וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינויים לפשע השנאה במצעד מימין ומשמאל: "לא מוסרי ולא נסלח"

נבחרי ציבור מכל הקשת הפוליטית הביעו זעזוע מדקירתם של שישה משתתפים במצעד הגאווה בירושלים. ראש הממשלה אמר כי "נמצה הדין עם האחראים", הרצוג הוסיף כי "צריך להוקיע". יעלון: "נרדוף את המיעוט האלים והקיצוני"

צילום: מאצ'י הוף, לע"מ; עריכה: טל רזניק

פוליטיקאים רבים מימין ומשמאל הביעו זעזוע מפשע השנאה שאירע היום (חמישי) במהלך מצעד הגאווה בירושלים, שבו פרץ את מעגל האבטחה ישי שליסל – שדקר לפני עשור בדיוק משתתפים במצעד הגאווה, ודקר ופצע שישה בני אדם, בהם שניים במצב קשה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי "מדובר באירוע חמור ביותר, ונמצה את הדין עם האחראים למעשה. במדינת ישראל חופש הבחירה של הפרט הוא אחד הערכים הבסיסיים. עלינו להבטיח שבישראל כל איש ואישה יחיו בביטחון בכל דרך שבה בחרו. כך פעלנו וכך נמשיך לפעול. אני מבקש לאחל החלמה מהירה לפצועים". ראש הממשלה שוחח על האירוע עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן וקיבל עדכון על מעצר הדוקר.

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, הביע אף הוא זעזוע מהאירוע. "הדקירות במצעד הגאווה בירושלים הן פשע שנאה מתועב", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "צריך להקיא, להוקיע ולהעניש בכל החומרה והכוח את מי שביצע אותן. אני קורא למשטרה לאפשר את המשך האירועים ולא להיכנע לאויבים של כל מה שטוב ויפה בישראל. זה מאבק עקרוני וחשוב על דמותה של המדינה. אני מחזק את הצועדים ומתפלל להחלמה מהירה של הפצועים"

עוד בכתבות בנושא:
6 פצועים מדקירות במצעד הגאווה בי-ם; החשוד - אותו דוקר מ-2005
עדי ראייה מפשע השנאה במצעד הגאווה: "הפצועים דיממו, הדוקר שתק"
אחרי עשור: הדוקר החרדי במצעד הגאווה בירושלים שוחרר מהכלא

ישי שליסל הדוקר במצעד הגאווה, יולי 2015. AP
רגע הדקירה במצעד הגאווה/AP

שר הביטחון משה יעלון התייחס לאירוע ואמר כי יש להיאבק בגורמים הקיצוניים בחברה. "במאמץ משותף של כל הגורמים השפויים בחברה הישראלית, אנו נרדוף וננצח את המיעוט האלים והקיצוני שמאיים על שלומם של אזרחינו, על ערכינו ועל הדמוקרטיה הישראלית", אמר יעלון והוסיף: "גם ניסיון הרצח במצעד הגאווה בירושלים לא יעצור את חתירתנו לחנך לקבלת האחר והשונה באשר הוא או היא, ללא הבדל דת, גזע, מין או נטייה מינית".

יעלון הדגיש כי הרצח "לא ירפה את ידינו בחתירה למען שוויון זכויות לבני ובנות הקהילה הגאה, הראויים לחיות את חייהם בשלווה ולקיים חיים זוגיים ככל האדם. במאמץ משותף של כל הגורמים השפויים בחברה הישראלית, אנו נרדוף וננצח את המיעוט האלים והקיצוני שמאיים על שלומם של אזרחינו, על ערכינו ועל הדמוקרטיה הישראלית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ישי שליסל הדוקר במצעד הגאווה, יולי 2015. AP
פינוי אחד הפצועים ממצעד הגאווה/AP

שר החינוך נפתלי בנט גינה את פשע השנאה ואמר כי "מדובר בפשע מוסרי ללא סליחה. מי שעשה זאת פגע בערכים יהודיים ומוסריים וצריך לבוא על עונשו בחומרה המירבית. כשהארועים יתבררו, על החברה הישראלית לעשות חשבון נפש כיצד הגענו לכך".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר כי "לא יכול להיות שאירוע שכל כולו מבוסס על רוח של ערכי השוויון וחופש הביטוי במדינת ישראל, נגמר בדקירתם של המשתתפים שכל חטאם הוא בכך שביקשו להביע את זכותם המלאה לבחור את מי לאהוב. מדינת ישראל קמה על ערכים של שיווין וכיבוד החופש של כל אדם לבחור את הדרך שבה הוא מבקש לחיות את חייו ללא הבדל, גזע מין ודת. גורמי אכיפת החוק חייבים לנקוט ביד קשה ובלתי מתפשרת נגד מי שמנסה לערער על הערכים הללו. אם אנחנו רוצים להמשיך ולקיים מדינה שמבוססת על ערכי הדמוקרטיה, מדינה שאזרחיה יודעים לקבל גם את מי שאינו חושב בדיוק כמו שכנו ועדיין לחיות לצידו בשלום, צריך לנקוט ביד קשה נגד כל מי שמנסה לפגוע בכך."

חרדי דקר במצעד הגאווה, יולי 2015. משה שטיינמץ, מערכת וואלה!
רגע מעצרו של הדוקר, ישי שליסל/מערכת וואלה!, משה שטיינמץ

שר הכלכלה אריה דרעי גינה את אירוע הדקירה ואמר כי "יש להוקיע כל גילוי של אלימות וצריך לנהל מלחמת חורמה נגד כל מי שנוהג באלימות נגד כל אדם באשר הוא אדם".

ח"כ ציפי לבני אמרה כי האירוע הדקירה מבטא את "שנאת החינם בעם ישראל, רק שבוע לאחר תשעה באב". לדבריה, "זהו פשע טהור של חוסר סובלנות כלפי האחר, שנובע מזרעי הסתה לאורך כל השנה שחייבים להילחם בהם ברמה הממשלתית והחינוכית. אני מאחלת החלמה מלאה לכל הפצועים ובטוחה שמערכת המשפט תמצה עם הדוקר את הדין"

ישי שליסל הדוקר במצעד הגאווה, יולי 2015. AP
משתתפים במצעד הגאווה לאחר פיגוע הדקירה,היום/AP

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס לאירוע במהלך טקס לציון 30 שנה לאופרה הישראלית, הנערך בבית הנשיא. "התכנסנו היום לאירוע משמח, אך השמחה נפגמה כאשר פשע שנאה נוראי התרחש כאן בירושלים בירת ישראל, ונדקרו אנשים שחגגו את החופש שלהם להביע את זהותם ותפיסת עולמם". לדבריו, "אסור לנו לחיות באשליות, חוסר הסבלנות יוביל אותנו לאסון. אם יש מי שיכול לפורר אותנו מבפנים הרי זה רק אנחנו. אסור לנו להשלים עם פשעים שכאלה ועלינו להוקיע את המבצעים אותם והתומכים בהם".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס אף הוא לאירוע הדקירה. "מדובר במעשה מביש שיש להוקיע ללא כחל וסרק", אמר. "השסעים בחברה שלנו הולכים ומתרחבים, ומעשים כאלו מביאים אותנו כחברה לסף תהום. חובתנו להעניק לכל מגזר את חופש הביטוי אך לעולם לא לנקוט באלימות. אני קורא לרשויות החוק למצות את הדין עם המפגע עד תום".

פצועים במצעד הגאווה, ירושלים. יולי 2015. יזהר כרמון, מערכת וואלה! NEWS
פינוי הפצועים מזירת האירוע/מערכת וואלה! NEWS, יזהר כרמון

יו"ר מרצ זהבה גלאון האשימה באירוע את הגורמים הקיצוניים בימין. "דמם של חפים מפשע על ידיהם של מסיתי הימין הקיצוני", אמרה גלאון. "זהו מחדל של הרשויות והמשטרה שנתנו להסתה הפרועה להתממש לתוצאות כה מחרידות. אם אכן מדובר באותו תוקף מלפני עשור, מדובר במחדל מבצעי לא יאמן ויש לחקור איך ביזיון שכזה מתרחש."

יו"ר סיעת מרצ, אילן גילאון, אמר כי "הסכין שדקרה הערב את ששת הצועדים במצעד הגאווה בירושלים, מופנית נגד כל אחד ואחת מאתנו. הטרור ההומופובי החליט לחגוג היום עשור לאירוע הדקירה הקודם באירוע דקירה חדש, וההסתה שקדמה לו הוצתה ולובתה באין מפריע על-ידי ארגון הטרור להב"ה."

"תמוה בעיניי איך חרף כל אירועי העבר, איש לא למד את הלקח ודאג להבטיח את שלומם של הצועדים", הוסיף גילאון. "עם זאת, שום דבר לא יעצור את המצעד בירושלים מהלמשיך ולצעוד בגאווה. הגאווה תנצח את ההומופוביה, הסובלנות תנצח את הסכינים".

תיעוד: הרגעים שאחרי דקירת המשתתפים במצעד הגאווה. מערכת וואלה! NEWS
אחת הפצועות באירוע הדקירה/מערכת וואלה! NEWS
מצעד הגאווה בירושלים, יולי 2015. נועם מושקוביץ
המשתתפים צועדים לפני פשע השנאה/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully