העמוס שעבר על אנשי הרפואה בבית החולים. "היה לילה אינטנסיבי ביותר בחדר הטראומה.זה התחיל עם הגעתו של נחמיה לביא, שנאלצנו לקבוע את מותו, ולאחר מכן הגיע תינוק בן שנתיים עם פצע ירי ברגלו הימנית. האורטופדים נכנסו לתמונה ובחדר הניתוח הצילו לו את הרגל. כעת הוא במצב טוב ויציב ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים לילדים שלנו", אמר.

הלוי הוסיף על מלכה: "לפנות בוקר הגיע נער בן 15 פצוע דקירה במצב בינוני הוא טופל ויצא מכלל סכנה, ונמצא במצב יציב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully