וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים שילמו למקסיקנים כדי שיפגינו נגד מצעד הגאווה בניו יורק

ארגון מברוקלין שלח את הפועלים, שהיו מחופשים לחרדים, כדי שיקיימו במקום מחאה בסמוך למצעד בעיר. זאת משום שהרבנים אסרו להגיע למצעד "מחשש שיראו מה קורה שם". במקום התפתחה תגרה ובסיומה עזבו המפגינים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

חרדים שילמו לפועלים מקסיקנים כדי שיתחפשו ליהודים ויפגינו נגד מצעד הגאווה בניו יורק – כך דיווח אתמול (ראשון) הניו יורק טיימס. קבוצת המפגינים, שמחאו מחוץ למתחם המצעד, לבשו ציציות ואחזו בשלטים שעליהם נכתבו סיסמאות בגנות הומוסקסואליות ועליהם הסמל של ארגון "הוועידה לפעולה יהודית פוליטית". "היהדות אוסרת על הומוסקסואליות", נכתב.

השי פריד, חבר בארגון שבסיסו בברוקלין, אמר כי הפועלים שימשו תחליף לאברכים שבדרך כלל נקראים להפגין. "הרבנים אסרו על התלמידים להגיע למצעד מחשש שיראו מה קורה שם", הסביר. המשטרה חצצה בין המפגינים לבין הצועדים באמצעות גדר, ומשתתפי המצעד שפכו על הפועלים המחופשים לחרדים מים והתנשקו מולם במחאה.

"היו הרבה עימותים", סיפר פריד. "תמיד כשמעורבות רגשות, יהיו בעיות". במהלך שעות אחר הצהריים פרצה תגרה במקום – עוברי אורח סיפרו כי הגדרות שהפרידו בין הצדדים נפתחו ומשתתפי המצעד נהרו פנימה. ג'סמין ברוב בת ה-19 סיפרה כי חבר הארגון תקף את בת זוגה ובתגובה ברור נתנה לו אגרוף בעין. זמן קצר לאחר שהתפתחו מהומות במקום, עזב הארגון את האזור.

המצעד נערך ברקע הפסיקה ההיסטורית של בית המשפט העליון של ארצות הברית ביום שישי האחרון, שלפיה נישואים חד-מיניים אינם סותרים את החוקה ולפיכך הם חוקיים בכל 50 המדינות.

לקריאה נוספת בנושא
הקהילה הגאה בארה"ב חוגגת: "גם בטקסס יבינו שגבר יכול לאהוב גבר"
הנישואים חוקיים, אך לחד-מיניים בארה"ב עוד מכשולים עד לשוויון מלא

פועלים מקסיקנים מחופשים לחרדים ומפגינים נגד מצעד הגאווה בניו יורק, 28 ביוני 2015. ניו יורק טיימס, צילום מסך
הפועלים המקסיקנים מחוץ למצעד הגאווה/צילום מסך, ניו יורק טיימס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully