וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה טוענת: ישראל תקפה מטרות בשטחנו ובלבנון

29.7.2015 / 19:31

הטלוויזיה הממלכתית במדינה ציטטה גורם צבאי שטען כי כלי טיס ישראלי הפציץ מחנה אימונים של הארגון הפלסטיני החזית העממית במזרח לבנון. הבוקר דווח כי חמישה פעילי טרור חוסלו בתקיפה ברמת הגולן הסורית

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

כלי טיס ישראלי תקף היום מחנה אימונים של ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין - המפקדה הכללית בגבול סוריה-לבנון - כך דיווחה הערב (רביעי) הטלוויזיה הממלכתית של סוריה. לפי הדיווח, שישה בני אדם נפצעו בתקיפה שכוונה נגד הארגון התומך במשטרו של בשאר אסד. זהו הדיווח השני ביממה על תקיפה ישראלית באזור, כשהבוקר דווח שחמישה פעילי טרור, בהם שני לוחמי חיזבאללה, נהרגו בתקיפה בכפר חאדר שברמת הגולן הסורית. במערכת הביטחון סירבו להגיב לדיווחים ומסרו: "אנו לא מתייחסים לפרסומים זרים".

בדיווח מיוחד של ערוץ הטלוויזיה הממלכתי, צוטט גורם צבאי שטען כי כלי טיס ישראליים תקפו אחר הצהריים את הבסיס של הארגון במזרח לבנון, הסמוך לעיר זבדאני, שבה מתנהלים קרבות עזים זה כחודש בין מורדים סורים לבין חיזבאללה וכוחות הנאמנים לאסד.

עוד בנושא צבא וביטחון
"ידענו שנחזור לכאן ביום שבו גורשנו": יום עם המתבצרים בשא-נור
אמנסטי: "'נוהל חניבעל' שבוצע במהלך צוק איתן - פשע מלחמה"

עשן מיתמר מהעיר זבדאני, שעל גבול סוריה-לבנון, יולי 2015. טוויטר, צילום מסך
עשן מיתמר מזבאדני/צילום מסך, טוויטר

לפי דיווח של הארגון הסורי לזכויות אדם, בתקיפת כלי הרכב בכפר חאדר שברמת הגולן נהרגו חמישה בני אדם, שבהם שני אנשי חיזבאללה ושלושה דרוזים ממיליציית "ההתנגדות הסורית" בפיקודו של האסיר המשוחרר סמיר קונטאר. לטענת הארגון, צה"ל אחראי על התקיפה. מנגד, גורם רשמי מחיזבאללה אמר לרשת "אל-ג'זירה" כי שני בני אדם נהרגו בתקיפה, שבוצעה לטענתו על ידי מל"ט של צה"ל. לדבריו, ההרוגים שייכים ל"ועדות העממיות" - כוחות שתומכים במשטר אסד. על פי ההערכות, ההרוגים היו בדרכם לבצע פיגוע על גדר הגבול.

סמיר קונטאר, אשר מפקד על מליציית "ההתנגדות הסורית" ועל פי הדיווחים חייליה נהרגו בתקיפה, היה כלוא בישראל בשל ביצוע מתקפת טרור בנהריה ב-1979, שבה נהרגו שניים מבני משפחת הרן ושני שוטרים. הוא שוחרר ב-2008 במסגרת עסקה בין ישראל וחיזבאללה שכללה את החזרת גופות החיילים החטופים אלדד רגב ואודי גולדווסר. לפי דיווחים של פעילים באופוזיציה הסורית, שמות שלושת ההרוגים מארגונו של קונטאר הם: נאדר ג'מיל אל-טוויל, ואסים עדל בדרייה ומוחמד סעיד בורקאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully