וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש במערכת הביטחון: דאעש מהדק אחיזה בגבול סוריה-ירדן

5.8.2015 / 10:38

שבטים בדואים המתגוררים בסמוך להר הדרוזים שבאזור הגבול, הצטרפו לארגון הסוני עבור תשלום. המהלך מאיים להחריף את הלחימה עם ירדן ולהצית מחדש את המאבק עם הדרוזים באזור

צילום: שרף שרף, עריכה: יאיר דניאל

(בחודש יוני: דרוזים תקפו אמבולנס צבאי שהוביל פצועים סורים)

חשש במערכת הביטחון מהתגברות כוחה של לוחמי "המדינה האיסלאמית" בסוריה. שבטים בדואים בדרום המדינה המתגוררים בסמוך להר הדרוזים הסמוך לגבול עם ירדן נשבעו אמונים לדאעש בתמורה למשאבים וכסף.

השבטים הבדואים שהצטרפו לארגון הסוני מתגוררים בסמוך להר הדרוזים, שם קיים הריכוז הגדול ביותר של בני העדה, המונה מאות אלפים. במערכת הביטחון חוששים כי עתה דאעש יתבסס באופן מהיר יותר באזור – מהלך עם השלכות מדאיגות עבור ישראל וירדן.

לקריאה נוספת:
הדור האבוד של דאעש: מה יעלה בגורל הילדים–חיילים?
"אנחנו מנצחים את דאעש כי אנחנו לא מפחדים למות למען החופש"
בשל איום דאעש: "אבטחת נסראללה תוגברה, נע רק במנהרות"

דרוזים ברמת הגולן צופים בלחימה בכפר חאדר, 16 ביוני 2015. AP
חשש כי התבססות דאעש באזור תגביר את המתיחות. הלחימה באזור הכפר חאדר/AP

בטווח המידי, המהלך מגדיל את האיום על הגבול הירדני, שם נלחמים על בסיס יומיומי בכוחות דעאש, שמנסים לחדור לממלכה ההאשמית ולהשתלט על כפרים. הקשר המשפחתי בין השבטים הבדואים בדרום סוריה לאלו היושבים בירדן יביא לשיתוף פעולה טוב יותר בין הצדדים, ובכך יגדיל את כוחו של דאעש באזור.

חשש אחר הוא מפני התחממות בסכסוך בין דרוזים בהר הדרוזים לבדואים בסביבה. חלק מהדרוזים שמתגוררים בישראל הם קרובי משפחה של אלו היושבים בדרום סוריה, לכן אם תישקף להם סכנת חיים ממשית, המתיחות בגבול הסורי-ישראלי עלולה לצוף מחדש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי המהלך של דאעש, בראשות מנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדאדי, נעשה תמורת כסף רב. עם זאת, מטרתו העיקרית הייתה להכות בג'בהת א-נוסרה וצבא סוריה החופשי, שנתפסים ככוחות פרגמטיים.

בימים אלו הנהגת דעאש נלחמת הכמה חזיתות: חיזבאללה, ג'בהת א-נוסרה וצבא סוריה החופשי; טורקיה, ארצות הברית, ירדן וסוריה; וכוחות הצבא העיראקי והאיראני וגורמים נוספים. במקביל, ניתן לראות ניצנים של הארגון במקומות נוספים במזרח התיכון, בהם ברצועת עזה, בחצי האי סיני ובלוב.


לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully