וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איך ללחוץ על נתניהו": מיילים של קלינטון נחשפו - וצונזרו

1.8.2015 / 12:22

מחלקת המדינה שחררה תכתובות נוספות של שרת החוץ לשעבר, שהשתמשה בדואר אלקטרוני פרטי ולא מאובטח. חלקם סומנו כ"מסווגים" ולא נחשפו, על אף שהמועמדת לנשיאות טענה כי מעולם לא העבירה מידע רגיש דרך הרשת הביתית

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(קלינטון על פרשת המיילים: "בזמנו זה לא נראה כמו סיפור")

עשרות מיילים פרטיים שהילרי קלינטון, המועמדת המובילה לנשיאות ארצות הברית, העבירה דרך רשת האינטרנט הביתית והלא-מאובטחת שלה, מכילים מידע מסווג שלא ניתן לפרסום - כך עולה מקובץ המיילים האחרון שפורסם אתמול (שישי) על ידי מחלקת המדינה האמריקנית.

מתוך 2,206 דפי דואר אלקטרוני, הממשל צנזר קטעים מתוכם בלפחות 64 מקרים ב-37 הודעות שונות, כשבחלקן המידע המסווג חזר על עצמו כמה פעמים. קלינטון, שהייתה שרת החוץ בזמן כהונתו הראשונה של ברק אובמה, טענה כי היא מעולם לא שלחה מיילים עם מידע רגיש מהרשת הפרטית שלה, שאותה הפעילה מביתה בניו יורק.

עד כה שוחררו על ידי מחלקת המדינה רק 12% מכלל 55 אלף דפי הדואר האלקטרוני שאותן העבירה קלינטון לידי מקום עבודתה הקודם מוקדם יותר השנה. מדובר ביעד נמוך יותר מ-15% שהציב בית המשפט בחודש מאי. מחלקת המדינה תירצה את העיכוב בחשיפת תכתובות המייל בכך שעליהן לעבור את המפקח הכללי של קהיליית המודיעין של ארצות הברית בשל החשש שבהן נמצא מידע מסווג.

עוד ידיעות מהעולם:
אחותו ואמו החורגת של בן לאדן נהרגו בהתרסקות מטוס בבריטניה
רופא השיניים שצד אריה מפורסם והפך לאיש השנוא באמריקה
רוסיה: "משדרגים את מערכת ה-S-300 לקראת אספקתה לאיראן"

הילרי קלינטון בעצרת בחירות בניו המפשיר, ארצות הברית, 16 ביולי 2015. רויטרס
מספקת נשק למועמדים הרפובליקנים. קלינטון/רויטרס

בין המיילים שנחשפו, היה אחד משנת 2009, כשהיועץ לביטחון לאומי לשעבר סנדי ברגר שלח לקלינטון הודעה שבה שטח בפניה כיצד ללחוץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת המשא ומתן עם הפלסטינים. תכתובת אחרת ופחות בעייתית מאותה שנה עסקה בסיפורה של ילדה בת עשר מתימן שהספיקה להתחתן ולהתרגש ושסיפורה פורסם ברשת CNN. "יש דרך מסוימת שבה נוכל לעזור לה? נוכל להביא אותה לארצות הברית כדי שתעבור יעוץ ותקבל חינוך?", שאלה קלינטון את אחד מעוזריה, שהחל לטפל בעניין.

מיילים אחרים חושפים כיצד יועציה הקרובים היו מעורבים בניהול התדמית הציבורית של קלינטון. באוגוסט 2009 שלחה היועצת הבכירה הומה אבדין הודעה לקלינטון, שבה המליצה לה "ללבוש צבע כהה היום. אולי את החליפה החדשה בצבע ירוק כהה. או כחול". בהמשך אותו יום קלינטון כינסה מסיבת עיתונאים עם שר החוץ של ירדן, כשהיא לובשת את החליפה הירוקה.

החלטתה של קלינטון לא להשתמש במייל המאובטח של מחלקת המדינה משמשת נגדה נשק עבור הרפובליקנים לקראת המרוץ לנשיאות. הם טוענים שבכך מוכיחה שרת החוץ לשעבר שלא ניתן לסמוך עליה וכי היא מוכנה לעבור על החוקים למען מטרותיה האישיות. קלינטון תירצה זאת בעבר כ"עניין של נוחות", אך גורמי מודיעין בעבר ובהווה טוענים כי סביר להניח שהמיילים שלה נפלו לידיים זרות, מאחר שאין הוכחה לכך שבמחשב הפרטי שלה הייתה תכנת הגנה מתקדמת מפני סוכנויות ריגול שונות ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully