וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החייל ירה על רגלה. היא נפלה, וכשהתעוררה - ירה לבטנה כמה כדורים"

24.9.2015 / 11:55

פלסטיני שנכח באירוע שבו נורתה למוות הדיל אל-השלמון, תושבת חברון בת 18, לאחר שניסתה לכאורה לדקור חייל, טוען כי היא הייתה רחוקה מהחיילים בעת הירי. "כל מה שהם רצו זה להרוג אותה". דובר צה"ל: "הכוח פעל בהתאם למצופה ממנו". צפו בדיווח באולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

יומיים לאחר שהדיל אל-השלמון, תושבת חברון בת 18, נורתה למוות לאחר שניסתה לדקור לכאורה חייל בעמדת בידוק בעיר, ממשיכה מלחמת הגרסאות בנוגע לנסיבות האירוע. על פי צה"ל, אל-השלמון ניסתה לדקור חייל במחסום, ולכן נורתה ומאוחר יותר מתה מפצעיה. לעומת זאת, פלסטינים שהיו עדים לתקרית טוענים שהיא נורתה ללא סיבה.

פוואז אבו-עיישה, תושב חברון שהיה במקום ברגעים שקדמו לתקרית, אמר לוואלה! NEWS כי ניסה לתווך בין אל-השלמון לחיילים. "התקרבתי וראיתי חייל צועק לעבר צעירה פלסטינית, אז אמרתי לו 'היא לא מדברת עברית, אני אדבר איתה, מה אתה צריך?'", סיפר. "אמרתי לה 'לכי חזרה', והיא התרחקה והלכה לכיוון היציאה של המחסום והתרחקה קצת מהחייל".

עוד בוואלה! NEWS:
חיזבאללה הופתע מהקלות בה נכנס המרגל שלו לישראל
"שיישבו בשקט": אסיר ביטחוני לשעבר השליך רימון לישיבה ביפו
לאחר השרב ביום הכיפורים: התקררות בסוף השבוע, בהיר בערב סוכות

פלסטינית ניסתה לדקור חייל בחברון, נורתה ונפצעה קשה. ספק 500
"היא נפלה על הרצפה ומיד אחר כך הוא ירה על הרגל השנייה". אל-השלמון לאחר הירי/ספק 500

לדבריו, בשלב מסוים, במקום להתקרב ליציאה מהמחסום, היא התקרבה לעבר הכניסה אליו, אז החל החייל לצעוק לעברה ואף לירות על הרצפה. "אחר כך הגיעו עוד ארבעה חיילים, כיוונו את הרובים לעברה והתחילו לצעוק 'לכי אחורה, שימי את הידיים על הקיר'. גם להם אמרתי, 'שנייה, אני אדבר איתה'. היא הייתה בהלם לגמרי וקפואה, והחייל שוב ירה על הרצפה ואחר כך על רגל שמאל והיא נפלה על הרצפה ומיד אחר כך הוא ירה על הרגל השנייה".

בשלב זה היא איבדה את ההכרה. "היא לא עשתה כלום, שכבה על הרצפה, לא צעקה, לא בכתה, כלום. לאחר כמה שניות היא התחילה להתעורר ולזוז, והחייל ירה לעברה כמה כדורים לחזה ולבטן. חייל אחר צעק לו 'די, מה אתה עושה? מה אתה עושה? וגם אני צעקתי לו, 'מספיק'. זמן קצר לאחר מכן לקחו את החייל משם", הוסיף אבו-עיישה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פלסטינית חמושה בסכין נורתה בחברון 22 בספטמבר 2015. מתוך עמוד הפייסבוק "צעירים נגד התנחלויות", אתר רשמי
"היא הייתה בהלם לגמרי וקפואה"/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק "צעירים נגד התנחלויות"

בשום שלב, לטענתו, היא לא היוותה איום. "היא לא סיכנה אותם בכלל. היא הייתה רחוקה מהם, כשאני דיברתי איתה היא הייתה שלושה-ארבעה מטרים מהם, איפה הסיכון?", תהה. לאבו-עיישה אין ספק שהחייל שירה בה רצה להרוג אותה. "הוא לא רצה שהיא תישאר בחיים, כל מה שהוא רצה זה להרוג אותה, היא לא סיכנה אותו בכלל".

"הסכין הוסתרה תחת בגדיה"

זמן קצר לאחר האירוע פרסם דובר צה"ל הודעה שלפיה אל-השלמון נורתה לאחר שניסתה לדקור חייל במחסום. "לאור ממצאי התחקיר הראשוני שבוצע, עולה כי שלשום בשעות הבוקר הגיעה מחבלת לעמדה צבאית בעיר חברון, אשר נתבקשה על ידי החיילים להיבדק מאחר ומגנומטר העמדה צפצף והתנהלותה הייתה חשודה", נמסר מדובר צה"ל. "על אף קריאות החיילים לעברה לעצור, שלפה המחבלת סכין והחלה להתקדם לעבר החיילים בעמדה. לאחר ניסיון לעצור את המחבלת החל הכוח בנוהל מעצר חשוד הכלל קריאות וירי אזהרה. מאחר שנמשכה התקדמותה לעבר הכוח עם הסכין השלופה, היא נורתה על ידי הכוח על מנת להסיר את האיום. הכוח פעל בהתאם למצופה ממנו, וככל אירוע יתוחקר".

לדברי גורם צבאי, היא לא נפלה לאחר שנורתה ברגלה, המשיכה להתקדם לעבר החיילים ואף הניפה את הסכין למעלה. רק אז, לטענתו, נאלצו החיילים לירות לעברה בשנית. לטענתו, התמונות מהתקרית שמפיצים הפלסטינים "הן חד-צדדיות והצלם בחר להפיץ את התמונות שבהן לא רואים את הסכין בידה אלא כשהיא מוסתרת תחת בגדיה". לוואלה! NEWS נודע כי בשל מיקום המצלמות, לא תועד האירוע בשלמותו.

פלסטינית חמושה בסכין נורתה בחברון 22 בספטמבר 2015. מתוך עמוד הפייסבוק "צעירים נגד התנחלויות", אתר רשמי
פלסטינית חמושה בסכין נורתה בחברון 22 בספטמבר 2015/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק "צעירים נגד התנחלויות"
פלסטינית חמושה בסכין נורתה בחברון 22 בספטמבר 2015. מתוך עמוד הפייסבוק "צעירים נגד התנחלויות", אתר רשמי
פלסטינית חמושה בסכין נורתה בחברון 22 בספטמבר 2015/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק "צעירים נגד התנחלויות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully