וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין העניש את הלוחמים הדתיים - כי צמו ביום כיפור

29.9.2015 / 13:10

לוחמים מגבעתי התבקשו לשתות מים כדי שיהיו כשירים להקפצה אם יתרחש אירוע ביטחוני בגזרתם שבשומרון. שניים מהם סירבו ורותקו על ידי המ"מ לבסיס לסוף שבוע נוסף, כך שנשארו בו במשך 30 יום ברציפות. קרוב משפחה של אחד מהם: "זה אבסורד". צה"ל: "מדובר בשיקול מבצעי"

חיילים דתיים וחרדים בצה"ל. GettyImages
הסכימו לשבור את הצום רק אם יתרחש אירוע ביטחוני. למצולמים אין קשר לתוכן הכתבה/GettyImages

מפקד מחלקה בחטיבת גבעתי דרש מלוחמים שעסקו בפעילות ביטחון שוטף בגזרת חטיבת השומרון ביום כיפור האחרון לשבור את הצום על ידי שתיית מים, על מנת שיהיו כשירים להקפצה אם יתרחש אירוע ביטחוני. שניים מהלוחמים, שהינם דתיים, ביקשו מהמפקד להתחשב בהם, בטענה שהם לא עוסקים בפעילות מבצעית, ורק אם יידרשו למשימה ישברו את הצום. בין הצדדים התפתח ויכוח, במהלכו טען המפקד שהם "מסרבים פקודה" ובישר להם שהם מרותקים לבסיס לסוף שבוע נוסף.

בשל הריתוק, נשארו החיילים בבסיס במשך 30 יום ברציפות, ולא בילו את חג הסוכות עם בני משפחתם. "חשוב לי לשתף את האבסורד שלפיו חיילים דתיים במדינה יהודית לא יכולים לצום ביום כיפור מבלי 'לקבל על הראש'", אמר קרוב משפחה של אחד הלוחמים.

בסופו של דבר הלוחמים לא הוקפצו לפעילות מבצעית במהלך החג ונשארו ביחידה. בשבועות הקרובים הם יסיימו את השירות ויצאו לחופשת שחרור מצה"ל.

מדובר צה"ל נמסר: "החיילים המדוברים נמצאים בכוננות מבצעית ועל כן צריכים לשמור על כשירות פיזית. לכן נתבקשו, גם ביום כיפור, לצרוך כמות מינימלית של נוזלים. מדובר בשיקול מבצעי, מאחר שבמקרה המדובר החיילים לא נשמעו להוראות המפקדים, הם נענשו באופן מידתי ונשארו שבת נוספת בבסיס".

עוד בוואלה! NEWS:
"פושעים מטורפים": ח"כ זחאלקה התפרץ לעבר מתפללים בהר הבית. צפו
חשד לרצח: גופת אישה כבת 30 נמצאה בדירה באריאל
שליש מהעובדים "חלו" - הופסקה תנועת הרכבת הקלה בירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully