וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלמה ההיערכות לעבודות הרכבת הקלה: כמאה שוטרי תנועה ייפרסו

2.8.2015 / 14:57

הערב יגיעו כלים כבדים לאזור תחילת העבודות באלנבי שבתל אביב, ומחר ב-6:00 בבוקר כבר תחל חסימת הכבישים הסמוכים. העבודות יחלו שעתיים לאחר מכן, והמשטרה תעקוב אחר העומסים: "ביקשנו מהשוטרים לגלות סובלנות"

צילום: דוד קורן, עריכה: ניר חן

משטרת תל אביב השלימה היום (ראשון) את ההיערכות שלה לקראת תחילת העבודות על הרכבת הקלה בגוש דן. על פי סיכום מוקדם בין המשטרה, עיריית תל אביב וחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירונית), הערב (ראשון) לקראת השעה 20:00 יובאו כלי הנדסה כבדים לאתר העבודות הראשון, בצומת הרחובות יהודה הלוי ואלנבי בתל אביב.

מחר ב-6:00 בבוקר תחל חסימת הכבישים ביהודה הלוי ואלנבי, ושעתיים לאחר מכן יחלו ב-8:00 העבודות במקום. במקביל לתחילת העבודות, תעקוב המשטרה אחר ההשלכות אחר החסימות על כלל מערך התנועה בגוש דן, בדגש על עומסי התנועה לתוך העיר תל אביב מדרום, מצפון וממזרח - דהיינו בכבישים 1, 4, 5 ונתיבי איילון.

עוד בנושא
רגע לפני הכאוס: כל מה שצריך לדעת על עבודות הרכבת הקלה
מינוי מהיר וליקויים אין-סופיים: האמת מאחורי מפעילת הרכבת הקלה
בוגרי הרכבת הקלה בבירה מזהירים את התל אביבים: "צפו לאינתיפאדה"

עבודות הרכבת הקלה, תל אביב. יולי 2015. ראובן קסטרו
חסימת הכבישים תחל מחר ב-6:00, העבודות לאחר שעתיים/ראובן קסטרו

המשטרה תפרוס כמאה שוטרי תנועה באזור, וכן יוקם חדר פיקוד שבו יישבו נציגי הארגון לצד אנשי נת"ע, העירייה ונתיבי איילון. המשטרה אף תיעזר במצלמות נתיבי איילון והעירייה כדי לבחון את תנועת כלי הרכב בתוך תל אביב, ובצירים המובילים אליה.

לקראת העבודות, במשטרה מבקשים מהציבור המגיע לגוש דן לזנוח את כלי הרכב הפרטיים, ולעבור לנסיעה בתחבורה ציבורית. במשטרה הודיעו כי השוטרים יפעלו נגד נהגי כלי רכב פרטיים שינועו בנתיבי התחבורה הציבורית: "העדיפות בכל הסדרי התנועה במהלך העבודות תהיה להקל על התחבורה הציבורית", אמר קצין במשטרת תל אביב.

לדבריו, "ההנחיה שניתנה לשוטרים היא לגלות רגישות בימים הראשונים. אנחנו מניחים שלחלק מהציבור תידרש תקופת למידה של השינויים בנתיבי התחבורה, ולכן ביקשנו מהשוטרים לגלות סובלנות, להסביר לנהגים את שנדרש וכמובן להפעיל שיקול דעת בהתאם", אמר הקצין במשטרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מהם הסדרי התנועה?

רחוב יהודה הלוי ורחוב הרכבת ייחסמו לתנועת כלי רכב בקטע שבין רחוב רמח"ל לרחוב אלנבי. התנועה ממזרח למערב תנותב דרך רחוב לבונטין, ומקווה ישראל. רחוב מקווה ישראל יהפוך לחד-סטרי ממזרח למערב בקטע הרחובות לבונטין ואלנבי. תחסם הפנייה מרחוב יהודה הלוי לרחובות שד"ל ויבנה, והכניסה לרחובות אלה תתאפשר משדרות רוטשילד בלבד.

מה הם השינויים בתחבורה הציבורית?

השינויים בתחבורה הציבורית יעשו בצורה הדרגתית בהתאם לתחילת העבודות על תחנות אלנבי וקרליבך בהמשך החודש. לא יבוטלו קווים אלא רק ישונו מסלולים או יתווספו קווים.

ריבוע נדל"ן – החשמונאים 100: כל הקווים הפועלים כיום ברחוב החשמונאים, ימשיכו לפעול גם בשלב הראשון של העבודות. בנוסף, הקווים 9, 39, 89, 189, 289 של דן ו-26/126 של אגד, העוברים היום ברחוב קרליבך, יוסטו לרחוב החשמונאים, כאשר החשמונאים יקבל עדיפות לתחבורה ציבורית. קו 189 יופעל באמצעות מטרוניות. שירות חנה וסע מגני יהושע יעבור באזור.

מגדלי עזריאלי – דרך מנחם בגין 132: כל הקווים הפועלים כיום באזור, ימשיכו לפעול גם בשלב הראשון של העבודות.
מתחם הבילוי והמשרדים בשרונה: כל הקווים הפועלים כיום באזור, ימשיכו לפעול גם בשלב הראשון של העבודות. בנוסף, הקווים 9, 39, 89, 189, 289 של דן ו-26/126 של אגד, העוברים כיום ברחוב קרליבך, יוסטו לרחוב החשמונאים, הסמוך למתחם שרונה.

מגדל לוינשטיין – מנחם בגין 23: כל הקווים הפועלים כיום באזור, ימשיכו לפעול גם בשלב הראשון של העבודות, למעט קווים 174, 175 ו -570 אשר יוסטו לאזור רוטשילד.

מגדל דיסקונט – יהודה הלוי 23: כל הקווים הפועלים כיום באזור, ימשיכו לפעול גם בשלב הראשון של העבודות. בנוסף, יופעלו קווי אוטובוסים חדשים 20/21 מתחנות הרכבת ההגנה והשלום. קו עשרים מתחיל את נסיעתו מרכבת מרכז ועובר בתחנות רכבת השלום, היכל נוקיה, רכבת ההגנה, לוינסקי תחנה מרכזית תל אביב, אלנבי, שדרות רוטשילד/אחד העם. קו 21 יוצא תחנת רכבת מרכז ועובר בתחנת: יגאל אלון, דרך השלום, קפלן, הבימה, אבן גבירול, רוטשילד, חברת החשמל, לוינסקי, רכבת ההגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully