וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברקת בגד": בעלי מרכולים בירושלים יעתרו נגד סגירתם בשבת

משה שטיינמץ

20.8.2015 / 9:00

שמונה בעלי עסקים במרכז הבירה החליטו לעתור לבג"ץ בשל החלטתו של ראש העיר לאכוף את חוק העזר העירוני ולאסור על פתיחתם בשבת. לטענתם, ברקת סגר במהלך הבחירות עסקה עם החרדים: "תקע לנו סכין בגב"

קפה לנדוור, גן העצמאות, ירושלים, 26 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
יריית הפתיחה של המאבק. קפה לנדוור בגן העצמאות/נועם מושקוביץ

בעלי מרכולים בירושלים יוצאים למאבק בראש העיר ניר ברקת, לאחר שזה הודיע לפני יומיים כי העירייה תחל לאכוף את חוק העזר העירוני האוסר על פתיחת עסקים במהלך השבת במרכז העיר. כחלק מפעילות האכיפה יחולקו דוחות וקנסות על בעלי העסקים שיעברו על החוק. שמונה בעלי עסקים, שאכיפת החוק תקפה רק לגביהם, נפגשו אמש (רביעי) לישיבת חירום יחד עם כמה חברי מועצה בעיר וסיעת "התעוררות" והחליטו לעתור לבג"ץ נגד ברקת.

בעלי העסקים מוחים על כך שהעירייה החליטה לאכוף את החוק רק במרכז ירושלים ולא בכל העיר. עוד האשימו את ברקת בכך שבמהלך הבחירות הוא סגר עסקה עם החרדים: העסקים במרכז העיר ייסגרו בתמורה לכך שמתחם "יס פלאנט" ימשיך לפעול בשבתות.

עוד בנושא:
עקב לחץ החרדים: "לנדוור" בירושלים יוותר על הלוגו כדי לפתוח בשבת
החרדים מאיימים: אם בית הקפה ייפתח בשבת - נבטל הכשרות לרשת
עימותים בין חרדים לשוטרים בהפגנה נגד "יס פלאנט" בירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פגישת בעלי המרכולים, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

גבי בן דוד, בעל מרכול ברחוב הלני המלכה בעיר, אמר כי ברקת בגד בבוחריו החילונים. "אני לא אומר לחרדים כיצד לחבוש את השטריימל, זו כפייה דתית וזה ביזיון. הבנתי שיש מחאה נגד בית הקפה 'לנדוור' שהחל לפעול בשבתות בגן העצמאות, אז יסגרו אותו? אנו רואים זאת כבגידה אישית של ניר ברקת, היינו הראשונים שעמדו לצדו כשהוא רץ לראשות העירייה והוא תקע לנו סכין בגב", אמר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

בעל עסק נוסף במרכז העיר אמר כי "כל מקבלי ההחלטות חייבים להבין שמדובר בעסקים שכל התשתית שלהם נשענת על השבת, והפעילות בסופי השבוע מגיעה לכ-50% מהפדיון החודשי של העסק שלי. כשראש העיר אוסר עלי לעבוד בשבת – הוא סוגר לי את החנות לתמיד". בעל מרכול אחר הוסיף: "סגירת המרכולים בסופי השבוע היא רק יריית הפתיחה; בהמשך יסגרו גם את שאר העסקים, בתי הקפה והמסעדות שפועלים בשבת".

עינב בר, חברת המועצה ומחזיקת תיק קידום עסקים בעירייה, אמרה כי ההחלטה "השגויה והתמוהה" תוליך את העיר "עשרות שנים אחורה". היא הוסיפה כי "אנו מתכוונים להמשיך להיאבק לשינוי ההחלטה האומללה של ראש העיר, ניר ברקת, שמבקש להעניק מתנה לחרדים על רקע פתיחת מתחם 'יס פלאנט' ופוגע קשות בסטטוס קוו בעיר, בציבור החילוני, הלא יהודי, ובתיירים. אין סיבה לשלם מחיר פוליטי קשה על פתיחתו של המתחם, בפרט כשיש בתי קולנוע שפתוחים בעיר במשך שנים רבות".

מהעירייה נמסר בתגובה כי "מדובר בהנחיה של היועץ המשפטי לעירייה בעקבות פסיקת בית המשפט העליון באשר למרכולים בתל אביב, לפיה חלה חובה על רשות מקומית לקבוע מדיניות אכיפה לאי קיום מסחר בשבת. על כן הוגדרו אזורים שונים בעיר בהם תהיה אכיפה מופחתת ובהם תהיה אכיפה מוגברת. יצויין כי אין כל שינוי בחוק ובסטטוס קוו הנהוג במשך שנים בירושלים לפיו בשבת מותר לפתוח בעיר בתי קולנוע, מקומות בילוי ומסעדות וחל איסור על מסחר ותחבורה ציבורית. מדובר בשמונה מרכולים מתוך מאות עסקים הפתוחים בירושלים בשבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully