וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבחן הגדול של הממשלה: היום - ההצבעה על תקציב המדינה בכנסת

2.9.2015 / 0:11

ממשלת נתניהו תעמוד למבחן המשמעותי הראשון שלה כשתקציב המדינה וחוק ההסדרים יועלו להצבעה בקריאה ראשונה. בקואליציה מעריכים שהתקציב יאושר בצורה חלקה, אך באופוזיציה מתכננים מרתון נאומים שיימשך שעות

עריכה: ניר חן

ארבעה חודשים לאחר הקמתה, תעמוד היום (רביעי) ממשלת נתניהו הרביעית בפני המבחן המשמעותי הראשון שלה: העברת תקציב המדינה וחוק ההסדרים בקריאה ראשונה. בקואליציה מעריכים כי למרות הרוב הדחוק שעליו נשענת הממשלה, ולמרות דרישות תקציביות מצד כמה חברי כנסת מהליכוד, התקציב וחוק ההסדרים יאושרו בצורה חלקה.

גורמים הבקיאים בפרטי התקציב הסבירו כי חברי יהדות התורה מעוניינים שהוא יעבור משום שצפויה להיכלל בו העלאת קצבאות הילדים. הגורמים הוסיפו כי בש"ס יתמכו בתקציב לאור ההתחייבות לכלול ביטול מע"מ על תחבורה ציבורית לכלל האוכלוסייה, ומים וחשמל לארבעת העשירונים התחתונים.

עוד בנושא פוליטיקה וממשל:
"שקרן, אין לך בושה": צפו במתנגדת למתווה הגז תוקפת את שטייניץ
בגלל הלגלוג: אקוניס מבקש להשמיט את "החלל" משם משרדו
נתניהו העביר 900 מיליון למגזר הערבי, ליברמן תקף: "הפקרות"

חברי הכנסת אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן בכנס הנבחרים מטעם פורום הרשויות החרדיות של המרכז לשלטון המקומי, 16 בנובמבר 2014. אהרן ברוך ליבוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ש"ס ויהדות התורה צפויות לתמוך בלי בעיה. גפני, ליצמן ודרעי/מערכת וואלה! NEWS, אהרן ברוך ליבוביץ

בבית היהודי צפויים לתמוך בתקציב לאור התוספת התקציבית שקיבל שר החינוך, נפתלי בנט, בסך 700 מיליון שקל, וכן לאור הכספים שהועברו לדרישת המפלגה, בין היתר לגרעינים תורניים, מיגון אוטובוסים ביהודה ושומרון והנצחת מורשת גוש קטיף. גם בסיעת כולנו צפויים כל חברי הכנסת להתייצב מאחורי ראש המפלגה, שר האוצר משה כחלון, אשר גיבש את התקציב.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

ח"כים בליכוד דורשים: סבסוד תרופות והעלאת אתיופים ארצה

חברי הכנסת היחידים בקואליציה שאינם שבעי רצון מהתקציב כפי שהוא, מגיעים מסיעת הליכוד, אולם גם הם הבהירו כי בכל מקרה יתמכו בו מחר בקריאה ראשונה, ויעלו את דרישותיהם בדיונים לקראת הקריאה השנייה והשלישית, בחודש נובמבר. בין הדרישות שהעלו חברי הכנסת דודי אמסלם, אברהם נגוסה וז'קי לוי: סבסוד תרופות מצילות חיים, העלאתם ארצה של 7,000 מבני העדה האתיופית, הקצבת 200 מיליון שקל לשיקום שכונות והפעלתו מחדש של חדר מיון קדמי בקריית שמונה.

כניסת השר משה כחלון לתפקיד שר האוצר, מאי 2015. נועם מושקוביץ
חברי מפלגתו צפויים לעמוד מאחוריו. כחלון/נועם מושקוביץ

חבר הכנסת מיקי זוהר, מצדו, דרש להכליל במפת העדיפות הלאומית החדשה שמתכנן שר האוצר כחלון את ערד, נתיבות וערים נוספות בנגב. ח"כ זוהר אמר לוואלה! NEWS: "אני דורש שלא ייפגעו הטבות המס של תושבי הנגב בכמה ערים, בהן ערד, נתיבות ומועצות אזוריות. אמרתי שזה לא יקום ולא יהיה".

מיכאלי: "יש בתקציב דברים איומים"

באופוזיציה, מנגד, מתכננים מרתון נאומים שיימשך בין חמש לשבע שעות, ובמהלכו ינמקו חברי הסיעות השונות את התנגדותם לתקציב. "הקו שלנו אומר שיש בתקציב דברים איומים. יש דברים סבירים, אבל זה לא פותר אף בעיה", אמרה יו"ר סיעת העבודה, מרב מיכאלי לוואלה! NEWS. לדבריה, "יש בתקציב פה ושם פלסטרים, למשל בתחום הרפואה, אבל זה לא פותר את המצוקה של המערכת".

לדבריה, "הם (אנשי משרד האוצר - ע"נ) הביאו כל מיני צעדים קטנים וחסרי משמעות עם הדיור, שגלנט בעצמו אומר שלא יורידו את מחירי הדירות. אז מה עשיתם בזה? מחיר למשתכן היא תכנית בסדר, אבל היא מוסיפה כלום דירות, ומחירי הדיור רק ממשיכים להאמיר. כל התקציב נראה ככה. הדבר שנשים עליו דגש הוא השכר. השכר הריאלי לא עלה בישראל 15 שנה. התקציב אינו מביא פתרונות לשכר, לעבודה. השכר נמוך מדי ולמדינה לא אכפת מזה".

עוד היום: ההצבעות על מינויי ליצמן ואקוניס

בנוסף, תצביע היום המליאה גם על מינוים של יעקב ליצמן לשר הבריאות ושל אופיר אקוניס לשר המדע, הטכנולוגיה והחלל. בתחילת סדר היום, בשעה 12:00, תצהיר אמונים חברת כנסת חדשה, שרן השכל, אשר תמלא את מקומו בכנסת של דני דנון שהתפטר כדי להתמנות לתפקיד שגריר ישראל באו"ם. בהמשך סדר היום המרתוני מתוכננת הצבעה גם על חוק השידור הציבורי בקריאה שנייה ושלישית.

אופיר אקוניס בדיון בפסילתה של חנין זועבי בבית המשפט העליון, דצמבר 2012. בן קלמר
מינויו לשר המדע, הטכנולוגיה והחלל יאושר היום בכנסת. אקוניס/בן קלמר

בזמן הדיון על התקציב, שצפוי להימשך שעות ארוכות, תתקיים בגן הוורדים, מול המשכן, "מסיבת תקציב" ביוזמת עמותת הצעירים הירושלמית "רוח חדשה". בעמותה מסרו כי הם מצפים שמאות עובדי משרדי ממשלה, יועצים פרלמנטריים וחברי כנסת יגיעו למקום בזמן הדיונים. במהלך האירוע יוקרנו דיוני התקציב על מסכי ענק תוך פרשנות של אמנים ועיתונאים, ייערך חידון נושא פרסים שבוחן את בקיאות הנוכחים בתקציב המדינה בעבר ובהווה, תופיע להקת "נאג' חמאדי" ולבסוף תתקיים במקום מסיבה.

(עדכון ראשון: 23:00)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully