וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "לא תהיה עסקה עם חמאס להשבת האזרחים"

13.7.2015 / 14:45

שר הביטחון התייחס לראשונה לאפשרות שישראל תפעל להשיב את אברהם מנגיסטו ואת תושב הפזורה עזה בתמורה לאסירים פלסטיניים, והבהיר: "עסקה לא על הפרק. אנחנו דורשים מחמאס להחזיר אותם ללא תנאים"

צילום: מור שאולי, עריכה: טל רזניק

(נתניהו מתייחס לאזרחים הנעדרים, אתמול בישיבת הממשלה)

שר הביטחון משה יעלון בכנס עשור להתנתקות של המכון הישראלי לדמוקרטיה ו"מקור ראשון", יולי 2015. אריק סולטן,
יעלון, היום/אריק סולטן

שר הביטחון, משה יעלון, התייחס היום (שני) לראשונה לשני האזרחים הישראלים שמוחזקים בעזה - אברהם מנגיסטו ותושב הפזורה הבדואית בנגב - והבהיר כי ישראל לא תבצע עסקת חילופי אסירים לשחרורם.

"שני ישראלים מוחזקים בעזה, שניהם עברו ביוזמתם, אחד בספטמבר והשני באפריל האחרון ושניהם לא בריאים בנפשם. אנחנו ניסינו גם דרך הפעילות שלנו וגם דרך האיפול התקשורתי להביא לחזרתם הביתה על בסיס הומניטרי. כמובן שאיננו מדברים על עסקה. עסקה לא על הפרק ואנחנו דורשים מחמאס להחזיר אותם ללא תנאים", אמר יעלון בכנס עשור להתנתקות של המכון הישראלי לדמוקרטיה ועיתון "מקור ראשון". מדובר בהתבטאות הפומבית הראשונה של בכיר ישראלי בנוגע לכך שישראל אינה מעוניינת לכרוך את שחרור האזרחים בעסקת חילופי אסירים.

עוד בנושא
"החיילים חשבו שמנגיסטו סודאני": הכשלים שהובילו להסתננות לעזה
על רקע המו"מ התקוע: ישראל דחתה בקשות הומניטאריות של בכירי חמאס
נתניהו בבית משפחת מנגיסטו: "מולנו אויב אכזר, נחזיר את אברהם"

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנגיסטו והאזרח הישראלי הנוסף שבידי חמאס בעזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוגע ההסכם המתגבש עם איראן, אמר יעלון כי מדובר בטעות היסטורית: "איראן תצא מההסכם כמדינה עם לגיטימציה להפוך למדינת סף גרעינית. אחרי עשור, יוסרו כל הכבלים. מההסכם כפי שהוא נראה כיום, היא תקבל כסף מייד עם הסרת הסנקציות שיעבור לחמאס, לחיזבאללה, לאיסלאמיסטים בתימן ובעיראק ולארגוני הטרור. השאלה היא אם העולם המערבי לא רואה את זה? זו טעות היסטורית ולכן אנחנו בישראל נמשיך להגן על עצמנו בכוחות עצמנו".

מוצבים חדשים ברצועת עזה שפורסמו באתר הזרוע הצבאית של חמאס 15 מרץ. מתוך אתר הזרוע הצבאית של חמאס, צילום מסך
אנשי חמאס ברצועת עזה/צילום מסך, מתוך אתר הזרוע הצבאית של חמאס

בהקשר זה של הישראלים שברצועת עזה אמר בשבוע שעבר גורם מדיני כי "הדרג המדיני קיבל החלטה לא לקשור את גורלם של שני הנעדרים מנגיסטו ובן המיעוטים לגורלם של חללי 'צוק איתן' סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול. הדרג המדיני החליט כי שני הנעדרים הוגדרו כמקרים הומניטריים וכך יש להתייחס לכך". לדבריו, "מדובר באנשים מעורערים בנפשם שהחליטו על דעת עצמם לחצות את הגבול. גורמים רשמיים ימשיכו לעדכן את המשפחות על ההתפתחויות".

בתוך כך, סוכנויות הידיעות בעזה דיווחו אתמול כי חמאס מינה את איחייה סנואר, משוחרר בעסקת שליט שריצה שנות מאסר ארוכות בישראל, לאחראי על תיק האסירים והשבויים בארגון. סנואר, ממקימי הזרוע הצבאית, נחשב לאחד ממובילי הקו הניצי בחמאס. מינויו יכול להעיד כי מדובר בהקשחת עמדות לקראת משא ומתן עתידי להחזרת גופות החיילים ממבצע "צוק איתן" ושני האזרחים שנכנסו לעזה מרצונם בשנה החולפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully