וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם ברשת: אלמונים ריססו סימני דם על משפחה ערבית בשלט פרסומת

6.7.2015 / 0:15

דורית אברמוביץ' מתל אביב הבחינה כי שלט ובו תמונת אב ובת מטובא זנגריה הושחת. היא צילמה את שראתה, העלתה לפייסבוק – והגולשים מיהרו להגיב: "גועל נפש, גזענות, דוחה". לדבריה, "אם היה מדובר בבחור עם כיפה, היו מתחוללות מהומות"

אלמונים ריססו סימני דם על שלט פרסומת ובו מצולמים ערבים-ישראלים, יולי 2015. צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק "ערבים מצייצים", צילום מסך
"איך המשטרה לא מגיבה?" שלט הפרסומת שהושחת/צילום מסך, צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק "ערבים מצייצים"

אלמונים ריססו סימני דם על שלט פרסומת של בנק דיסקונט במרכז תל אביב ובו מופיעות דמויות של אב ובת ממוצא ערבי. תושבת העיר דורית אברמוביץ', שהזדעזעה לראות את השלט המושחת, צילמה אותו והעלתה את התמונה לפייסבוק. בתוך זמן קצר זכתה התמונה לחשיפה גדולה ועוררה גל תגובות נזעמות.

"היום לפנות בוקר הייתי באזור דיזינגוף-בוגרשוב, כבר ראיתי את הפרסומת הזאת בעבר, אי אפשר לפספס אותה", אמרה אברמוביץ'. "היא נמצאת תחת תחנת אוטובוס בולטת, רואים שתי דמויות, אב ובתו מטובא זנגריה, שברור לכולם כי הם ממוצא ערבי, ועליהם שפכו צבע אדום של דם באופן ממוקד על הצוואר של התינוקת וצווארו של האב. לקח לי כמה רגעים להתאושש. שתקתי מול זה. קרה כאן משהו נורא ועמדתי רבע שעה מול התמונה הזו עם הדם, עמדתי משותקת לגמרי עד שהוצאתי את הסלולרי וצילמתי. התיישבתי לשתות קפה כדי לעכל את זה, הרגשתי שיש עליי דם".

לקריאה נוספת:
הפוסט המרגש שגרם לעשרות זרים לחגוג יום הולדת לשאנל הקטנה
יממה לאחר הפוסט המרגש בפייסבוק: עשרות באזכרה של ליאור
אודליה ביקשה בפייסבוק: "בואו להשלים מניין באזכרת אחי המלאך"

מרכז הקניות דיזנגוף סנטר בתל אביב. google maps, צילום מסך
"זה קורה באזור הכי סואן של תל אביב והמשטרה לא פותחת בחקירה". דיזנגוף סנטר/צילום מסך, google maps

הפרסום ברשת החברתית גרר תגובות קשות. "אחר כך אומרים שערבים הם גזענים. אם זה היה תמונה של בחור עם כיפה ועליו הציור המזוויע הזה, אז זה מזמן היה מחולל מהומות ברשת בתקשורת ובחדשות", הגיב אחד הגולשים לפוסט. "גועל נפש, גזענות דוחה", כתב גולש אחר.

לדבריה, המקרה עבר מתחת לעיניהם של גורמי האכיפה. "אני יודעת שהמון מוניות סיור של משטרה עוברות בשעה הזאת, כי מדובר בשעות של בליינים שחלקם שיכורים. כל כך הרבה סיירות משטרה עוברות ואף אחת לא טורחת לבדוק, בין אם מדובר בסיירות משטרה ובין אם מדובר בפקחים, בחלק הכי הומה של דיזינגוף. איך יכול להיות ש'תג מחיר' כזה קורה באזור הכי סואן של תל אביב ואני לא שומעת שהמשטרה פותחת בחקירה? איך יכול להיות שאני לא מקבלת שום תגובה מהמשטרה?", תהתה.

היא הוסיפה: "ברור לי לגמרי שאם היה 'תג מחיר' הפוך שערבים היו מרססים דם על פרסומת של אבא וילדה יהודים, המשטרה לא רק הייתה פותחת חקירה, אלא פושטת על האזור הערבי כולו. מה שמזעזע אותי זה עצם ה'תג מחיר' שנעשה ועולם כמנהגו נוהג".

(עדכון ראשון: 22:49)

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully