וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון תוקף את דוח לוקר: "שטחי, לא מאוזן ומנותק מהמציאות"

שר הביטחון מתנגד להמלצות להתייעלות צה"ל: "הדוח, אם ייושם, יהיה הימור על ביטחונם של אזרחי ישראל". בנט: "דוח אמיץ, הזדמנות היסטורית". דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו לאולפן וואלה!NEWS: "צה"ל צריך לעבור את השינוי הגדול ביותר מאז הוקם"

צילום: תקשורת שר הביטחון, עריכה: מתן חדד

שר הביטחון משה יעלון תקף היום (שלישי) בחריפות את דוח ועדת לוקר לבחינת תקציב הביטחון והתייעלות המערכת, הכולל 53 המלצות. "דוח שטחי, לא מאוזן באופן קיצוני ומנותק לחלוטין מהמציאות סביב מדינת ישראל ובתוכה", אמר.

לדברי יעלון, השלכות הדוח הן הרסניות עבור החוסן הביטחוני של מדינת ישראל. "הדוח, אם ייושם, יהיה הימור על ביטחונם של אזרחי ישראל. הוא לא יאפשר לצה"ל ולמערכת הביטחון להתמודד עם האיומים המופנים כלפי מדינת ישראל ואזרחיה, ויפגע ביכולתנו להעניק ביטחון לאזרחי ישראל. מי שרוצה להתמודד בהצלחה, כפי שאנו עושים עד כה, עם דאעש, חמאס, חיזבאללה, איראן ועוד עשרות ארגוני טרור חסרי מעצורים החמושים בנשק מתקדם - לא יכול להרשות לעצמו צבא בינוני עם אנשים בינוניים. למרבה הצער, דוח לוקר מוביל את מדינת ישראל ואזרחיה בדיוק למקום הזה".

לקריאה נוספת:
דובר צה"ל: "לא נאיים בשביתה כמו עובדי קבלן, אך מגיע לנו הסדר"
במטכ"ל ממליצים: קיצור שירות הגברים ל-27 חודשים מ-2020

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"יישום מסקנות ועדת לוקר יפגע ביכולת של צה"ל ומערכת הביטחון להעניק ביטחון מיטבי לאזרחי מדינת ישראל, ועל כך אין לנו כל כוונה להתפשר"

לטענת שר הביטחון, ועדת לוקר כשלה מלראות את הסכנות האורבות לישראל. "אין כל הלימה בין סביבת האיומים שהוועדה עצמה מתארת ומודעת להם, לבין המלצותיה לעניין משרתי הקבע, תקציב הביטחון, סדר הכוחות ומשך שירות החובה. האיומים לא פחתו, אלא השתנו. כדי להתמודד עם שלל האיומים סביבנו נדרש צה"ל איכותי מאוד, מאומן היטב, שמשרתיו מיומנים מאוד, הן לוחמים והן תומכי לחימה. על מנת שלאזרחי מדינת ישראל יתאפשר להמשיך בשגרת חייהם, אנו נדרשים ליכולת להגן על הגבולות, לפעול לאורכם ואף הרחק מהם, למנוע פגיעה באזרחים באמצעות המשך פיתוח והצטיידות במערכות כיפת ברזל, חץ ושרביט קסמים, בתחום הסייבר ובתחומים רבים אחרים", אמר יעלון.

"יישום מסקנות ועדת לוקר יפגע ביכולת של צה"ל ומערכת הביטחון להעניק ביטחון מיטבי לאזרחי מדינת ישראל, ועל כך אין לנו כל כוונה להתפשר. למדינת ישראל אין פריבילגיה לוותר על כל אלו באופן שיסכן את אזרחיה, כפי שמציעה ועדת לוקר במסקנותיה", הוסיף. "המלצותיה של ועדת לוקר בעניין משרתי הקבע הן המשכו ותוצאתו של מסע הסתה חסר תקדים בהיקפו ובחומרתו כלפיהם, באופן שכבר מוביל, ואף עלול להוביל ביתר שאת, לעזיבה המונית של אנשים טובים, גברים ונשים, לוחמים ותומכי לחימה, קצינים ונגדים בקבע החשים מבוזים ומושפלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יעלון תקף את דוח ועדת לוקר: "שטחי, לא מאוזן ומנותק מהמציאות. צילום מסך
"הסתה נגד משרתי הקבע". יעלון/צילום מסך

יעלון הדגיש כי שכרם של משרתי הקבע נמוך ממקבליהם במשטרה, בשב"ס, בשב"כ ובמוסד. "המלצות ועדת לוקר בעניין משרתי הקבע ותנאיהם הן דרקוניות, פוגעניות, אינן נכונות ואינן מוסריות, ועל פי ניסיון העבר גם אינן ישימות משפטית", אמר.

על קיצור שירות החובה לשנתיים אמר: "זו תוצאה של חוסר הבנה מוחלט של המערכת הצבאית. אין הסבר אחר להמלצה הזו המופיעה בוועדת לוקר. נוכח מורכבות האיומים סביבנו ומשך ההכשרה בצה"ל, המשמעות המידית היא הקטנת הצבא הסדיר בשליש, הכשרה בלתי מספקת, צבא במוכנות נמוכה, עומס עצום על חיילי המילואים והוצאה כלכלית כבדה ומיותרת. מדובר בהמלצה שפוגעת ביכולתו של צה"ל להעניק ביטחון מרבי לאזרחי ישראל".

לצד זאת, שרים בקבינט המדיני-ביטחוני בירכו על המסקנות. "דוח לוקר הוא דוח אמיץ לצבא אמיץ, המביא עמו בשורה חברתית, ביטחונית וכלכלית והזדמנות נדירה לשידוד מערכות בצה"ל", אמר שר החינוך נפתלי בנט.

לדברי יו"ר הבית היהודי, יש לפעול ליישום ההמלצות. "הדוח מבדל בין לוחמים לכאלו שאינם, בין פצועי קרב לבין נפגעי תאונות דרכים בחופשות. הוא מייעל ומצמצם את המטות והמפקדות, ומפנה את המשאבים למטרה העליונה של צה"ל: ניצחון על אויבנו. הדוח מאזן בין צרכי הקיום של ישראל לאיכות החברה בה. אסור שהדוח יילך בדרכם של דוחות ברודט, גורן ובן-בסט שלא יושמו. אסור לנו לפספס הזדמנות היסטורית זו. אני קורא להביא את הדוח לדיון והצבעה בהקדם האפשרי - עם ישראל רק ירוויח מכך", אמר.

משדר מיוחד על פרסום דו"ח ועדת לוקר. יותם רונן
ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את דוח הוועדה מיוחנן לוקר, היום/יותם רונן

שר הקליטה זאב אלקין, אף הוא חבר הקבינט, הוסיף כי מערכת הביטחון צריכה לעשות את חלקה לאור האתגרים התקציביים והחברתיים של ישראל ולפעול ליישום הדוח. "אני קורא לראש הממשלה ולממשלה לאמץ מסקנות ועדת לוקר כמקשה אחת. לא יכול להיות שמערכת הביטחון תדרוש תוספות גדולות לתקציב הביטחון על חשבון הצרכים החברתיים הבוערים של מדינת ישראל, ולא תהיה מוכנה לתרום את חלקה. כל תוספת תקציב בהיעדר הצעדים שהמליצה עליהם ועדת לוקר לא תפתור את בעיות העומק של תקציב הביטחון, ותדרוש מאיתנו לחתוך שוב ושוב בבשר החי של התקציבים החברתיים גם בשנים הבאות. לכן, אתנגד בכל תוקף לתוספת משמעותית לתקציב הביטחון ללא יישום צעדי התייעלות שהמליצה עליהם ועדת לוקר", מסר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגד, חבר הכנסת עמיר פרץ (המחנה הציוני), לשעבר שר הביטחון, הביע חשש כי ההמלצה תפגע במשרתי הקבע. "לצערי, היחס אותו מקבלים אנשי הקבע בישראל הוא פוגעני ומשפיל ויוצר הפרת התחייבות מפורשת של המדינה למשרתיה. המהלך המתוכנן ייצור אווירה שתקשה על גיוס אנשי קבע בעתיד", אמר. הוא הוסיף כי "אסור לשכוח כי גם לאנשי הקבע יש משפחות והתחייבויות וגם הם ראויים להגנה, להם אין איגוד מקצועי מאחר שהם מנועים מלהתאגד על פי חוק. לכן, ועדת חוץ וביטחון חייבת להגן עליהם".

תת-אלוף (במיל') אבי בניהו, לשעבר דובר צה"ל, אמר כי "מדובר בדוח נועז ואמיץ שמנסה להביא את צה"ל למציאות ביטחונית, כלכלית ואסטרטגית חדשה". לדבריו, "הדה-לגיטימציה שעשו ליוחנן לוקר בימים האחרונים עוד תחזור כבומרנג לצבא. במשמרת של איזנקוט נמצאת המשימה להעביר את צה"ל טלטלה ואת השינוי הכי עמוק והכי משמעותי מאז הוקם. שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל איזנקוט צריכים לגבש ביניהם את ההחלטות על מה הם נלחמים בכנסת או בממשלה, ואיפה הם מוותרים".

(עדכון ראשון: 16:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully