וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדמו"רים: לא לקבל ללימודים ילדים להורים שמשתמשים באינטרנט

1.7.2015 / 12:19

הנחיות חדשות של מועצת גדולי התורה קובעות כי "מוסדות החינוך החרדיים לא יכניסו למוסדותיהם תלמידים שבמשפחתם מחזיקים מכשירים טכנולוגיים שאינם כשרים". גם טלפונים חכמים נאסרו מחשש שיגרמו ל"קלקול התלמידים"

האם קו טלפון של ש"ס מגייס כספים בשבת?. ShutterStock
"המוסדות החרדיים לא יקבלו אותם לעבודת המשרד"/ShutterStock

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, הסמכות הרוחנית העליונה של הציבור החרדי-חסידי, המורכבת מאדמו"רים בכירים, קבעה אמש (שלישי) כי ילדים שהוריהם משתמשים באינטרנט או בטלפונים חכמים לא יתקבלו ללמוד במוסדות החינוך החרדיים. כמו כן, קבעו האדמו"רים כי הם לא יוכלו לעבוד כמשגיחי כשרות, כשוחטים או כמוהלים.

"מוסדות החינוך החרדיים לבנים ולבנות לא יכניסו למוסדותיהם תלמידים שבמשפחתם מחזיקים אינטרנט או שאר מכשירים טכנולוגיים שאינם כשרים", נכתב בהחלטת מועצת גדולי התורה. על פי דף התקנות שפרסמו, ההסבר שניתן להחלטה הוא החשש כי "אלו יגרמו חלילה לקלקול שאר התלמידים".

עוד בוואלה חדשות:
רבנים בצפת הרחיקו רב מוכר בשל "מעשים מיניים"
"חרדקים החוצה": קיצונים מתנכלים לחייל חרדי בבית שמש
"חרדים שיצאו לאקדמיה או לעבודה מתקשים למצוא שידוך"

ישיבה חרדית. יצחק ליוש, בחדרי חרדים
"סכנה רוחנית גדולה"/בחדרי חרדים, יצחק ליוש

עוד כתבו האדמו"רים כי אנשים שברשותם אינטרנט "אינם כשרים לשמש ברבנות, בעבודת החינוך, כשוחטים, כמוהלים, כמשגיחי כשרות, כסופרי סת"ם וכמגיהים, ואין לסמוך עליהם כלל בענייני דת וכשרות ועבודת הקודש". בהוראות החדשות ניתנה מגבלה נוספת על משתמשים באינטרנט או בטלפונים חכמים, ונקבע כי "המוסדות החרדיים לא יקבלו אותם לעבודת המשרד".

מועצת גדולי התורה קראה ל"כל אחד מהציבור החרדי" לא להשתמש באינטרנט, "ואפילו באינטרנט עם חסימה וסינון". כמו כן, התקנות אוסרות על שימוש בקבוצות ווטסאפ. עם זאת, צוין כי "אלו שהשימוש באינטרנט הכרחי לצורך פרנסתם, ישאלו רב הממונה לעניין זה, ואם יקבלו היתר ישתמשו אך ורק באינטרנט עם חסימה וסינון מהודרים".

בשנים האחרונות גדל היקף השימוש באינטרנט ובטלפונים חכמים בציבור החרדי. אף שנכנסו לשימוש מכשירים סלולריים "כשרים", שנתונים לסינון או לפיקוח הדוק, הרבנים החרדים אסרו גם אותם. לטענת האדמו"רים מדובר ב"סכנה רוחנית גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully