וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפשיטה: ה"מריאן" עגנה באשדוד; ח"כ גטאס: "חטפו אותנו"

לאחר שאמש לוחמי חיל הים השתלטו עליה כשהייתה בדרכה לחופי עזה, הספינה הושטה לעבר נמל אשדוד. 16 אזרחים זרים הועברו לרשות האוכלוסין וההגירה, שם יעברו שימוע ולאחר מכן - הרחקה. גטאס: "המשט השיג את מטרתו"

צילום: שי מכלוף, עומר מירון; עריכה: ליאור קירשנר

הספינה "מריאן" עגנה אמש (שני) בנמל אשדוד, לאחר שאתמול בבוקר השתלטו עליה לוחמי חיל הים כשהייתה בדרכה לרצועת עזה במסגרת "משט החירות השלישי". ח"כ באסל גטאס, ששהה על סיפונה, אמר כי משום שכוח חיל הים פשט על הספינה במים בינלאומיים, "אנחנו מתייחסים לזה כאלה חטיפה". "חטיפה שלי, חטיפה של הנשיא לשעבר של תוניסיה ושל שאר הנוסעים בספינה", אמר גטאס. "הביאו אותנו לנמל אשדוד בעל כורחנו. על הספינה, כפי שחזרתי ואמרתי, היה רק ציוד רפואי ומערך של אנרגיות שמש, וזה כמובן נבצר מאיתנו".

הוא הוסיף כי למרות הפשיטה, הושגה מטרתו המקורית של המשט והיא העלאת המודעות. "'משט החירות השלישי' השיג את המטרה המקורית שלו – להפנות את תשומת הלב המקומית, האזורית והעולמית, למשבר ההומניטרי הקיים ברצועת עזה כתוצאה מהמצור של ישראל על הרצועה", אמר. "אני חושב שמה שנעשה היום בפשיטה הזו, הלא חוקית, הנוגדת את החוק הבינלאומי, רק ידרבן את הפעילים בכל רחבי העולם להביא עוד משט ועוד משט עד שיוסר הסגר מעל עזה".

על פי ההודעה הרשמית, ההשתלטות בוצעה "בהתאם להחלטת הדרג המדיני ולאחר שמוצו כל הפניות בצינורות הדיפלומטיים". עוד נמסר כי תהליך ההשתלטות היה קצר וללא נפגעים. "משהבהירו המפליגים כי אין בכוונתם לשתף פעולה ולהיעתר להזמנה להגיע לנמל אשדוד, הוחלט להשתלט על כלי השיט ולהשיטו לנמל אשדוד", נמסר. הלוחמים ליוו את הספינה לנמל אשדוד.

16 אזרחים זרים מתוך משתתפי המשט הגיעו לאחר העגינה לרשות האוכלוסין וההגירה בנמל אשדוד. הזרים צפויים לעבור שימוע, ולאחר מכן יעברו תליך הרחקה בהתאם לחוק.

לקריאה נוספת:
נתניהו לנוסעי המשט: "טעיתם בדרך, סוריה זקוקה לכם יותר מעזה"
בעקבות המשט: ועדת הכנסת תדון בשלילת זכויותיו של ח"כ גטאס

ספינת ה"מריאן" הגיעה לנמל אשדוד, 29 ביוני 2015. שי מכלוף, צילום מסך
ספינת "מריאן" עוגנת באשדוד/צילום מסך, שי מכלוף

אמש מסרו המארגנים כי הספינות שליוו את ה"מריאן" - "ג'וליאנו 2", "ויטוריו" ו"רייצ'ל" - ישובו לנמלי המוצא שלהן, בעוד "מריאן" תמשיך לעבר הרצועה. כ-50 המשתתפים במשט קיבלו בכל יום במהלך הימים האחרונים תדרוכים בנוגע לאופן שבו יש "להתנגד לאלימות של הכוחות הישראליים" בעת המעצר הצפוי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול בבוקר להשתלטות על הספינה ומסר: "אני מבקש לשבח את חיילי ומפקדי חיל הים על הביצוע הנחוש והיעיל במעצר נוסעי הספינה שניסתה להיכנס לחופי עזה בניגוד לחוק". לדבריו, "במשט הזה אין דבר מלבד מפגן של צביעות ושקרים שרק מסייע לארגון הטרור חמאס ומתעלם מכל הזוועות באזורנו. איננו מוכנים לאפשר הכנסת אמצעי לחימה לארגוני הטרור בעזה כמו שנעשה בעבר באמצעות הים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בנימין נתניהו. ראובן קסטרו
"אין סגר על רצועת עזה". נתניהו/ראובן קסטרו

נתניהו הוסיף: "אין סגר על רצועת עזה. ישראל מסייעת להעברת סחורות וציוד הומניטרי לעזה, כ-800 משאיות מידי יום, שהכניסו בשנה האחרונה יותר מ-1.6 מיליון טון סחורות. בנוסף ישראל מסייעת למאות פרויקטים הומניטריים באמצעות ארגונים בינלאומיים לרבות הקמת מרפאות ובתי חולים".

במסר שהוקלט מראש, אמר הישראלי לשעבר דרור פיילר, פעיל במשט: "הישראלים שוב הפרו את החוק הבינלאומי. הם עצרו אותנו כמו שודדי ים. שוב, הם מנעו מאתנו להגיע לעזה, לפלסטין. אנחנו כעת יושבים ומחכים שתפעלו. אנו מחכים שהממשלות שלנו יפעלו, אולם אנחנו יכולים להבטיח דבר אחד: עוד נשוב".

(עדכון ראשון: 21:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully