וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך מארוחת החג: בן 50 נהרג לאחר שאבנים יודו על רכבו בירושלים

14.9.2015 / 10:30

חשד לפיגוע: הגבר איבד שליטה על מכוניתו בשל אירוע לב - שככל הנראה נגרם כתוצאה מיידוי אבנים לעברו - והידרדר לתעלה. מותו נקבע בבית החולים. המשטרה פתחה בסריקות לאיתור חשודים. נתניהו יכנס דיון חירום בצאת החג

רכב הידרדר לתעלה בשל ידויי אבנים בירושלים. כב"ה, דוברות כב"ה
כלי הרכב שנתקע בעץ, הלילה/דוברות כב"ה, כב"ה

גבר כבן 50 נהרג הלילה (שני) לאחר שאיבד שליטה עם רכבו כתוצאה מאירוע לב, ליד רחוב אשר וינר בארמון הנציב שבירושלים. אבנים נמצאו ברכבו, מה שמעלה את החשד שהסיבה לאירוע הלב היא יידוי אבנים. אדם נוסף שהיה עמו ברכב נפצע באורח קל. שוטרים שהגיעו לזירת האירוע פתחו בחקירה. כמו כן, הם החלו בסריקות ואיסוף מידע מודיעיני על מנת לאתר את החשודים במעשה.

הנהג פגע בעמוד חשמל והידרדר לתעלה בצד הכביש. צוותי כיבוי שהוזעקו למקום יחד עם חובשים ופרמדיקים של מד"א סייעו לחילוץ הנהג מרכבו ולאחר מכן פינו אותו תוך פעולות החייאה לבית החולים שערי צדק בעיר, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו כעבור כמה שעות. לפי קרוביו, הנהג היה בדרך חזרה מארוחת החג.

"הגענו למקום שני צוותי כיבוי וחילוץ בעקבות דיווח על רכב הפוך ונהג שלכוד בתוכו", סיפר אריק אבולוף, מפקד כוחות ההצלה שהגיע לזירת האירוע. "כאשר הגענו איתרנו את הרכב, שפגע והפיל עמוד תאורת רחוב, כשהוא נמצא בתחילת המדרון ונעצר בעץ. ניתקנו מקורות אנרגיה לרכב ואבטחנו אותו שלא ידרדר. פנינו לסייע לצוות מד"א בפעולות החייאה של הנהג ומתן תאורה בשלבי הטיפול, עד שפונה על ידי ניידת טיפול נמרץ לבית החולים".

ברקע האירוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס במוצאי החג דיון חירום למלחמה במידי האבנים וזורקי בקבוקי תבערה בירושלים וסביבותיה. בדיון ישתתפו שר הביטחון משה יעלון, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שרת המשפטים איילת שקד, שר התחבורה ישראל כץ אנשי הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה וגורמי ביטחון. מלשכת נתניהו נמסר כי ראש הממשלה "רואה בחומרה רבה את ידויי האבנים ובקבוקי התבערה נגד אזרחי ישראל ומתכוון להילחם בתופעה בכל האמצעים ובכללם, החמרת הענישה והאכיפה".

עוד בוואלה! NEWS:
"הפיגועים גרמו לפחד": יהודי אירופה חוששים להגיע לבתי הכנסת
עימותים בין המשטרה למתפללים בהר הבית; שוטרים פרצו למתחם
"פגיעה בקידום שופטים שהקלו עם מיידי אבנים - לא דמוקרטי"

רכב הידרדר לתעלה עקב ידויי אבנים בירושלים. כיבוי אש, דוברות כב"ה
זירת האירוע/דוברות כב"ה, כיבוי אש

אתמול תקפה נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, את יוזמת ארדן, לפיה שופטים אשר לא יחמירו בענישה נגד מיידי אבנים - לא יקודמו. זאת, לאחר שארדן הודיע בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא עתיד להיפגש לאחר החג עם השרה שקד, המשמשת יו"ר הוועדה לקידום שופטים, ולדרוש ממנה כי גזרי דין שניתנים על ידי שופטי בתי משפט שלום נגד מיידי אבנים, יהוו קריטריון לקידומם לבתי משפט מחוזיים.

"ככל שהפרסומים אכן משקפים את עמדת השר ארדן, אני רואה אותם בחומרה רבה", אמרה נאור בהודעה יוצאת דופן ששיגרה אתמול. "הדברים נוגדים את עקרון העצמאות האישית של השופט, שהוא מרכיב מרכזי בכל משטר דמוקרטי. הם נוגדים את עקרון חוק יסוד השפיטה לפיו אין מרות על מי שבידו סמכות שפיטה זולת מרותו של הדין. אם גזר דין זה או אחר נראה לרשות המבצעת קל מדי, הדרך הראויה היא לערער עליו".

עוד נכתב בהודעה: "נשיאת בית המשפט מבקשת להביע את מחאתה על הניסיון להשמיע לשופטים אזהרה כי אם לא ייפסקו כפי שסבורה הרשות המבצעת שראוי לפסוק - לא יקודמו. הדברים המיוחסים לשר ארדן מתאימים למדינות שלא היינו רוצים להידמות אליהן ולא למדינתנו, כמדינה יהודית ודמוקרטית. שופטי ישראל ימשיכו לעשות את מלאכתם נאמנה ולא יגורו מפני איש".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
גלעד ארדן מרים נאור. קרדיט יותם רונן
אתר הרשות השופטת, עיבוד תמונה
מחאה חריגה. נאור וארדן/עיבוד תמונה, קרדיט יותם רונן אתר הרשות השופטת

יוזמתו של ארדן, שעליה הודיע בעמוד הפייסבוק שלו, באה לדבריו על רקע טענות מצד דרגי השטח במשטרה, לפיהן מיידי אבנים עלולים לגרום אף לאירועי מוות, דוגמת זה של הילדה אדל ביטון. בין היתר כתב ארדן: "היא נרצחה בגלל אבן, לכן לא יכול להיות שמחבלים שזורקים אבן יקבלו מאסר על תנאי או כמה חודשים בודדים בכלא, רק כי במקרה מישהו לא מת".

"מאז שנכנסתי לתפקידי כשר לביטחון הפנים אני מקדם טיפול שורש כנגד תופעת משליכי האבנים ובקבוקי התבערה.
לא רק שאני לא מקבל את התופעה המסוכנת הזו, אלא בדיוק ההפך - הנחיתי את המשטרה ומג'"ב להילחם באופן התקיף ביותר כדי לעצור כל מחבל שזורק אבנים ובעצם מנסה להרוג", כתב. "לצערי זה לא מספיק כיוון שכדי לחסל את תופעת זריקת האבנים - צריך להחמיר נגדם בענישה בבתי המשפט.
כיום, העונשים שנגזרים בבתי המשפט על מחבלים שזורקים אבנים נעים בין עבודות לשירות הציבור, מאסר על תנאי או מספר חודשים בודדים בכלא לכל היותר. זאת על אף שהמחוקק הגדיר את זריקת האבנים כעבירה חמורה מאוד שמסכנת חיים והעונש עליה צריך להגיע למספר שנים בכלא".

פלסטינים מפגינים במהלך אירועי יום הנכבה באזור רמאללה, מאי 2015. רויטרס
"צריך להחמיר נגד מיידי האבנים בענישה בבתי המשפט"/רויטרס

לאחרונה הוחמר עונשם של מיידי אבנים בחוק ונקבע על 15-10 שנות מאסר. הפרקליטות אף הודיעה בעצמה כי תחמיר עם מבצעי העבירה, בין בבקשות מעצר ובין בדרישה לענישה חמורה יותר מבתי המשפט.

מלשכת עורכי הדין נמסר בתגובה: "בעקבות הפרסומים בתקשורת בעניין הנדון, לשכת עורכי הדין פנתה לשר גלעד ארדן וביקשה ממנו לחזור בו מעמדתו לפיה המבחן לקידום שופטים ייגזר מאופי פסקי הדין שלהם. יודגש כי אין בכך כדי לנקוט עמדה לגופו של עניין. במידה והמחוקק סבור כי יש להחמיר בענישה, אזי יתכבד וישנה את החוק ואת רף הענישה הקבוע בו וחזקה על מערכת המשפט והשופטים כי יפעלו בהתאם לחוק".

מלשכת נתניהו נמסר: "הדרך לטפל משפטית במיידי אבנים וזורקי בקבוקי תבערה, היא על ידי מעצר מנהלי עד תום ההליכים, חקיקת עונשי מינימום ואכיפתם. זו הדרך המיידית והיעילה ביותר שהממשלה והכנסת יכולות לטפל בפורעי חוק אלה".

(עדכון ראשון: 2:13)

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully