וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כפתור סגור, לראות את הגוף אסור": תקנון צניעות לבנות שלוש

10.9.2015 / 10:23

העלון, שעליו חתום רבה של כפר חב"ד, נשלח לאחרונה להורי ילדות ביישוב החרדי, ומפורט בו קוד הלבוש הנדרש במוסדות החינוך: "החצאית לפחות עד הברכיים, ללא שסע, שלא יראו את הרגליים". עמותת חדו"ש: "זה נראה כמו סוג של פדופיליה"

מתוך תקנון צניעות לילדות בגיל 3, כפר חב"ד. מתוך עלון תקנון הצניעות, צילום מסך
"כל כבודה בת מלך פנימה". העלון שחולק להורים בכפר חב"ד/צילום מסך, מתוך עלון תקנון הצניעות

הורים לילדות בנות שלוש עד שבע בגנים בכפר חב"ד קיבלו השבוע בדואר תקנון צניעות רשמי שבו מופיעות הוראות לבוש מפורטות לתלמידות שנשלחות למוסדות החינוך. על התקנון חתום רבה? של כפר חב"ד, מאיר אשכנזי, שנכנס לתפקידו בתחילת השנה. בין היתר נמצאות בו הוראות על אורך החצאית והשרוולים, על התסרוקת ועל סוג הנעליים המומלץ. ההנחיות מלוות בציורים ובחרוזים כדי להנגישן לילדות הקטנות.

"כפתור סגור, לראות הגוף אסור", כך נפתח התקנון הנוגע לאופן שבו על הילדות ללבוש את חולצתן בגן. האיסור על בגד פתוח ומאוורר, על אף אי-הנוחות הכרוכה בכך, ולמרות החום הכבד, מוסבר בפירוט: "לא מאחור ולא מלפנים, לא בפעילות ולא במשחקים, גם לא כשמתכופפים". בקטגוריית השרוולים נכתב: "מגיל שלוש למעשה, חצי שרוול מכסה. מגיל חמש עד שש, עד המרפק - הכיסוי מתבקש. במהלך השנה אני כבר גדולה והמרפק לכסות כבר צריכה". בנות מגיל שלוש, "כבר נגרוב גרביים", נכתב, "ומגיל חמש שיגיעו עד הברכיים". גם על הנעליים נכתב: "כמה יפות וצנועות נעליים רגילות, את נעלי הבית נשאיר לבית".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
מנזקי האובך: עלייה של עשרות אחוזים בפניות למד"א
תיעוד: עקב אחר קשישה וגנב אלפי שקלים שיועדו לטיפול רפואי
קלינטון: "אם אבחר, אזמין את נתניהו בחודש הראשון לכהונתי"

מתוך תקנון צניעות לילדות בגיל 3, כפר חב"ד. מתוך עלון תקנון הצניעות, צילום מסך
מתוך עלון תקנון הצניעות/צילום מסך, מתוך עלון תקנון הצניעות

בתקנון יש גם הוראות לילדות שהולכות בשבת עם הוריה לבית הכנסת. "לבית הכנסת אני נכנסת עם חצאית וגרביים - שמכסים את הברכיים, כי לכבוד התורה והתפילה ההוספה בצניעות מועילה". על אופן שבו שיער הילדות צריך להיות מסורק, נכתב בתקנון כי "בשבת וגם ביום הולדת על שיער אסוף לא מוותרת, קצר ולא מפוזר, כך זה יותר מהודר".

אורך החצאית, כך לפי התקנון, יהיה "לפחות עד הברכיים ללא שסע שלא יראו את הרגליים" ולבנות מגיל חמש נכתב כי "הוסיפי ביראת שמיים, החצאית כבר תכסה הברכיים. והבד... שיהיה מכובד (לא ג'ינס)".

תקנון הצניעות אינו נחשב קיצוני במיוחד בחברה החרדית, אך הוא מפתיע מאחר וחסידות חב"ד נחשבת ליברלית יותר משאר החסידויות בארץ ובעולם, שאינה נוקטת בגישה מחמירה כלפי חסידיה או ילדיהם.

הרב עו"ד אורי רגב, מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, טוען כי ההחמרה בצניעות נשים הופכת לטרנד. "קשה שלא לראות בתקנון הצניעות לגני הילדים של כפר חב"ד סוג של פדופיליה", אמר. לדבריו, "זה הפך לטרנד. רבנים קנאים מתחרים ביניהם מי יחמיר יותר בצניעותן של נשים וכך רוכשים לעצמם מעמד. אחרי שהגענו לתקנון צניעות לבנות גיל שלוש כבר אי אפשר לדעת איפה זה ייעצר. צריך לזכור שגם הרעיון לפרסם תקנון צניעות לגני ילדים היה נראה רק לפני שנים ספורות הזוי ובלתי אפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully