וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק תנ"צ ברכה: התאבדותו המסתורית של החרדי שהסתכסך עם פינטו

10.7.2015 / 0:00

סלומון אובסטפלד, מיליונר מניו יורק שהיה מקורב למרטין שלאף ואהוד אולמרט, ניהל קרב מתוקשר עם הרב, וב-2010 הוא מצא את מותו בקפיצה מגג בניין. "יש דמיון בין המקרים. הרב עינה אותו עד שיצא מדעתו", אמר חבר המשפחה

עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

(שעות אחרי התאבדותו של תנ"צ אפרים ברכה, תועד הרב באירוע משפחתי באשדוד לצד העבריין יוסי הררי)

מותו של תת-ניצב אפרים ברכה, ראש היחידה הארצית לחקירת הונאה (יאח"ה) היכה בתדהמה רבים במערכת המשפט, במערכת אכיפת החוק ובקרב משפחתו ומכריו. "אני כבר לא יכול", אמר לחברים ולקולגות למקצוע שדיברו איתו בסוף השבוע שקדם להתאבדותו. במסגרת הקרב המתוקשר עם הרב יאשיהו פינטו, נוהל נגד ברכה בשנתיים האחרונות קמפיין אגרסיבי מצדם של הרב וחסידיו שמטרתו הייתה להשחיר את פניו. אחרי שבבית הכנסת שבו התפלל הפנו לו עורף, מידע אישי לגביו עמד להיחשף וטענות על מעשים לא כשרים, שלא הוכחו, הופצו לכלי התקשורת ולמערכות אכיפת החוק - החליט ברכה לשים קץ לחייו. אלא שזו אינה הפעם הראשונה שבה אדם המסוכסך עם הרב פינטו מחליט להתאבד.

לקריאה נוספת:
מח"ש על התאבדות ברכה: "מעולם לא הייתה תשתית לחקירה נגדו"
אחרי שניהלו קמפיין נגד ברכה, למה חסידי פינטו שותקים?
"אם נתת לי שקל אני מתאבד": תמלילי החקירות של תנ"צ ברכה

ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה תנ"צ אפרים ברכה.. יואב ארי דודקביץ', ישראל היום, ספק 500
"הרשע פינטו דואג להזין עם חסידיו שקרים מתועבים". אפרים ברכה/ספק 500, יואב ארי דודקביץ', ישראל היום

סיפור דומה יש לסלומון אובסטפלד, מיליונר חרדי מניו יורק, איש נדל"ן שהיה שותף בכמה פרויקטים עם איש העסקים האוסטרי והמיליארדר מרטין שלאף, ומקורב לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, כך לפי ה"ניו יורק דיילי ניוז".

אובסטפלד נמצא ב-9 ביוני 2010 ללא רוח חיים במרפסת הקומה השנייה של ה"אסקס האוס", הבניין שבבעלותו. אנשי המעבדה לזיהוי פלילי ורופאים קבעו כי מדובר בהתאבדות בקפיצה מגג הבניין בן ה-19 קומות. אובסטפלד ופינטו היו חברים, אולם הסתכסכו בעקבות מחלוקת בנושא נדל"ן.

משפחתו של אובסטפלד טענה לאחר מותו כי השכיר דירת פאר לרב פינטו במחיר נמוך ממחירי השוק, אולם משזה לא שילם לאורך זמן - פינה אותו מהדירה. לאחר שפונה הרב מהדירה, כך לפי חברים של משפחת אובסטפלד, הוא קילל אותו קללת פולסא דנורא, שמשמעותה מוות של המקולל תוך שנה. סמוך למותו, התלונן אובסטפלד בפני מכריו על הסכסוך עם פינטו שהפך למתוקשר. לאחר מותו של אובסטפלד טען פינטו כי הסיבה למוות היא הקללה שהטיל עליו.

הקראת כתב האישום של הרב פינטו במחוזי בתל אביב, אפריל 2015. יותם רונן
"הרב עינה את אובסטפלד ואיים לחשוף סודות שלו". הרב יאשיהו פינטו/יותם רונן

השבוע סיפר לוואלה!NEWS אחד מחבריו של אובסטפלד, כי לאחר מותו הפסיקו התשלומים אותם היה חייב הרב, אחרי הסדר לגבי החוב שנותר מהשכרת הדירה. עוד אמר חברו של אובסטפלד כי גם הוא חשב על הדמיון בין המקרים כששמע על מותו של ברכה. "הרב עינה את אובסטפלד ואיים לחשוף סודות שלו עד כדי שיצא מדעתו ולולא נפגשו השניים - אובסטפלד עדיין היה בחיים", אמר.

משפחת אובסטפלד שכרה חוקר פרטי לבדוק את נסיבות האירוע, שכן לטענתם אובטפלד שהיה אדם שומר מצוות, לא היה הטיפוס שיתאבד, לא כל שכן בלי להשאיר צוואה. דוח המשטרה קבע כי הוא קפץ מהקומה ה-19, אולם על מנת לקפוץ מקומה זו, טענה המשפחה, היה צריך לעבור קיר גבוה מאוד ולכן אין הדבר סביר כלל.

דוח של חוקר פרטי פורסם בעיתונות המקומית בניו יורק, אולם חברים של משפחת אובסטפלד הכחישו כי חוקר זה פעל מטעם המשפחה. הוא קבע כי מדובר בתאונה - וכי אובסטפלד פשוט החליק, אולם לא מהקומה ה-19, אלא מהקומה ה-32, שם נראה סמוך למותו לפי מצלמות האבטחה. הקומה ה-32 עברה שיפוץ באותו זמן, ומלבד אובסטפלד לא היה עוד איש שנראה במצלמות - כך לפי הדוח של החוקר הפרטי, טום רסקין. אגב, בקומה 32 נמצאה הדירה שהשכיר אובסטפלד לפינטו.

אחד מחסידיו של הרב אמר בתגובה: "הרב פינטו הוא יהודי קדוש שבנה המון אנשים נפשית ורוחנית, ועזר לרבבות אנשים במשך חייו. הוא נכד של שני בעלי הישועות הגדולים של מרוקו, הרב יעקב אבוחצירא והרב חיים פינטו. הוא ממשיך דרכם בחסד ובתורה שלו. לא בכדי יש לרב 20 אלף חסידים בעולם". לגבי המקרה שהתרחש בניו יורק לפני חמש שנים אמר החסיד כי זה "היה סיפור עצוב מאוד". "הרב לא מקלל איש. האדם בניו יורק לחם קשה נגד הרב והקהילה ובסוף סיים את חייו באופן טראגי. אחד הדברים הבסיסים ביהדות זה שאסור לפגוע בצדיקים. הם גם בעלי זכות אבות".

(עדכון ראשון: 21:00)
לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully