וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ישראל בעמדה מפתיעה: "הסכם הגרעין טוב לישראל"

דב גיל-הר

15.7.2015 / 17:10

יו"ר סוכנות החלל הישראלית יצחק בן ישראל סבור כי תכנית הגרעין של טהראן ספגה מהלומה: "ההסכם מונע מהאיראנים פצצה ב-15 השנים הקרובות". ועדת חוץ וביטחון: "ההסכם מסכן ביטחון ישראל". ריאיון לאולפן וואלה!NEWS

צילום: דוד קורן, עריכה: ניר חן

יצחק בן ישראל, אלוף (במיל') וחתן פרס ישראל לביטחון, סיפר היום (רביעי) כי הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות לא מסוכן כפי שהוא נתפש בקרב הציבור הישראלי ומקבלי ההחלטות. "יש פה דו שיח של חירשים. ההסכם לא רע בכלל, ואפילו טוב לישראל", אמר בריאיון לאולפן וואלה!NEWS.

בן ישראל, יו"ר סוכנות החלל הישראלית ויו"ר המועצה הלאומית למחקר ופיתוח במשרד במדע הטכנולוגיה והחלל, סבור כי ההסכם מרחיק את טהראן מפצצה גרעינית. "מנהיג ארצות הברית אמר שההסכם מרחיק את סכנת הגרעין לעשור או שניים, והוא צודק. מבחינת הנושא הצר של הגרעין, הוא מרחיק את הסכנה למשך זמן רב והוא מונע ב-15 השנים הקרובות פצצת גרעין. וזה לא רע בכלל", טען.

עם זאת, בן ישראל סבור כי איראן עדיין מהווה סכנה למערב. "היא עדיין ממשיכה לעשות טרור. זו מדינה רעה, תומכת בארגונים קיצוניים, מסכסכת בין כולם במזרח התיכון ומחוצה לו ואחרי כל זה מקבלת פרס כי היא ויתרה על הגרעין. אז מה יחשבו מדינות עוינות אחרות? וכאן נמצאת הבעיה של ישראל ובנימין נתניהו. איראן חרטה על דגלה את השמדת ישראל ופועלת נגדנו בכל מקום בעולם, והנה בא העולם ונותן לה פרס במחיר של הסרת הסנקציות. חוץ מזה שהאיראנים תמיד יכול לרמות ולא לקיים את הסכם ואז לא משנה מה כתוב בו".

לקריאה נוספת:
הסנקציות נגד הגנרל שמפיץ טרור בעולם יוסרו עוד 8 שנים
חבילת פיצויים: הסיוע הביטחוני שישראל עשויה לקבל מארה"ב
אובמה: נתניהו חושב הוא יכול להשפיע על הדיון בקונגרס

IFB עם פרופ' יצחק בן ישראל, על הסכם הגרעין שנחתם עם איראן. מערכת וואלה!
IFB עם פרופ' יצחק בן ישראל, על הסכם הגרעין שנחתם עם איראן/מערכת וואלה!

אחר הצהריים, לאחר שקיבלו סקירה מקיפה של פרטי הסכם הגרעין, פרסמו 30 מתוך 33 חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת הודעה מיוחדת שבה הבהירו כי הם "שותפים לקביעה כי להסכם זה משמעויות שליליות רבות-משקל על ביטחון ישראל".

לפי ההודעה, "ההסכם מכשיר את תוכנית הגרעין הבלתי-חוקית שקידמה איראן, תוך הפרת החלטות חוזרות ונשנות של מועצת הביטחון של האו"ם ושל סאב"א (הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית). הסרת הסנקציות מעל כלכלת איראן צפויה להזרים לקופתה מאות מיליארדי דולרים, שחלקם עלול להיות מופנה לחיזוק מערכי הטרור הגלובלי של איראן ולהתעצמות החמאס, חיזבאללה והג'יהאד האיסלאמי".

עוד נטען, כי "הוועדה קוראת לממשלה ולכנסת להמשיך לעקוב מקרוב אחר מימוש דקדקני ונוקשה של הסעיפים המטילים מגבלות על תוכנית הגרעין של איראן, על מנת לוודא שאיראן לא מוסיפה להתל בקהילה הבינלאומית כבעבר, וזאת תוך טיפוח הברית ההיסטורית בין ארצות הברית לבין ישראל".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראש הממשלה בנימין נתניהו, משרד רה"מ, 14 ביולי 2015. מור שאולי
נתניהו, אתמול/מור שאולי

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום במליאת הכנסת והתייחס להסכם הגרעין. "בנושאים לאומיים אין אופוזיציה ואין קואליציה. בעניין זה דרוש שילוב ידיים בין תלמידיו של זאב ז'בוטינסקי לתלמידיו של בן גוריון. זה מה שדרוש לעם ישראל בעת הזו", אמר בנאומו במליאה במסגרת דיון מיוחד לציון יום ז'בוטינסקי.

נתניהו שב והדגיש כי ביטחונה של ישראל מחייב אותה להתנגד להסכם בין איראן והמעצמות. "אנחנו לא מחויבים להסכם הזה ונוסיף להתנגד לו. נשמור ביתר שאת על היכולת להגן על עצמנו. כוחנו איתנו והוא גדול ורב", הוסיף.

יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, סיפר הבוקר בריאיון לוואלה!NEWS דברים ברוח דומה. "יצאתי אתמול מפגישת עדכון בין ראש הממשלה לראש האופוזיציה. ירדנו לפרטיו של ההסכם ואני חושב שהוא רע לישראל. אנחנו (נתניהו והרצוג) בוודאי נשתף פעולה כשזה מגיע לביטחון ישראל. כפטריוט ישראלי, זה הסכם מסוכן", אמר.

(עדכון ראשון: 14:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully