וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אסירים פלסטינים מצטרפים לשביתת הרעב בבתי הכלא

30 אסירים בכלא אשל צפויים להצטרף היום לצעד שבו החלו בשבוע שעבר 120 אסירים בבית סוהר נפחא, במחאה על "פעולות הדיכוי של שב"ס". הפלסטינים מדווחים כי עוד 30 נוספים מכלא רימונים החלו בשביתת רעב. זאת, על רקע הכוונה להזין בכפייה את העציר המנהלי מוחמד עלאן

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק

(בחודש שעבר: חוק ההזנה בכפייה עבר את אישור הכנסת)

30 אסירים פלסטינים מכלא אשל בבאר שבע צפויים להצטרף היום (ראשון) לשביתת הרעב שבה פתחו 120 אסירים פלסטינים מכלא נפחא בשבוע שעבר. זאת, לטענתם, "במחאה על פעולות הדיכוי וההסלמה מצד שירות בתי הסוהר (שב"ס) בחודש האחרון". נוסף על כך, בערוץ "אל-קודס" דווח כי עוד 30 אסירים מהג'יהאד האיסלאמי הודיעו כי הם מצטרפים לשביתה. אתמול הצטרפו לשביתה שני אסירים נוספים.

יו"ר הוועדה לענייני אסירים ברשות הפלסטינית, עיסא קראקע, אמר בשבוע שעבר לסוכנות הידיעות הטורקית "אנאטוליה" כי המהלך נועד להביע התנגדות על "הדיכוי המתמשך מצד שירות בתי הסוהר" נגדם. בין היתר, האסירים מתנגדים לכך שחלקם מועברים באופן תדיר בין אגפים וחלקם שוהים בבידוד.

לקריאה נוספת:
אחרי כמעט שנה: שוחרר חאדר עדנאן, העציר המנהלי ששבת רעב
אחרי 55 ימים בשביתת רעב: העציר הפלסטיני שוחרר מאזיקים

פלסטיני כפת את ידיו בשלשלאות בהפגנת הזדהות עם האסירים, מאי 2014. AP
"התנגדות לדיכוי של שב"ס". הפגנת תמיכה באסירים פלסטינים/AP

בתוך כך, הפלסטינים תקפו את הכוונה להזין בכפייה את העציר המנהלי מוחמד עלאן, עורך הדין שנעצר בנובמבר ושובת רעב זה 51 יום. דובר חמאס, סמי אבו זוהיירי, אמר לאתר הפלסטיני "קודס נט" כי הדבר יוביל ל"הסלמה מסוכנת". הנהגת אסירי הג'יהאד האיסלאמי איימה אתמול לנקוט "צעדי הסלמה חסרי תקדים" אם אכן ישראל תזין אותו בכפייה.

עלאן מאושפז בימים אלה בבית החולים סורוקה שבבאר שבע בשל הידרדרות במצבו הבריאותי, עם כניסתו לשבוע השביעי של שביתת הרעב שלו. חבר הכנסת ועורך הדין אוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת, האחראי על נושא האסירים במפלגה, פנה ביום שישי האחרון בדחיפות לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן במכתב, ובו הוא ביקש לשחררו לאור פניית התביעה הצבאית. כמו כן, סעדי ביקר את עלאן בבית החולים יחד עם עו"ד ג'מיל חטיב על מנת לעמוד על מצבו של העציר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully