וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: טרוריסט שהחריב מבנים עתיקים יישפט בגין פשעי מלחמה

26.9.2015 / 11:30

פעיל בארגון קיצוני ששלט בצפון מאלי הוסגר לבית הדין הפלילי בהאג, לאחר שהורשע במעורבות בהרס מבנים עתיקים בעיר ההיסטורית טימבוקטו. לא נקבע תאריך לתחילת המשפט

לוחמי ארגון אנסאר דין סמוך לעיר טימבוקטו, צפון מאלי, אפריל 2012. AP
לוחמי ארגון אנסאר א-דין באזור טימבוקטו/AP

פעיל ארגון אסלאמי קיצוני שמואשמם במעורבות בהרס מבני דת עתיקים במאלי ב-2012, נעצר ונשלח היום (שבת) לבית הדין הפלילי הבינלאומי, שם יעמוד למשפט בגין פשעי מלחמה. אחמד אל-מהדי אל-פקי, שהשתתף בהרס בעיר ההיסטורית טימבוקטו, הוא החשוד הראשון שעומד למשפט בבית הדין בהאג בגין עבירות אלו. אל-פאקי הוסגר לבית הדין על ידי ניז'ר, לאחר שהוצא נגדו צו מעצר בשבוע שעבר. לא נקבע תאריך לתחילת המשפט.

בהצהרה של בית הדין הפלילי בהאג נמסר כי הוא היה חבר בארגון אנסאר א-דין, ארגון המקושר לאל-קאעדה ששלט בצפון מאלי ב-2012. אל-פאקי מואשם בהריסת עשרה מבנים היסטוריים, כולל מוזילאום ומסגד.

העיר טימבוקטו מוגדרת כאתר מורשת עולמי של אונסק"ו, כשבשיא השפעתה במאות ה-15 וה-16, היו בה 180 בתי ספר ואוניברסיטאות, שמשכו אלפי סטודנטים מכל רחבי העולם המוסלמי. במהלך 2012, אז כבשו את העיר קיצונים מוסלמים, הם החריבו 14 מתוך 16 המוזילאומים שבעיר, שבאחד מהם היו קבורים הוגי דעות מפורסמים בעיר. לאחר שצבא צרפת שחרר את צפון המדינה מידיהם, שוחזרו המבנים במהלך השנים שחלפו על ידי האו"ם.

עוד ידיעות מהעולם
חומות של פחד: גדרות גבול הפכו לתופעה כלל עולמית
נסראללה בירך על נוכחות רוסיה בסוריה: "תשפיע על המלחמה באזור"
מבוכה לארה"ב: מורדים סורים שאימנו מסרו ציוד לג'בהת א-נוסרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully