וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: צלמת בועטת בפליטים שבורחים מהמשטרה בהונגריה

צלמת שעבדה בערוץ הטלוויזיה ההונגרי תועדה כשהיא מכה פליטים שברחו מהמשטרה במחנה שהוקם במדינה - ועוררה סערה ברשתות החברתיות. הערוץ פיטר אותה בטענה שמדובר במעשה פסול והיא עברה שיימינג בפייסבוק

צילום: הטלוויזיה ההונגרית, עריכה: גדי וינסטוק

הסרטון שמסעיר את טוויטר: אתמול (שלישי) תועדה צלמת של ערוץ הטלוויזיה ההונגרי N1 כשהיא בועטת בפליטים שניסו לברוח מהמשטרה המקומית במחנה פליטים במדינה. אחרי שבעטה בכמה פליטים ופליטות, כולל נערה אחת, השיא הגיע כשהצלמת הכשילה פליט שנשא על ידיו את בנו הקטן והפילה אותם.

התגובות הזועמות ברשתות החברתיות לא אחרו להגיע וערוץ הטלוויזיה הודיע בדף הפייסבוק שלו שהצלמת פוטרה מעבודתה וכי המעשה שעשתה הוא פסול. למרות שהערוץ נמנע מלנקוב בשמה, היא זוהתה באתר 444.hu בתור פטרה לאסלו והיא עברה שיימינג בפייסבוק.

ממשלת הימין בהונגריה נוקטת במדיניות נוקשה ומשתמשת במילים קשות נגד המהגרים שחוצים את גבולותיה לתוך אירופה, ומציירת אותם כאיום לשגשוג האירופי ולערכים הנוצרים. ערוץ N1 משדר תכנית שבועות עם גאבור וונה, מנהיג מפלגת הימין הקיצוני והגזענית יוביק


לקריאה נוספת:
מהומות בגבול הונגריה: שוטרים ריססו מהגרים בגז מדמיע
משבר המהגרים באירופה עשוי לשחק לידי אסד, איראן ורוסיה
שר האוצר הבריטי: הפתרון למשבר המהגרים - מאבק בדאעש ואסד

הונגריה: צלמת טלוויזיה תועדה בועטת במכוון בפליטים במנוסה - ופוטרה. ספק 500
הצלמת והפליטים במחנה בהונגריה/ספק 500

בתוך כך, מהומות פרצו ביום שני בצדו ההונגרי של גבול סרביה-הונגריה כשמהגרים ניסו להימלט ממחנה איסוף בכפר רוזקה. שוטרים שאבטחו את המחנה ריססו בגז מדמיע את המהגרים כדי למנוע מהם לברוח. כמו כן, על רקע משבר ההגירה המטלטל את הונגריה בפרט ואת אירופה כולה, הודיע שר ההגנה ההונגרי על התפטרותו. יותר מ-150 אלף פליטים ומהגרי עבודה נכנסו השנה להונגריה דרך הגבול עם סרביה.

סוכנות האו"ם לפליטים מסרה אתמול כי היא צופה שמספר הפליטים שיחצו את הים התיכון בדרכם לאירופה יגיע השנה ל-400 אלף. על פי תחזיות הארגון, ב-2016 המספר יהיה גבוה יותר ויכול להגיע ל-450 אלף או יותר. מדוח הארגון שפורסם היום עולה כי יותר מ-366 אלף פליטים כבר הגיעו השנה לאירופה דרך הים התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully