וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירה נגד המועמד המוביל למפקד מצ"ח: "תפר מכרזים ומינה מקורבים"

30.9.2015 / 11:56

פרסום ראשון: בעקבות טענות על עבירות חמורות שהועלו נגד סא"ל גיל ממון, פתחה היחידה לחקירות פנים בצה"ל בחקירה פלילית. הטענות נשענות על עדות, שלפיה סייע לחברה שבה עובד חברו לזכות במכרז של צה"ל ואף השתמש בכספי המכרז לצורכיו האישיים. דיווח באולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן
סא"ל גיל ממון ורפ"ק נועם קייזר מיחידת "מגן" ותמונות של הסמים שהוסלקו בגלגל רזרבי, יוני 2012. דובר צה"ל
סא"ל גיל ממון, מימין./דובר צה"ל

היחידה לחקירות פנים בצה"ל (היחק"פ) מנהלת חקירה פלילית בעניינו של המועמד לתפקיד מפקד המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח), סגן-אלוף גיל ממון, בעקבות טענות שהועלו נגדו בתלונה המפרטת שורה של עבירות חמורות, בהן תפירת מכרזים ומינוי פסול של מקורבים – כך נודע לוואלה! NEWS. יש לציין כי עד כה, ממון טרם נחקר באזהרה וכי בצה"ל עדיין בודקים את אמיתות הטענות.

עבירות נוספות הנחקרות בעניינו של המועמד הן שיבוש מהלכי משפט, הונאת מפקדים בכירים, הדחת פקודים לדבר שקר ושימוש בחיילים לצורך ביצוע משימות אישיות. עוד נודע כי מגיש התלונה כבר מסר עדות מפורטת ליחק"פ, המקבילה הצבאית למח"ש, ואף סיפק שמות של עדים אחרים שיוכלו לחזק את אמיתותה. ממון נחשב למועמד המוביל לתפקיד מפקד מצ"ח. והוא גם עמד בראש צוות החקירה שחקר את פרשת הרפז בתוך הצבא, ובכלל זה את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי.

עוד בוואלה! NEWS:
ישראל תבקש מארה"ב להגדיל משמעותית את הסיוע הביטחוני
תיעוד ראשון: מטוסי קרב רוסיים בבסיס במערב סוריה
מדריך טיולים ישראלי נהרג ברומניה: "נפל כשניסה לעזור לחבר"

טענות על תפירת מכרז לחברו הטוב

אחת הטענות המרכזיות שעלו נגד ממון נוגעת לכאורה לתפירת מכרזים בשנים 2012-2010, אז שימש מפקד היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות (הימל"מ). במהלך התקופה הרלוונטית ביקשה היחידה להתקין ציוד צבאי באחד מכלי הרכב שלה (רכב החפ"ק).

לצורך התקנת הציוד יצאה היחידה במכרז שבמסגרתו התבקשו כמה חברות המספקות שירותים מסוג זה להציע הצעות להתקנת הציוד. אחת החברות שהתמודדו במכרז היא חברת מערכות האבטחה שאחד מעובדיה, איש שב"כ לשעבר, נמנה עם חבריו הטובים ביותר של סא"ל ממון.

עוד נטען כי סא"ל ממון התוודה בפני אדם, שככל הנראה מוכן למסור על כך עדות, כי סייע לחברה הביטחונית לזכות במכרז כדי לעזור לחברו להתקדם בה. ממון עשה זאת לכאורה באמצעות חשיפת מחיר היעד שנקבע על ידי עורכי המכרז, צעד שאפשר לחברה להגיש את ההצעה הנמוכה יותר, וכך לזכות במכרז.
.
בנוסף לכך, היחידה הקצתה סכום כסף מסוים לצורך התקנת הציוד הצבאי ברכב החפ"ק. אף שסכום זה יועד כולו להתקנה זו, סיכם סא"ל ממון עם חברו כי יתקין ברכב ציוד בשווי נמוך יותר מהשווי שנקבע על ידי היחידה, ושיתרת הסכום תשמש לצורך התקנת הציד ברכבו האישי של ממון, המשרת את צורכי תנאי השירות שלו. עוד נטען כי ממון סייע לאותה חברה שבה מועסק חברו, איש שב"כ לשעבר, לזכות במכרזים נוספים שעניינם התקנת ציוד ואביזרים נלווים לחדר החקירות של המשטרה הצבאית.

מדובר צה"ל נמסר: "לאור תלונה שהתקבלה מתקיימת בימים אלה חקירה לבירור הטענות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully