וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים הגיעו למשרדו של בנט עם קופסאות סרדינים: "תתעורר"

בין שלל העצרות שהתקיימו במסגרת המחאה, היו שהגיעו לפתח משרדו של שר החינוך. "המטרה הייתה להעביר מסר שיתחיל לטפל בסרדינים". פורום ועדי ההורים: אם לא יימצא פתרון - שנת הלימודים הבאה תושבת

צילום: יותם רונן, עדי אייזמן; עריכה: גדי וינסטוק

בין שלל העצרות שהתקיימו היום (ראשון) ברחבי הארץ במסגרת "מחאת הסרדינים", תלמידי יסודי בתל אביב והוריהם אף עלו מדרגה והפגינו מחוץ למשרדו של שר החינוך נפתלי בנט כשהם אוחזים בקופסאות סרדינים. "אני דג זהב, לא סרדין", "בנט תתעורר" ו-"כשצפוף לי, עצוב לי", נכתב על הקופסאות. "המטרה לא הייתה הפגנה אלא להעביר מסר, לומר לו שיצאנו לחופשה ועכשיו שיתחיל לטפל בסרדינים", אמרה שרון בקר, בין מארגני ההפגנה מול משרדיו של בנט.

בקר חברה בוועד ההורים העירוני ואם לשני ילדים בבית ספר ארזים בתל אביב. "לבן הקטן שלי יש 32 ילדים בכיתה", היא הודתה. "נכון שהמאבק הוא בשביל להוריד ל-32 תלמידים בכיתה, אבל הכיתה של הבן שלי היא אחת מתוך 18 כיתות. יש כיתות עם 36, הבכור שלי יסיים את כיתה ו' עם 39 תלמידים. אנחנו פה כולנו למאבק משותף".

עוד בוואלה!NEWS:
השרים אישרו: ההחלטה על מתווה הגז עוברת לממשלה
אזעקה נשמעה בצפון רמת הגולן; לא זוהו נפילות בשטח ישראל
בעלי עלון חרדי בבית שמש פרסמו תמונות נשים - וקיבלו איומים

"מחאת הסרדינים" מול משרד החינוך בתל אביב, יוני 2015. יותם רונן
"מחמם את הלב לראות מה קרה היום". ההורים מול משרדו של שר החינוך נפתלי בנט/יותם רונן

בקר מאמינה במאבק שהם מקדמים, ולדבריה לאור ההירתמות של ההורים לשביתה ולמחאות, יש תקווה לראות שינוי. "אני חושבת שנורא מחמם את הלב לראות מה קרה היום", אמרה, "בתי ספר, בתל אביב בכל אופן, היו שוממים. זה יפה שאפילו הורים עובדים שיש להם קושי למצוא פתרונות, השאירו את הילדים בבית. זה אומר הרבה על כך שהגיע הזמן לעשות שינוי. אף אחד לא מצפה שהשינוי יהיה מהיום להיום, אבל אנחנו רוצים לראות תהליך".

לדבריה של בקר, המפגינים ציפו שבנט ירד לדבר איתם או מישהו מטעמו, אך אף אחד לא הגיע. "התחושה אתמול הייתה שהוא מבין, והוא אמר שאנחנו צודקים, אבל יש הבדל בין דיבורים למעשים", הסבירה. "לא לצמצם כיתות במקומות שאפשר, זה משהו שלא צריך לחשוב עליו אלא לעשות אותו. אם היינו רואים איזה שהיא עשייה ולא רק אמירה, התחושה הייתה אחרת. אני חושבת שההורים הצביעו ברגליים היום ואנחנו לא נפסיק עד שהמצב ישתפר".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
"מחאת הסרדינים" מול משרד החינוך בתל אביב, יוני 2015. יותם רונן
"הפורום קורא לראש הממשלה ולשר החינוך לגלות מנהיגות ואחריות". קופסאות הסרדינים/יותם רונן

המאבק לא מסתיים בשביתה שהתקיימה היום. פורום ועדי ההורים הישוביים ביקש להבהיר כי במידה ולא יינתן מענה הולם לבעיית הצפיפות בכיתות – צפויה שביתה נוספת בפתח שנת הלימודים הבאה. כמו כן, בחודשים יולי ואוגוסט, בזמן חופשת הקיץ, צפויות פעולות מחאה בכל רחבי הארץ. עוד מסר הפורום: "בקרוב תעלה סוגיה משפטית בפני הציבור שתחשוף את התנהלות השערורייתית של משרד החינוך, לרבות אי מילוי הוראת ממשלה וביזוי בית המשפט. הפורום ירחיב את פעולותיו בפן המשפטי ויפנה ליועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה, ראש הממשלה ובית המשפט".

"פורום ועדי ההורים הישוביים חוזר ומדגיש את החשיבות במציאת פתרון מיידי לסוגייה הבוערת של הצפיפות בכיתות", נכתב בהודעה שפרסם הפורום. "שנת הלימודים מסתיימת בעוד יומיים ומנהלי בתי הספר והצוותים החינוכיים מחכים ככל עם ישראל לבשורה גדולה בעניין. הפורום קורא לראש הממשלה ולשר החינוך לגלות מנהיגות ואחריות ולדאוג לפתרון ומענה ראויים עבור כל ילדי ישראל".

ועדת השרים החליטה לדחות את הדיון בנושא ב-45 ימים

בתוך כך, ועדת השרים לענייני חקיקה דנה היום בהצעתו של ח"כ יואב קיש (הליכוד) לצמצום מספר התלמידים בכיתות. ועדת השרים החליטה לדחות את הדיון בהצעה ב-45 ימים. "הנהלת משרד החינוך החליטה לא להחליט בנושא כאוב זה שנוגע למיליוני תלמידים במדינת ישראל", אמר ח"כ קיש. "הערובה להצלחתם של תלמידנו היא בראש ובראשונה דרך הספקת תנאי לימוד נאותים. תקוותי ששר החינוך יאמץ בהקדם את מסקנות ועדת שמחון לצמצום מספר התלמידים בכיתות ויתמוך בהצעת החוק שלי".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully