וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 6 הרוגים בהפגנות אלימות בעקבות חיסול המנהיג הדרוזי

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי שישה אנשי ביטחון של הממשלה הסורית נהרגו בהפגנות שפרצו בעקבות חיסולו של השייח' וואחיד אל-בלעוס. עוד דווח כי המפגינים החריבו פסל של חאפז אסד

רויטרס

חמושים דרוזים הרגו היום (שבת) שישה אנשי ביטחון של ממשלת סוריה במהלך הפגנות אלימות בדרום המדינה, כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם. זאת, במחאה על חיסולו של מנהיג העדה, השייח' וואחיד אל-בלעוס. גם בנו של אל-בלעוס, איש דת נוסף ושומר ראש נהרגו בפיצוץ שתי מכוניות תופת אמש. עשרות בני אדם נפצעו.

בשני הפיצוצים שאירעו אתמול ובהפגנות שהתפתחו בעקבותיהם נהרגו, לדברי הארגון, לפחות 37 בני אדם באזור העיר סווידא, מעוז המיעוט הדרוזי בסוריה. הטלוויזיה הסורית אישרה את התרחשות שני הפיצוצים וציינה כי יותר מ-24 נהרגו. עם זאת, בדיווח הטלוויזיה הממלכתית לא צוין דבר חיסולו של אל-בלעוס. לפי שעה, איש לא קיבל אחריות על פיצוץ מכוניות התופת.

עוד בוואלה! NEWS:
האיחוד האירופי יחליט בקרוב על סימון מוצרים מההתנחלויות
"מי שנורמלי מתנגד לכיבוש": הכפר שהפך לסמל המאבק הפלסטיני
ניצחון הזוגות החד-מיניים על הפקידה ההומופובית בקנטאקי

מנהיג העדה הדרוזית בסוריה, השייח' וואחיד אל-בלעוס, שחוסל ב-4 בספטמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
השייח' אל-בלעוס/צילום מסך, טוויטר

לאחר הפיצוצים, עשרות בני אדם הפגינו מחוץ לבנייני הממשלה הסורית באזור סווידא, הציתו מכוניות והחריבו פסל של הנשיא לשעבר ואביו של הנשיא הנוכחי, חאפז אסד.

במחוז סווידא מתרחשות תקיפות מצד לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ממזרח ומצד ארגוני מורדים אחרים, בהם ארגון ג'בהת א-נוסרה, ממערב. זאת, בניסיון של הארגונים השונים להתקדם באזור, שגובל בבירה דמשק ובמחוז דרעא, שניהם חשובים מבחינה אסטרטגית לנשיא בשאר אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully