וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לדליפת חומר מסוכן: נסגרו תחנות הרכבת בנהריה ובעכו

13.7.2015 / 0:00

בבדיקה שגרתית במתקן של רפא"ל מצפון לחיפה, הכולל חומר מסוכן, התגלה כי ישנם מאפיינים חריגים. רפא"ל: "אין סכנה, אנו נוקטים משנה זהירות". התחנות שבו לפעול בשעה 5:00 בבוקר

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: מתן חדד

רכבת ישראל הודיעה אמש (ראשון) כי היא סוגרת את תחנות נהריה ועכו מטעמי בטיחות מחשש להימצאות חומר מסוכן באזור. זאת לאחר שבבדיקה שגרתית המתבצעת במכון דוד של מפעל רפא"ל, במתקן בעל חומר מסוכן הממוקם מצפון לחיפה ונמצא בקרבת פסי רכבת, התגלו מאפיינים חריגים. התחנות שבו לפעול בשעה 5:00 בבוקר.

ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב בין רפא"ל לרכבת ישראל ובתיאום משטרת ישראל. תנועת הרכבות דרומה תתחיל ותסיים בתחנת קריית מוצקין. יתר הקווים פועלים כסדרם. מרכבת ישראל נמסר כי בשל האילוץ הבטיחותי תוגברו הקווים לקריית מוצקין; תוגברו צוותי הרכבת בתחנות נהריה, עכו וקריית מוצקין; והועמדו שירותי הסעות אוטובוסים לרשות הציבור, בהתאם ללוחות הזמנים של הרכבת.

מרפא"ל נמסר בתגובה: "מדובר במכון דוד של רפא"ל שנמצא באזור הקריות, כאשר באחד המתקנים בתוך המכון במסגרת בדיקה שגרתית התגלו ממצאים חריגים של חומר מסוכן. אין שום סכנה - לא למי שנמצא בתוך המכון, או לאנשים שנמצאים בקרבת המכון, כמו קריית ים ומוצקין. פסי הרכבת חוצים את לב מכון דוד, ולכן אין השפעה סביבתית רחבה על התושבים מסביב, אבל כן הוחלט לסגור את הקו בנקודה הזאת שבה הרכבת עוברת בלב המכון, מתוקף משנה זהירות, כיוון שמדובר בחומרים מסוכנים ואנחנו לא מעוניינים לקחת סיכונים".

לקריאה נוספת:
תיעוד: מח"ט בנימין יורה למוות במיידה האבנים
התאבדותו של ברכה: במשטרה מעריכים כי מכשירו הנייד לא יאותר
בשל תקלה במערכת: אזעקות נשמעו בכל רחבי הצפון

(עדכון ראשון: 20:00)

תחנת הרכבת בעכו  13 ביולי 2015. שלומי גבאי
נוסעים בתחנה בעכו, הבוקר לאחר הפתיחה המחודשת/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully