וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים שכולים לוועדת טירקל: "אסור שהירש יהיה אחראי על חיי אדם"

חיים צמח, ששכל את בנו במלחמת לבנון השנייה, פנה לוועדה המייעצת למינוי בכירים וביקר בחריפות את ההחלטה למנות את גל הירש למפכ"ל: "נכשל בהיבט הערכי והלאומי". תנועת אומ"ץ לוועדה: "הביקורת של הקצינים הבכירים במשטרה – לא עניינית"

צילום: שי מכלוף, עריכה: קשת סידי

הורים שכולים פנו היום (חמישי) לוועדת טירקל, שמייעצת בענייני מינוי בכירים בשירות המדינה, בדרישה לפסול את מינוי המפכ"ל המיועד גל הירש. הוועדה, בראשות השופט בדימוס יעקב טירקל, תתכנס בשבוע הבא כדי לאשר את המינוי. במהלך עבודתה היא צפויה לראיין את הירש, לשמוע את דברי השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ולדון בחוות דעת משפטית בנדון שנכתבה על ידי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עורכת הדין דנה זילבר.

חיים צמח, אביו של עוז שנהרג במלחמת לבנון השנייה ב-2006, כתב לטירקל כי משפחתו פונה אליו מתוך "רציונליות וצלילות דעת". לדבריו, "מעולם לא הכרתי את גל הירש, הוא היה מפקדו של עוז ואחראי על חייו במלחמה. הוא נכשל מבחינתי בהיבט האישי כשלא החזיר את עוז הביתה, וגם בהיבט הלאומי, במבחן הכי משמעותי של המדינה – במלחמה".

לקריאה נוספת:
אסף חפץ: "קורא לכל הניצבים להישאר ולעזור לגל הירש"
הורים שכולים וסיוע לצבא זר: המכשולים שעלולים לסכל מינוי הירש
ביקורת במשרד לביטחון פנים: הפורום לא התכנס בעקבות שחיתויות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הירש נכשל". מכתבו של חיים צמח לוועדת טירקל/מערכת וואלה!, צילום מסך
"מי שנכשל במבחן התוצאה, בהיבט הערכי האישי ובהיבט הלאומי העליון של המדינה, לא יכול להיות מועמד לתפקיד ציבורי משמעותי"

צמח הוסיף כי המדינה קבעה בעצמה שהירש נכשל בתפקידו ועל כן אין למנותו לתפקיד ציבורי בכיר. "לגל הירש לא היה את האומץ והתעוזה לבוא אלינו, להסתכל למשפחה שכולה בעיניים ולהסביר את נסיבות נפילת יקירנו ואהובינו. מפקד כזה, אסור שיהיה אחראי על חיי אדם בעתיד. לא אני קבעתי, שתי ועדות עסקו בנושא, וינוגרד ואלמוג, שקבע קביעה נחרצת שאילצה את הירש לפרוש מצה"ל", לשון המכתב.

לדברי צמח, "מי שנכשל במבחן התוצאה, בהיבט הערכי האישי ובהיבט הלאומי העליון של המדינה, לא יכול להיות מועמד לתפקיד ציבורי משמעותי שכזה. אני לא מאשים את גל הירש, אלא את השר ארדן וראש הממשלה ביבי". הוא חתם את דבריו בהבעת "חרדה לגורלה של המדינה" והביע תקווה כי הוועדה תסכים לשמוע את דבריו.

דויד איינהורן, ששכל את בנו יהונתן במלחמת לבנון השנייה, הביע גם הוא ביקורת חריפה על המינוי וקרא להירש לוותר עלהתפקיד. "בשם ערך היושרה, הרצון לשמור על תרבות ארגונית-ערכית במדינת ישראל וכמסר על נקיות הידיים והדעת לבעלי תפקידים ציבוריים, כאב שכול ששכל את בנו תחת פיקודך, (אני) מבקש ממך לחזור בך מהסכמתך לשמש מפכ"ל המשטרה. במעשה זה תוכיח את מוסריותך הגבוהה ובעיקר את רגישותך לתוצאות המלחמה", אמר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הביקורת של הקצינים לשעבר לא עניינית". המפכ"ל המיועד גל הירש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, שלחה היום תנועת אומ"ץ (אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי) מכתב לוועדת טירקל נגד הביקורת שהשמיעו אמש מפכ"לים וניצבים בדימוס נגד מינויו של הירש. "לחלק מחברי המועדון יש אחריות ישירה להידרדרות הערכית והמוסרית של משטרת ישראל", נכתב. לטענת החתומים על הפנייה, לחלק מן המפכ"לים שביקרו את המהלך יש אינטרסים אישיים "עקב החשש לאבד את השפעתם להליכים פנימיים במשטרה".

בין הבכירים שהביעו את התנגדותם למינוי הירש היו כאלו שנאלצו לעזוב את הארגון בבושת פנים. כך, למשל, המפכ"ל לשעבר משה קראדי, שנאלץ לפרוש מהמשטרה בשל מסקנות ועדת זיילר על הטיפול בפרשת האחים פריניאן. בין היתר יוחסו לו בעיות אמינות. דוגמה נוספת היא שלמה אהרונישקי, המפכ"ל ה-14 של המשטרה, שנדרש לשלם למדינה מאות אלפי שקלים בעבור ימי פדיון חופשה שנוצלו. כמו כן, גם יעקב גנות, שוויתר על תפקיד המפכ"ל לאור ביקורת ציבורית לאחר זיכויו משוחד, ואריה עמית, אחד מחסידיו של הרב יאשיהו פינטו, פסולים מלהביע ביקורת עניינית על המינוי לאור עברם. "אומ"ץ סבורה שלנציגי המועדון הנ"ל אין זכות 'עמידה' בפני הוועדה מאחר שחלק מחברי המועדון אינם באים עם ידיים נקיות", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully