וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר מינוי דנון לשגריר באו"ם, אקוניס יחליפו במשרד המדע

השרים אישרו טלפונית את החלטתו של ראש הממשלה נתניהו למנות את שר המדע, הטכנולוגיה והחלל לתפקיד הדיפלומטי הבכיר. דנון: "נילחם בסתירה בין האיומים עלינו למתקפות הבינלאומיות". אקוניס: "נמנע בריחת מוחות לחו"ל"

צילום: מאצ'י הוף

הממשלה אישרה בצהריים (חמישי) את החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את שר המדע, הטכנולוגיה והחלל דני דנון לשגריר ישראל באו"ם. בעקבות האישור, שנערך בשיחות טלפוניות, דנון יחליף בתפקיד את השגריר הנוכחי, רון פרושאור.

"אייצג את מדינתנו בגאווה, מתוך תחושת שליחות ואחריות לאומית", אמר דנון בעקבות אישור המינוי. "במימד המדיני-ביטחוני, אין צודקת ממדינת ישראל. אין דמוקרטיה נוספת בעולם המוקפת אויבים בדמותם של ארגוני טרור, חסרי מצפון וערכים, ששאיפתם המרכזית היא השמדתנו. למרות זאת, ישראל מוצאת את עצמה מותקפת תדיר בזירה הבינלאומית. עלינו יהיה להלחם בכל העוצמה בסתירה הזו ולהציג את ישראל הצודקת".

השר דני דנון, ישיבת סיעת הליכוד, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
צפוי להחליף את רון פרושאור. דנון/נועם מושקוביץ

מחליפו של דנון בתפקיד שר המדע, הטכנולוגיה והחלל יהיה חברו לליכוד אופיר אקוניס, שיחזיק בתפקיד בנוסף לתפקידו כשר האחראי על רשות השידור והרשות השנייה. "אני מודה לראש הממשלה על האמון", אמר אקוניס. "אני גאה לעמוד בראש משרד שמהווה את קטר הצמיחה של התעשייה בישראל. ההישגים המדהימים ופורצי הדרך של ישראל בתחום המדע והטכנולוגיה הפכו לשם דבר בעולם והאתגר שעומד לפתחי הוא להמשיך לקדם ולעודד את החדשנות הטכנולוגית בישראל ולמנוע בריחת מוחות לחו"ל". המינוי יובא לאישור הממשלה ביום שני ולאישר הכנסת ביום רביעי.

עוד כתבות בנושא:
אפקט דנון: הצעת חוק לקיום שימוע לשגריר שמונה ב"משרת אמון"
השר אלקין: "דנון ידע להפריד בין עמדותיו האישיות לעמדות המדינה"
"לא נתקפל בפניו": מה חושב השגריר החדש באו"ם על אובמה?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ח"כ אופיר אקוניס. ניב אהרונסון
"מודה לראש הממשלה על האמון". אקוניס/ניב אהרונסון

לפני כשבועיים הודיע נתניהו כי החליט למנות את דנון לתפקיד. ההודעה עוררה סערה ושבוע אחרי ההכרזה הוגשה הצעת חוק חדשה המבקשת לקבוע כי כל שגריר ישראלי חדש הממונה במסגרת "משרת אמון" של שר החוץ, יצטרך לעבור שימוע בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בדומה לנהלים במדינות מערביות רבות. במקרים חריגים, הוועדה אף תוכל לפסול את מועמדותו לתפקיד.

בדברי ההסבר להצעת החוק שהוגשה על ידי ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) נכתב כי "לעשייתו של שגריר ישראלי בפני מדינות זרות יש חשיבות אסטרטגית עצומה. מן הראוי שמינויים לתפקיד זה יעברו פיקוח ובקרה הדוקים, ויעוגנו בנוהל דמוקרטי ומסודר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully