וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו עושה פוטש": גלאון קראה ליהודי ארה"ב לתמוך בהסכם

10.8.2015 / 19:44

יו"ר מרצ שלחה מכתב לארגונים יהודיים ולמחוקקים דמוקרטיים בארה"ב והבהירה כי "הסכם הגרעין לא מושלם, אבל הוא ממש לא גרוע". לדבריה, "אם המערב היה מקשיב לנתניהו, איראן הייתה קרובה יותר להשגת פצצה גרעינית"

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

(ריאיון לאולפן וואלה! NEWS: ח"כ עמר בר לב על הסכם הגרעין)

יו"ר מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, קראה ליהודי ארצות הברית לתמוך בנשיא ברק אובמה בנושא הסכם הגרעין עם איראן. בימים האחרונים פנתה גלאון לתנועה הרפורמית בארצות הברית - הזרם הדתי היהודי הגדול ביותר בצפון אמריקה - לארגוני שמאל יהודיים ולמחוקקים מטעם המפלגה הדמוקרטית, במטרה לשכנע אותם לתמוך במהלך שמוביל אובמה ולהתנגד למה שהיא מגדירה "ניסיון הפוטש של נתניהו בקונגרס".

נוסף על פנייתה אל הארגונים והמחוקקים המזוהים עם השמאל הפוליטי בארצות הברית, פרסמה גלאון מאמר בנושא ההסכם עם איראן בעיתון "ג'רוזלם פוסט", שבו הסבירה מדוע היא מתנגדת לניסיונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להכשיל את ההסכם דרך הקונגרס האמריקני. לטענת גלאון, חרף הביקורת העניינית יש בהסכם גם צדדים חיוביים. "נכון, ההסכם עם איראן הוא לא מושלם, רחוק מכך, אבל הוא ממש לא גרוע כמו שראש הממשלה נתניהו מנסה לתאר אותו. ההסכם ירחיק את איראן למרחק שנה מצבירת החומר הגרעיני הדרוש לייצור פצצת גרעין, וישאיר אותה שם בעשר השנים הקרובות, תחת פיקוח אינטנסיבי. הפיקוח הבינלאומי יימשך גם בתום תקופה זו", כתבה.

לקריאה נוספת:
אובמה: "כל האופציות על השולחן אם איראן תפר את ההסכם"
הרצוג לחברי קונגרס: נתניהו צריך לקבל הסיוע הביטחוני מארה"ב
חיזוק לאובמה: 29 מדענים בכירים הביעו תמיכה בהסכם הגרעין

ח"כ זהבה גלאון, עצרת מחאה בעקבות פיגוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים, גן מאיר תל אביב, אוגוסט 2015. מגד גוזני
"הודות לשיחות עם המעצמות תכנית הגרעין האיראנית נסוגה". ח"כ גלאון/מגד גוזני

גלאון השתמשה במאמרה גם באחד הטיעונים הנפוצים של הבית הלבן לטובת ההסכם. "כאשר שיחות הגרעין יצאו לדרך הייתה איראן במרחק חודש וחצי מהשגת החומר הגרעיני הדרוש לפצצת גרעין, ואלמלא נפתח המשא ומתן, היום הייתה איראן קרובה לנקודה זו עוד יותר. הודות לשיחות עם המעצמות, בהובלתו של הנשיא אובמה, תכנית הגרעין האיראנית נסוגה לאחור - לראשונה זה יותר מעשור. אם המערב היה מקשיב לנתניהו ולא פותח בסבב השיחות האחרון, היום איראן הייתה הרבה יותר קרובה להשגת פצצה גרעינית", אמרה.

גלאון היא ראשת המפלגה השנייה בישראל שהביעה תמיכה בהסכם הגרעין. זאת, לאחר שהרשימה המשותפת ברכה על ההסכם כבר עם חתימתו. בניגוד לגלאון, התמיכה שלהם לא הייתה מסויגת, אלא מלאה.

בנוסף לכך, גם ח"כ עמר בר לב (המחנה הציוני), אלוף-משנה במילואים ולשעבר מפקד סיירת מטכ"ל, הביע תמיכה מסויגת בהסכם. "האיום הגרעיני הקיומי על מדינת ישראל - בהנחה שההסכם יקוים - יהיה בעוד שנה נמוך יותר מאשר היום. זה דבר מאוד חשוב, הורדת איום קיומי על מדינת ישראל", הסביר.

לעומת הקולות הללו, מנהיגי שתי מפלגות האופוזיציה הגדולות ביותר - ח"כ יצחק הרצוג מהמחנה הציוני וח"כ יאיר לפיד מיש עתיד - משמיעים מאז החתימה על ההסכם מסרים כמעט זהים לאלה של ראש הממשלה, ומדברים על ההסכם כטעות היסטורית. עם זאת, הרצוג אמר אתמול למשלחת של חברי קונגרס דמוקרטים מארצות הברית כי הוא מסתייג מההתערבות של נתניהו בפוליטיקה האמריקנית, וכי לדעתו יש ללבן את המחלוקת בין ישראל לארצות הברית בשיח אינטימי בין המנהיגים, ולא בעימות פומבי כפי שמתנהל כעת.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully