וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי הספר הנוצריים לא יפסיקו את השביתה: "נמשיך במאבק"

אלי אשכנזי ומשה שטיינמץ

17.9.2015 / 20:20

לאחר שהדיונים עם משרדי האוצר והחינוך הגיעו למבוי סתום, נציגי הכנסיות ומשרד בתי הספר הנוצריים החליטו להמשיך בשביתה, שתיכנס מחר ליומה ה-18. בראשון תתקיים בכל הארץ שביתת הזדהות בת שעתיים בבתי הספר העל יסודיים

עריכה: ניר חן; צילום: ערן גילווארד

(צפו: ראיון עם עזיז דעים, מנהל בית הספר יוחנן הקדוש בחיפה)

נציגי הכנסיות ומשרד בתי הספר הנוצריים החליטו היום (חמישי) להמשיך בשביתתם לאחר שדיונים עם משרדי האוצר והחינוך הגיעו למבוי סתום. "אנו מודים להורים ולתלמידים על התמיכה הרבה והעמידה האיתנה לצדנו במאבק זה", נמסר בהודעת הורי בתי הספר הכנסייתיים. "אנו נמשיך במאבק למען עתיד טוב יותר לילדינו".

כמו כן, ארגון המורים העל-יסודיים הודיע היום כי תקיים שביתה בת שעתיים בכל בתי הספר העל-יסודיים ביום ראשון הקרוב. זאת, לאות הזדהות עם מאבקם של בתי הספר הנוצריים. עקב כך, הלימודים יחלו בשעה 10:00. יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אליאב בטיטו, מסר בנוגע לדברים: "אנו רואים את מצב בתי הספר הכנסייתיים בחומרה רבה. לא הגיוני כי במשך קרוב לשלושה שבועות נעדרים מהלימודים כ-33 אלף תלמידים".

קריאה נוספת:
מנהל בית ספר נוצרי: "אי אפשר שכל העול ייפול על ההורים"
מחאת בתי הספר הנוצריים נמשכת: "יש כבר מצוקה קשה"
"אכזבה ואומללות": הורים ותלמידים נוצרים הפגינו מול בית בנט

הפגנה של הורים ותלמידים נוצרים מול ביתו של שר החינוך בנט. ניב אהרונסון
תלמידה מפגינה מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט, השבוע/ניב אהרונסון

"אי אפשר לגעת עוד כי נשארה רק העצם, את כל הבשר לקחו לנו", אמר עזיז דאים, מנהל בית הספר יוחנן הקדוש בחיפה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, על רקע שביתת בתי הספר הנוצריים, הטוענים לאפליה תקציבית, הנמשכת זה היום ה-17. "הבעיה שלנו היא שהתקציב של בית הספר כמעט הגיע עד הרצפה. אי אפשר לנהל בית ספר במצב המשאבים הקיימים. אי אפשר שכל העול ייפול על ההורים".

צוות משא ומתן מטעם מחאת בתי הספר הנוצריים נפגש אתמול עם אנשי משרד החינוך בירושלים על מנת לדון במספר רעיונות ובהצעות לפתרון המשבר. כמו כן, ועדת החינוך של הכנסת תתכנס ביום ראשון הקרוב לדיון מיוחד בנושא השביתה המתמשכת.

השבוע הפגינו כאלף תלמידים והורים נוצרים מול קריית הממשלה בחיפה במסגרת המחאה. המשטרה חסמה את הגישה למבנה ומנעה מהמפגינים להיכנס למתחם. ההורים ביקשו להיפגש עם מנהלת המחוז בדרישה שתתערב ותפעל להשוואת תנאי החינוך הכנסייתי לחינוך החרדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully