וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף פיקוד המרכז: "מגבה באופן מלא את מח"ט בנימין"

בצה"ל עומדים לצד אל"מ ישראל שומר, שירה למוות בצעיר פלסטיני שיידה סלעים לעברו. הפלסטינים: "הוא נורה ממרחק שני מטרים, והחיילים עזבו אותו במקום". סגן השר בן דהן: "צריך להתייחס ליידוי אבנים כטרור"

צילום: רויטרס , יותם רונן

15:45: מפקד פיקוד המרכז: "מגבה באופן מלא את המח"ט"

מפקד פיקוד המרכז האלוף רוני נומה הגיע לנקודת האירוע שבה הושלכו סלעים ואבנים לעבר רכבו של מח"ט בנימין. בתום תחקור ראשוני במקום אמר האלוף כי מפקד החטיבה פעל כמצופה ממנו באירוע מסוג זה. "אני מגבה באופן מלא את המח"ט ואת תפקודו באירוע זה שבו נשקפה לכוח סכנת חיים ממשית", אמר.

14:50: ח"כ לפיד: "ראש הממשלה צריך לגבות בקולו את מח"ט בנימין"

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, התייחס להרג הצעיר הפלסטיני על ידי אל"מ שומר: "ראש הממשלה ושר הביטחון צריכים לתת גיבוי בקולם למח"ט בנימין שירה וחיסל מחבל שיידה סלעים על הרכב שלו. סלעים הורגים, וחיילי צה"ל צריכים להיות מסוגלים להגן על עצמם ולדעת שהדרג המדיני מגבה אותם לגמרי".

12:40: בפתח מאיימים להגיב "בצורה קשה"

דובר פתח בירושלים, ראפת עליאן, הבטיח כי תהיה תגובה על הירי של מח"ט בנימין בצעיר הפלסטיני, מוחמד אל-כסבה. "פשע זה מגיע בסמוך ליום השנה להירצחו של מוחמד אבו חדיר, וזה מראה כי ממשלת ישראל ממשיכה לגרור את העם הפלסטיני לעימות ישיר", אמר הוא הוסיף כי מדובר בפשע שמצטרף לסדרת פשעים שבוצעו על ידי ישראל כנגד הפלסטינים. "דם ההרוגים החפים מפשע לא נשפך לשווא, ואנו נגיב על כך בצורה קשה"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

12:30: הפלסטינים: "הצעיר נורה משני מטרים"

סוכנות הידיעות הפלסטינית "וטן אלאנבא" דיווחה כי מוחמד אל-כסבה נורה בראשו על ידי מח"ט בנימין ממרחק שאינו עולה על שני מטרים. על פי הדיווח, שבו צוטטו עדי ראייה, שני "חיילים" יצאו מהרכב, לאחר שיודו לעברו אבנים, ואחד מהם ירה בראשו של אל-כסבה.

12:10: ראשי מועצות היו"ש מגבים את הקצין הבכיר

ראש המועצה האזורית הר חברון, יעקב יוחאי דמרי, שיבח את תגובתו של אל"מ שומר ליידויי האבנים והסלעים. "אדם היוצא בבוקר עם בלוקים, אבנים או בקבוקי תבערה ומשליך אותם על אנשים אחרים הוא רוצח בפוטנציה", אמר. "נכון פעל המח"ט שהרג את המחבל ויש לתת על כך גיבוי מלא מכל קצות הקשת הפוליטית. אם תהיה על כך הסכמה רחבה, ירדו דרמטית פיגועי האבנים ובקבוקי תבערה. כל סלחנות לתופעה זו תעודד את אותם מחבלים להמשיך".

הלווייתו של הפלסטיני שנורה בידי מח"ט בנימין לאחר שיידה אבנים, יולי 2015. יותם רונן
הלווייתו של ההרוג, היום/יותם רונן

ראש מועצת שומרון בפועל, יוסי דגן, הוסיף: "רק לפני כמה חודשים קברנו את אדל ביטון שנרצחה על ידי אותם מיידי האבנים. מח"ט בנימין פעל באופן המתבקש מול אויב המבקש להרוג. אני קורא לשר הבטחון ולראש הממשלה לגבות את פעולת המח"ט לאלתר, ולהחזיר את תחושת הביטחון לתושבים".

מחסום קלנדיה, יוני 2015. ניב אהרונסון
אל"מ ישראל שומר/ניב אהרונסון

12:00: הפלסטינים: "החיילים לא התקרבו אל ההרוג"

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי כאשר מוחמד אל-כסבה נורה בידי אל"מ שומר, הוא נפל מגובה רב ו"חיילי צה"ל לא התקרבו אליו ועזבו את המקום". לאחר מכן, על פי הדיווח, כמה אזרחים הסיעו אותו לבית חולים כשהוא פצוע באורח קשה. זמן קצר אחר כך, הוא מת מפצעיו.

11:05: סגן שר הביטחון: "אבנים הורגות"

סגן שר הביטחון אלי בן דהן גיבה גם הוא את אל"מ שומר. "אנחנו כבר יודעים שאבנים הורגות וקל וחומר כאשר אלו סלעים", אמר בתגובה לאירוע. "לכן, צריך להתייחס לאבן כאל כלי נשק ואל יידוי אבנים וסלעים כטרור. מח"ט בנימין הוא אחד מטובי המפקדים ששירתו ביו"ש, מקצועי מאוד ומכיר היטב את גזרת בנימין. אני סמוך ובטוח שכל אשר נעשה על ידו נעשה בהתאם לכללים ולהוראות של צה"ל שהוא מנחיל יום יום לחיילי החטיבה".

הלווייתו של הפלסטיני שנורה בידי מח"ט בנימין לאחר שיידה אבנים, יולי 2015. יותם רונן
הלוויית הפלסטיני, היום/יותם רונן

10:20: בצה"ל מגבים את אל"מ שומר

שעות ספורות לאחר שירה למוות מפקד חטיבת בנימין, אלוף-משנה ישראל שומר, בצעיר פלסטיני שיידה אבנים וסלעים לעבר כלי הרכב שבו נסע בסמוך למחסום קלנדיה, בדרג הבכיר של פיקוד המרכז ממהרים לגבות את מעשיו. "התמונות שעולות משם לא משאירות ספק", מסרו גורמי צבא. "נשקפה סכנה ממשית לכוח".

"המח"ט הגיב בנחישות כמו שמצופה ממנו. זה מקום רווי בהפרות סדר", הוסיפו הגורמים, וביקשו להדגיש: "המילה אבן ממעיטה במה שהתרחש במקום". מוקדם יותר אמר גורם צבאי באוגדת יהודה ושומרון: "מדובר במארב מתוכנן של כמה פלסטינים שהבחינו בג'יפ וזרקו אבנים וסלעים. אם התגובה של המח"ט לא הייתה מהירה, התוצאות היו אחרות לגמרי".

עוד בוואלה!NEWS:
יומיים למשאל העם ביוון: המבוססים אומרים כן, העניים - לא
כביש 12 בגבול מצרים נסגר לתנועה והועלתה כוננות "כיפת ברזל" באילת
קנסות גדולים למסעדות ולבתי קפה שמנסים לעקוף את חוק הכשרות

מח"ט בנימין ירה למוות בפלסטיני שיידה לעברו אבן באזור מעבר קלנדיה, יולי 2015. דובר צה"ל
כלי הרכב של המח"ט שנרגם באבנים/דובר צה"ל

בעקבות האירוע, בפיקוד המרכז נערכים לאפשרות של הפרות סדר אלימות אחרי תפילות יום השישי בהר הבית ובמסגדים השונים ביהודה ושומרון. לפיכך הוחלט לתגבר את כוחות צה"ל במעבר קלנדיה.

על פי ערוץ הטלוויזיה של ארגון חמאס "אל-אקצא", הפלסטיני שנהרג הוא מוחמד אל-כסבה, בן 18. כשתקף יחד עם עוד כמה פלסטינים את כלי הרכב של אל"מ שומר, רד שומר מכלי הרכב, ביצע נוהל מעצר חשוד וירה בו. כתוצאה מהירי הצעיר נפצע, ומאוחר יותר הוא מת מפצעיו בבית החולים ברמאללה. מצה"ל נמסר כי המפקד ירד מכלי הרכב לאחר ש"חש בסכנת חיים ממשית".

בתקופה האחרונה אירעו שורה של פיגועים באזור. רק בשבוע האחרון הוצאו שני צווי איסור פרסום – אחד על פיגוע הירי שבו נהרג מלאכי משה רוזנפלד ליד ההתנחלות שבות רחל ביום שני, והשני על הירי לעבר אמבולנס ליד בית אל בסוף השבוע שעבר. ניתן להעריך כי עובדה זו מעידה על קשר בין העומדים מאחורי שני הפיגועים.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully