וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הזנות הורגת": מאות הפגינו בתל אביב עקב התאבדות יצאנית

המפגינים, רובן נשים, מחו נגד תופעת הזנות מול בית הבושת שבו נמצאה גופתה של ג', עובדת המקום שתלתה את עצמה. חברתה לעבודה אמרה: "המקום הזה הרס אותה". מנהלת המטה למאבק בזנות: "להכריז מלחמה על הסרסורים"

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

מאות בני אדם, רובן נשים, התכנסו הערב (שבת) בגן "לונדון" בתל אביב, לעצרת זיכרון ומחאה תחת הכותרת "הזנות הורגת", מול בית הבושת בו נמצאה גופתה של ג', עובדת המקום שהתאבדה לפני שבוע וחצי. האירוע נפתח בדקה דומייה לזכר 35 נשים ששמותיהן צויינו בראשי תיבות. חלק מהמפגינות חסמו את הכביש.

המפגנים קראו לרשויות החוק לפעול לסגירת המקום שלדבריהם, מוביל להתעללות ופגיעה בנשים. על פי נתוני המטה למאבק בסחר בנשים, כ-15 אלף נשים עוסקות בזנות בישראל.

לקריאה נוספת:
למרות ההבטחות: פינוי הריסות גשר מעריב נמשכו גם בשבת
77 שנה אחרי שנחטף ומשפחתו נרצחה, יפרח לזרוביץ שב לביתו
שלוש שריפות באותה שכונה בגבעתיים; "נבדק אם זה מצית סדרתי"

הפגנה בתל אביב נגד תופעת הזנות. אבי כהן
"זנות היא אונס". המפגינים בתל אביב, הערב/אבי כהן

ג' התאבדה בחדר בבית הבושת בירקון 98 בו התגוררה ועבדה בזנות במשך כ-15 שנה. שעות בודדות לאחר שנמצאה גופתה – חזר המקום לפעול כרגיל וזרם של לקוחות הציף את המכון. בשנים האחרונות הוצאו כמה צווי סגירה למקום, אך בעקבות סחבת משפטית הוא נותר פעיל.

חברותיה לעבודה טוענות כי ג' סיפקה שרותי זנות ללמעלה מ-עשרה גברים במשמרת וסברו כי מיקום התאבדותה אינו מקרי. "המקום הזה הרס אותה. מחוסר ברירה היא נאלצה גם להתגורר בו, מה שלא עושות רוב הנשים", כך הסבירה חברתה ס' והוסיפה כי "בתקופה האחרונה היא נראתה מדוכאת מהרגיל והמקום גרם לה לצרוך סמים ואלכוהול בכמויות רבות. התאבדותה היא כתובת על הקיר בעבור כל הנשים שעובדות במכון ובתחום".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הפגנה בתל אביב נגד תופעת הזנות. אבי כהן
ההפגנה בתל אביב/אבי כהן

"התאבדות בקרב נשים שעוסקות בזנות היא תופעה נפוצה, המהווה את התוצאה הצפויה בעקבות ניצול והתעללות בנשים", אומרת עו"ד מיכל לייבל, מנהלת המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, "החברה בישראל, ובראשם כנסת ישראל, חייבת להכריז מלחמה על הסרסורים ועל צרכני הזנות בארץ. יש רק דרך אחת לעשות זאת - להעביר את חוק איסור צריכת זנות - שיטיל אחריות פלילית על הלקוחות שמנצלים את מצוקתן של הנשים. כך אולי נוכל למנוע את ההתאבדות הבאה".

באשר לטענות לפיהן נשים בוחרות לעסוק בזנות, אומרת ביאטריס רוזן-כץ, מנהלת "אופק נשי" –מרכז סיוע לנשים בזנות- ויועצת לשוויון מגדרי בעיריית חיפה; "מי שעובד עם נשים שעוסקות בתחום מבין שזה לא עניין של בחירה. מדובר בנשים שבוחרות בזה כתוצאה מפגיעה קשה, פגיעות מיניות בילדות, משפחות לא מתפקדות ומעגל חברתי שהוביל אותה למקום הזה".

הפגנה בתל אביב נגד תופעת הזנות. אבי כהן
ההפגנה בתל אביב/אבי כהן
הפגנה בתל אביב נגד תופעת הזנות. אבי כהן
ההפגנה בתל אביב/אבי כהן
הפגנה בתל אביב נגד תופעת הזנות. אבי כהן
ההפגנה בתל אביב/אבי כהן
הפגנה בתל אביב נגד תופעת הזנות. אבי כהן
מדליקה נר לזכרה בהפגנה הערב/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully