וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט נגד אשכנזי: "בגד ומרד בממשלה, צריך לשבת בכלא"

השר תקף בחריפות בריאיון ל"אולפן שישי" את הרמטכ"ל לשעבר בשל הדיווחים על סגירת החקירה נגדו במסגרת פרשת הרפז. "מעשיו חמורים יותר מ'עסק הביש' ומפרשת 'קו 300'", אמר אלוף פיקוד הדרום לשעבר

שר הבינוי יואב גלנט, אוגוסט 2015. שלומי גבאי
"התנהלה נגדי מערכה". גלנט/שלומי גבאי

שר הבינוי יואב גלנט תקף אמש (שישי) בחריפות את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, בשל הדיווחים שלפיהם תיק החקירה נגדו במסגרת פרשת הרפז ייסגר. בריאיון לאולפן שישי טען האלוף במילואים, שהיה מפקד פיקוד הדרום בזמן כהונתו של אשכנזי, כי "מי שבגד בפקודים שלו, שמרד בממשלת ישראל צריך לעמוד למשפט ולשבת בכלא".

לדבריו, לא ניתן לאפשר מצב שבו "הרמטכ"ל אוסף חומר להפעיל נגדי" ושולח "סוכנים שלו נגדי". גלנט עוד אמר כי "אני משוכנע שכמו שהוא הסתיר את הקשר עם בועז הרפז, כך הוא מסתיר את המעורבות שלו במסמך. התנהלה נגדי מערכה. הממשלה רצתה למנות אותי לרמטכ"ל, ואשכנזי סרסר נגדי".
שר הבינוי הוסיף כי ההחלטה לסגור את התיק נגד אשכנזי "תמוהה".

לטענת גלנט, "זה אדם שאוסף חומרים על שר הביטחון וצילם אותם. אני אסתפק בכך שיפרסמו את כל החומרים הלא מסווגים, ויש הרבה כאלה. כאשר הם יתפרסמו - אוזניים תיצלנה. כנראה שיש אנשים שיש להם אינטרסים שהוא לא יעמוד למשפט, אני לא יודע מי".

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת הרפז: וינשטיין החליט לסגור התיק נגד גבי אשכנזי
נציבות הביקורת צפויה לבדוק התנהלות הפרקליטה בפרשת הרפז
מה עשה החשוד אבי בניהו בכנס של בכירי המשטרה?

גבי אשכנזי. יותם רונן
"העניין הזה מאוס". אשכנזי/יותם רונן

גלנט המשיך לצאת נגד אשכנזי בתקיפות. "אלה מעשים מהחמורים ביותר נעשו במדינת ישראל - חמורים מעסק הביש ומקו 300", אמר. "מי שבגד בחיילים וחילל את ערכי צה"ל, כולל מעקב והאזנה אחר קצינים, הוא אדם שיש להעמיד לדין". השר הבהיר כי "אני לא מתכוון להשלים עם המצב הזה, אלחם בו. הנורמה הזאתי, שיש מי שחושב שהוא ישב במגדל השן, ויגרום לנו לשלוח את הילדים שלנו להילחם תחת אנשים כאלה - היא לא מקובלת עליי".

כשנשאל כיצד הגיעו היחסים בינו לבין מפקדו לשעבר לשפל כה גדול, ענה: "גם היום, כשאני מסתכל לאחור, קשה לי להבין מה קרה בינינו, ומה הוביל לכך. הדבר הראשון שאני יכול לחשוב עליו הוא קינאה. הדבר השני הוא החשש שלו, שאם אגיע ללשכת הרמטכ"ל אגלה את הדברים המלוכלכים שהוא עשה - האזנות ועוד. אומרים שבועז הרפז כתב את אותו מסמך, אז למה לא העמידו אותו לדין?".

מטעמו של אשכנזי נמסר בתגובה: "עניינו של רא"ל אשכנזי נבדק באופן חסר תקדים על ידי מבקר המדינה והמשטרה, כולל אינספור האזנות. נקבע במפורש שלא היה 'פוטש' וכי אשכנזי לא היה מעורב בזיוף או בהדלפת מסמך הרפז. העניין הזה מאוס. אי-מינויו של גלנט לרמטכ"ל הוא אך ורק תוצאה של מעשיו הפסולים".

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully