וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישה חשאית: השר סילבן שלום נועד עם סאיב עריקאת

27.7.2015 / 0:43

שלום, הממונה על המו"מ עם הפלסטינים, נפגש לפני חמישה ימים בעמאן עם מקבילו ברשות. מקורות ישראלים אמרו לוואלה!NEWS כי מדובר בצעד בונה אמון בין ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הרשות אבו מאזן

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

חוזרים לדבר: שר הפנים סילבן שלום, שהוא גם הממונה על המשא ומתן עם הפלסטינים, נפגש בחשאי עם מקבילו הפלסטיני סאיב עריקאת לפני חמישה ימים בעמאן בירת ירדן - כך סיפרו אמש (ראשון) מקורות ישראלים לוואלה!NEWS. המקורות הוסיפו כי מדובר ב"צעד בונה אמון" נוסף בין ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. לא דווח על מה שוחחו השניים. מאז כינונה של ממשלת נתניהו הרביעית היו כמה מפגשים בין גורמים ישראלים וגורמים ברשות, וגם הם נערכו בחשאי.

שר הפנים סילבן שלום והממונה על המו"מ ברשות הפלסטינית סאיב עריקאת. אי פי וראובן קסטרו, עיבוד תמונה
שלום ועריקאת/עיבוד תמונה, אי פי וראובן קסטרו

שלום, המשנה לראש הממשלה, קרא בחודשים האחרונים לאנשי הרשות לשוב לשולחן המשא ומתן ללא תנאים מוקדמים. "אם הפלסטינים יהיו רציניים ומוכנים לשבת למשא ומתן אמיתי, ללא תנאים מקדימים וללא פשרות, אני מתחייב שהם ימצאו שותף אמיתי", אמר שלום בכנס שהתקיים בהרצליה במעמד גורמים אירופים. "אני קורא לפלסטינים ולמדינות ערב המתונות להצטרף, להתאחד ולכונן ועידה ביטחונית-מדינית-כלכלית שתקדם את המשא ומתן ואת המצב באזור".

בחודש מאי האחרון אמר גורם פלסטיני בכיר לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון כי מופעלים "לחצים בינלאומיים כבדים" על הרשות הפלסטינית כדי לחדש את המשא ומתן עם ישראל. הבכיר הוסיף כי מדינות רבות קוראות לקיים פגישה בין נתניהו ובין אבו מאזן באחת ממדינות אירופה.

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
נער פיליפיני שהגיע לבקר את אמו נדרש לשלם 100 אלף שקל בנתב"ג
"מוחמד חזיר" הופך לתופעה: עוד תיעוד של פרובוקציה בהר הבית
בזכות מצלמות האבטחה: נתפסו שתי חשודות שכייסו קשישות

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת סיעת הליכוד, 13 ביולי 2015. יותם רונן
ראש הממשלה נתניהו/יותם רונן

בניסיון להניע מחדש את השיחות בין הצדדים, ביקרה בישראל ובשטחי הרשות לפני חודשיים שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני. עם זאת, הנושא התקבל בצורה צוננת הן בירושלים והן ברמאללה. נתניהו ואבו מאזן שיתפו פעולה עם מוגריני ושחררו אז הצהרות ריקות מתוכן על משא ומתן ועל פתרון שתי המדינות. הסיבוב הקודם של המשא ומתן, שהחל אחרי שכנועיו הנמרצים של שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, נגמר בפיצוץ דיפלומטי, שתרם תרומה מכרעת גם לסבב הלחימה האחרון ברצועה.

(עדכון ראשון: 20:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully