וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה הישראלית למטעני החבלה המתקדמים של חמאס וחיזבאללה

10.8.2015 / 21:14

חברה ישראלית גדולה פיתחה מערכת פורצת דרך לאיתור מטעני חבלה ומוקשים באמצעות חיישנים. היא תוכל להיות מותקנת על טנקים, נגמ"שים וכלים אחרים. קצינים בצה"ל: "זה ישדרג באופן משמעותי את יכולות התמרון של כוחות היבשה"

נגמ"ש, אפריל 2015. דובר צה"ל
"כבר שנים שצה"ל בוחן מערכות שיידעו לאתר מטעני חבלה ומוקשים ביעילות גבוהה"/דובר צה"ל

איום מטעני החבלה המתקדמים על כוחות היבשה של צה"ל התגבר בשנים האחרונות, במיוחד בגבול לבנון וברצועת עזה. זאת, לאחר שכמויות גדולות של אמצעי לחימה נגנבו ממחסני הצבא הלובי והגיעו לידי חמאס וחיזבאללה.

הנושא עלה ביתר שאת במהלך מבצע "צוק איתן", אז עלה בידי ארגוני הטרור לפגוע בכוחות צה"ל כמה פעמים. האירועים הקשים ופיצוץ הנגמ"ש של חטיבת גולני מול שג'אעיה האיצו את העיסוק במציאת פתרון טכנולוגי לנושא המיגון, בעיקר לאלפי הנגמ"שים המיושנים של צה"ל.

"כבר שנים שצה"ל בוחן מערכות שיידעו לאתר מטעני חבלה ומוקשים ביעילות גבוהה. מלחמת לבנון השנייה, מבצע 'עופרת יצוקה', פעילות הביטחון השוטף בדגש על רמת הגולן ומבצע 'צוק איתן' הוכיחו כמה האיום הזה הוא קטלני ומחייב מענה", אמר קצין בזרוע היבשה.

עוד בוואלה! NEWS:
עקרת הבית שמעולם לא הסתבכה: הנאשמת בלינץ' בפצוע הסורי
מתנת פרידה? שני העוזרים של דנינו ילמדו בארה"ב - על חשבון המשטרה
הפושעים מצולמים - אבל גם אנחנו. האם זה שווה את המחיר?

לאחר שבשנים האחרונות נבדקו בזרוע היבשה כמה מערכות והוחלט לדחות אותן, נבחנת כיום מערכת תוצרת כחול לבן שביכולתה לאתר מוקשים ומטעני חבלה מרחוק באמצעות חיישנים. המערכת אמורה לאפשר לכוחות להימנע מפגיעה כולל יצירת תשתית מדויקת להשמדה. היא נבחנה על ידי מומחי חבלה בצבא, והיא מסוגלת לפעול על גבי טנקים, נגמ"שים וכלי רכב לא מאוישים. קצינים בזרוע היבשה התייחסו לפיתוח הישראלי: "יכולות המערכת ישדרגו באופן משמעותי את יכולות התמרון של כוחות היבשה".

מדובר צה"ל סרבו להתייחס למערכת המסווגת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully