וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה את תקציב המדינה לשנים 2015-2016

3.9.2015 / 0:30

אחרי שעות של דיונים שהחלו בצהריים, אישרה הכנסת בקריאה ראשונה את התקציב ואת חוק ההסדרים ברוב של 57 מול 53. במהלך הדיונים עלה לדוכן ח"כ אורן חזן שהאשים את שר הביטחון בהפקרות ביטחון המתיישבים וקרא לפיטוריו

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

מליאת הכנסת אישרה אמש (רביעי) בקריאה ראשונה את תקציב המדינה לשנת 2016-2015 , לאחר שעות של דיונים שהחלו משעות הצהריים. 57 הצביעו בעד, 53 הצביעו נגד. חוק ההסדרים עבר גם הוא בקריאה ראשונה ברוב של 57 מול 53. במהלך ההצבעות פונה יו"ר הרשימה המשותפת לבית חולים לאחר שחש ברע. הוא ככל הנראה סובל מתשישות.

בטרם ההצבעה הקריא חבר הכנסת אורן חזן מכתב האשמה נגד שר הביטחון משה יעלון וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לפטרו. חזן טען כי "לאחר אין ספור עימותים עם השר שמפקיר את ביטחון המתיישבים, השר איבד את העשתונות ובמקום להתמודד עניינית עם בעיות הביטחון הקשות שהעליתי בפניו והוא נכשל בטיפול בהן, ובמקום לחסל את הטרור, הוא החליט לבחור בפתרון הקל 'להרוג את השליח'", אמר חזן. הוא פירט את הסיבות שלדעתו מצריכות את פיטוריו של יעלון, ובהן הריסת בתי דריינוף והקשחת הוראות הפתיחה באש.

לאחר מכן, עלה חבר הכנסת יצחק כהן מש"ס לסכם את הדיון מטעם הקואליציה. אולם הוא נאלץ למשוך זמן משום ששר הפנים אריה דרעי ושר האוצר משה כחלון נעדרו מהדיון כשניסו להגיע להבנות על מע"מ אפס על מוצרי יסוד.

בכיר בש"ס הסביר כי חברי הסיעה פנו אמש לדרעי והביעו זעם על כך שנושא מע"מ אפס לא סוכם עם שר האוצר כחלון, אף שהוחלט על כך בישיבת הממשלה על התקציב. בעקבות הדברים זימן שר הפנים ישיבת סיעה במשרד הכלכלה. דרעי הורה לחברי הסיעה להצביע הערב בעד התקציב בקריאה ראשונה ואם ביטול מע"מ אפס לשכבות החלשות לא יסוכם עד קריאה שנייה ושלישית, סיעת ש"ס לא תתמוך בתקציב.

לקריאה נוספת:
המבחן הגדול של הממשלה: היום - ההצבעה על תקציב המדינה בכנסת
גורם ביטחוני: "נתניהו מבין שלא ניתן לעבוד עם תקציב ביטחון כזה"
נתניהו ברך על התקציב: "מעיד על לכידות הקואליציה"

IFB אורן חזן, על החקירה הצפויה. מערכת וואלה!
האשים את שר הביטחון באובדן עשתונות. חזן/מערכת וואלה!

לאחר ההצבעה יעברו התקציב וחוק ההסדרים לוועדות השונות שידונו בהכנתם להצבעה בקריאה שניה ושלישית, שתתקיים באמצע חודש נובמבר. על פי ניסיון העבר, מותר להניח שעוד יחולו בו שינויים רבים, בעיקר כאלה הנובעים מדרישות תקציביות של חברי כנסת.

גובה התקציב לשנת 2015 עומד על 329.5 מיליארד שקלים ולשנת 2016 על 347.7 מיליארד שקלים. יעד הגירעון יעמוד בשנים 2015-2016 על 2.9% מהתוצר. בהצעת התקציב נכללות גם תוספות למשרדים השונים, בהן תוספת של 6.5 מיליארד שקלים למשרד החינוך, תוספת של 5.9 מיליארד שקלים למשרד הבריאות ו-800 מיליון שקלים למשרד הרווחה. כמו כן, חיילי החובה יזכו לעדכון בשכרם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נושא: מליאת הכנסת מצביעה על התקציב הדו שנתי, 2 בספטמבר 2015. עמרי נחמיאס,
ההצבעה הלילה במליאה/עמרי נחמיאס

שר האוצר כחלון פתח את הדיון בשעות הצהריים ואמר: "התקציב שמוגש היום הוא תקציב שונה משמעותית מהתקציב שהתגבש ע"י הממשלה הקודמת. התקציב הוא לא רק חשבונאות, הוא קודם כל ערכים". הוא פירט את עיקרי הסעיפים ואמר: "התקציב מבטא תפיסת עולם חברתית רחבה המציגה כי יש אנשים העומדים מאחורי המספרים. ואיתם עומדות התקוות שלהם, השאיפות, הצרכים והרצונות. התקציב שאנחנו מציגים היום מביא בשורה אמיתית לכל אחת ואחד מאזרחי המדינה. זה תקציב חדש עם סדר עדיפויות חדש, ללא גזירות וללא הכבדות. התקציב הזה הוא לא תקציב ממשלתי, אלא תקציב לאומי חברתי. הוא לא תקציב של ימין ושמאל ולא של קואליציה ואופוזיציה. התקציב הזה הוא תקציב שרואה בני אדם ומשנה תפיסות של שנים. זהו תקציב שמבטא גישה שבה התקציב משרת את החברה ולא החברה משרתת את התקציב".

אחריו עלה לדוכן הנואמים יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, ותקף את כחלון לראשונה מאז הקים את מפלגתו. "אחרי 100 ימים, מה שנשאר מכל ההבטחות שלך משה כחלון, זה בלון אחד גדול שהתפוצץ. כחלון, מכרת את כולנו. ביקשת להיות שר אוצר. ביקשת ארגז כלים. מלא-מלא. איפה כחלון של הסלולר? איפה כחלון שלא רואה ממטר את המחוברים והמקושרים וחברי המועדון וחושב רק על עם ישראל? אני מתגעגע לכחלון ההוא". הרצוג המשיך לתקוף את כחלון אל מול מליאת הכנסת הריקה והמנומנמת, וקרא לעבר שר האוצר: "בשביל תקציב כזה הלכת לבחירות? עזבת את הליכוד. הקמת מפלגה. רצת בכל הארץ. הבטת לאנשים בעיניים. אספת תרומות מאנשים טובים. בשביל תקציב כזה הקמת מפלגה חדשה?".

"הצעת התקציב מסתירה שורה של גזרות חמורות"

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, נאם קודם לכן במליאת הכנסת ואמר כי התקציב שהונח על שולחנם של חברי הכנסת הוא "ישראבלוף" משום שהצעת תקציב שמוגשת ללא תקציב משרד הביטחון - המשרד הגדול ביותר עם התקציב הגדול ביותר - זה ישראבלוף. הח"כ אמר כי מי שאשם בתקציב הזה הוא "ראש הממשלה שאינו יודע לקבל החלטות אלא רק לדבר ולקשקש. ראש ממשלה שאינו יודע לקבל החלטות וליישם אותן צריך להתפטר, אמר ליברמן.

ראשת מרצ זהבה גלאון אמרה בדיון כי "בתקציב הזה אנחנו רואים בבירור מוחלט איך הממשלה מתנערת לחלוטין מחובתה לספק שירותים איכותיים ושוויוניים לכלל אזרחי ואזרחיות ישראל, ומשרתת על חשבונם ובמימונם מגזרים סקטוריאליים צרים". היא הוסיפה: "הצעת התקציב הממשלתית מסתירה שורה של גזרות חמורות שיפגעו באזרחי ישראל, בראשן צמצום נוסף של השירותים הניתנים על ידי המדינה, במטרה לממן את דרישותיהן של השותפות הקואליציוניות". לדבריה, "במקום לאמץ את מכלול המלצות ועדת אלאלוף לטיפול בבעיית העוני, הממשלה בוחרת לאמץ שינוי בשיטת החישוב שלא תשפר בכלום את מצבן או הכנסתן של משפחות שחיות בעוני, אלא רק את מספר המשפחות שיירשמו ככאלה בדו"חות הביטוח הלאומי ובדו"חות הבינלאומיים. זהו צעד ציני ומכוער שמשקף את רוח הצעת התקציב כולה – מכירת אשליות וניסיון להונות את הציבור".

חברת הכנסת סתיו שפיר מהמחנה הציוני, נאמה גם היא בדיון המרתוני שנמשך שעות ארוכות, ואמרה: "התקציב הזה פיקטיבי כי הוא לא כולל את עשרות השינויים שנעשו בו בשנה האחרונה בחשיכת ועדת כספים. אני חשפתי את השינויים האלה אבל משרד האוצר בוחר להסתיר אותן. שבוע אחרי שהתקציב יעבור פה, שוב הממשלה תהפוך את כולו ותעביר עשרות מיליארדים ליעדים לא ידועים, בניגוד לחוק יסוד משק המדינה".

שפיר הוסיפה: "התקציב הזה הוא לא התקציב האמיתי כי הוא לא כולל בתוכו הכרעה על תקציב הביטחון וכל חברי הכנסת שיושבים פה יודעים שהוא הולך לשנות את פניו בגלל המילארדים שעוד יזלגו מצד לצד וימנעו תפקוד תקין של כלל המשרדים. כשלא מקבלים הכרעה, כל תקציב המדינה, כל המשרדים, הולכים לשלם מחיר כבד בזמן ובכסף".

(עדכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully