וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע גל המעצרים במאחזים: מעצר מנהלי לשני פעילי ימין

יהושע בריינר, כתב לענייני משפט, אמיר בוחבוט ויניר יגנה

9.8.2015 / 11:03

במסגרת המאבק בטרור היהודי חתם שר הביטחון יעלון על צווי מעצר לחצי שנה לאביתר סלונים ומאיר אטינגר, נכדו של הרב כהנא, בשל החשש כי בית המשפט ישחררם. הבוקר נעצרו בשומרון תשעה פעילי ימין בפשיטות של המשטרה ושב"כ, חלקם שוחררו

צילום: סוכנות תצפית, עריכה: גדי וינסטוק

שר הביטחון משה יעלון חתם הבוקר (ראשון) על שני צווי מעצר מנהליים לחצי שנה לפעילי הימין אביתר סלונים ומאיר אטינגר, נכדו של הרב מאיר כהנא, במסגרת מעורבותם בפעילותה של התארגנות יהודית קיצונית. הצווים הוצאו בהמלצת שב"כ, ומומשו דקות ספורות לפני תחילת דיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בנצרת. זאת, כנראה, בשל חשש המשטרה כי בית המשפט יורה על שחרורם.

צווי המעצר הוצאו על רקע פשיטות משותפות של המשטרה ושב"כ בכמה יישובים בשומרון, בהן נעצרו שני פעילי ימין במאחז עדי עד שבבנימין ועוד שבעה נוספים בפשיטות נוספות ביישובים נוספים בשומרון, כחלק מהמלחמה בטרור היהודי. חלקם כבר שוחררו. העצורים הועברו לחקירת השב"כ.

עוד על טרור יהודי:
פעילת ימין על ההצתה בכפר דומא: "מעשה ראוי ונכון"
מחבר המדריך להצתת מסגדים מואשם בהסתה לטרור
פרקליט הנכד של כהנא: דעותיו קיצוניות ומשיחיות, אבל הוא אינו מסית

אביתר סלונים ומאיר אטינגר. ערן גילווארג, עיבוד תמונה
"ההליך המשפטי הוא למראית עין". סלונים ואטינגר/עיבוד תמונה, ערן גילווארג

עורך הדין אהרון רוזה, שמייצג את מקבלי צווי המעצר המנהליים מטעם ארגון "חננו", מסר כי הצווים מנוגדים למנהל תקין במדינה דמוקרטית. "אני מביע מחאה חריפה על ההודעה כי אטינגר וסלונים ייעצרו בצו מנהלי, במקום לבוא לבית משפט שבו אמורה היתה היום להתקיים הארכת מעצר. מדובר בהליך שמייצר הרגשה קשה ולפיה כל ההליך בבית משפט הוא למראית עין עד להבשלת צו המעצר המנהלי", אמר.

המעצרים הלילה באים לאחר שורת מעצרים של פעילי ימין בתקופה האחרונה, בעקבות המתיחות שנוצרה לאחר הרצח של הפעוט עלי דוואבשה בביתו בכפר דומא במסגרת פיגוע טרור יהודי. בשבוע שעבר עצר השב"כ את סלונים במקום עבודתו במושב הסמוך לבית שמש. זאת, בשל חשד למעורבותו בפעילות של התארגנות יהודית קיצונית. בעבר הוגש נגדו כתב אישום על התפרעות וניסיון חבלה בנסיבות מחמירות על אירוע שאירע ב-2011 כשהוא ו-15 אחרים יידו אבנים לעבר בית משפחה פלסטינית.

עוד באותו נושא

"לשרוף מסגדים ולשתוק": המדריך לטרור שנתפס אצל מציתי הכנסייה

לכתבה המלאה
סוכת אבלים של שני הבתים שנשרפו בדומא בשומרון, אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
הבית שהוצת בכפר דומא/ראובן קסטרו

במקביל נעצר מרדכי מאייר, צעיר תושב מעלה אדומים, החשוד בהצתת כנסיית "הלחם והדגים" בצפון הכינרת, בצו מעצר מנהלי לחצי שנה באישור שר הביטחון יעלון. "המעצר, בהמלצת שב"כ, הוא במסגרת מעורבותו בפעילות אלימה ובפיגועי טרור שאירעו לאחרונה כחלק מקבוצת טרור יהודית", נמסר מדוברות משרד הביטחון.

בתחילת השבוע שעבר נעצר אטינגר, היעד מספר אחת של החטיבה היהודית בשב"כ. אטינגר, בן 24, נעצר בצפת, שם הוא מתגורר בימים אלה לאחר שהורחק מירושלים, שם נולד, ומהשומרון. אטינגר, תלמידו של נשיא ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, יצחק גינזבורג. משקיע את עיקר מרצו בענייני הלכה, ואילו ההתיישבות בשטחי יהודה ושומרון איננה בראש מעייניו. גישתו, שזכתה לגינוי "גישת המרד", גורסת כי יש לעורר תסיסה בקרב הציבור הפלסטיני כדי להפיל את השלטון בישראל ולהקים מדינת הלכה.

נעצרו חשודים בהצתת כנסיית "הלחם והדגים" שלשפת הכינרת. צילום מסך
כנסיית "הלחם והדגים" שהוצתה, לפני חודשיים/צילום מסך

בשנה שעברה ביקש השב"כ לעצור אותו במעצר מנהלי, אך פרקליט המדינה שי ניצן דחה את הבקשה. בחודש מרץ האחרון, כעבור כמה חודשים, הוצא נגדו צו הרחקה מירושלים ומיהודה ושומרון. זאת, ככל הנראה בשל מידע שלפיו הוא מהווה סכנה לביטחון באזור. בנוסף לכך, הצו קבע כי עליו לשהות במעצר בית לילי במשך שלושה חודשים ונאסר עליו ליצור קשר עם שישה מחבריו במשך חצי שנה. שר הביטחון משה יעלון ביקש משב"כ לאחר הפיגוע בדומא לעצור פעילי ימין מסוכנים במעצר מנהלי, בהם אטינגר.

סלונים, במקור מההתנחלות צופים שבשומרון, מוכר לשב"כ כפעיל ימין שהיה מעורב על פי החשד בעברו בכמה אירועי תג מחיר. כיום הוא נחשב לאחד ממובילי מאבק "המרד", בהנהגתו של אטינגר. סלונים נעצר בעברו בחשד להצתת בית פלסטיני סמוך לרמאללה ב-2014 והורחק בעקבות כך בצו מנהלי משטחי יהודה ושומרון על ידי שב"כ למשך כחצי שנה. עד להרחקתו הוא שהה במאחזים באזור בנימין. במערכת הביטחון מייחסים לו מעורבות, לכל הפחות אידיאולוגית, בכל הקשור להצתת כנסיות ומסגדים בשנים האחרונות.

(עדכון ראשון: 10:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully