וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי עלון חרדי בבית שמש פרסמו תמונות נשים - וקיבלו איומים

28.6.2015 / 14:09

בעלי העלון "מציאה" המופץ לציבור החרדי לא ידעו שרבנים ידירו אותם רק משום שאפשרו הופעת פרסומות שבהן מככבות נשים: "דרישה מטורפת". ישנם גם רבנים שמצדדים בעיתון: "עיוות המסורת היהודית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רצינו למלא את החסר". פרסומת שהופיעה בעלון "מציאה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעלי העלון "מציאה" המופץ בחינם לציבור הדתי והחרדי בבית שמש נתונים בתקופה האחרונה לאיומים, הטרדות והתנכלויות, רק משום שבעלון מופיעות פרסומות שבהן תמונות של נשים. כך למשל, הותקפה לאחרונה אישה שחילקה את העלון באחת השכונות החרדיות. עם זאת, הבעלים של העלון לא מתכננים להיכנע: "אין שום מקום בתורה שאוסר תמונות נשים".

רוב העיתונים והעלונים המקומיים בבית שמש פועלים תחת פיקוח של רבנים חרדים, ומפעילים צנזורה עצמית בכל מה שנוגע לפרסום תמונות של נשים. בעבר, כשאחד מהם העז לחרוג מהנוהל האוסר על פרסום תמונות נשים, הוא חווה ירידה משמעותית במספר המפרסמים. כך נוצר מצב שבו רוב העיתונים המיועדים למגזר הדתי והחרדי בבית שמש נטולים תמונות נשים. "רצינו למלא את החסר", הסביר אחד מבעלי "מציאה", "השקענו בהפצת העלון, שרובו הוא באנגלית והחלטנו שבו יופיעו תמונות של נשים". אלא שההחלטה לא עברה בשתיקה. "קיבלנו עשרות שיחות טלפון שבהן היו בעיקר צעקות על כך שאנחנו פוגעים בציבור החרדי. הם ניסו להסביר לנו שאין מקום לנשים מעל גבי העיתון".

עוד בוואלה!NEWS:
נעצר כוכב הרשת החרדי שתועד צועק לעבר חילונים "שבת היום"
"הכיר צעירה בפאב בשדרות - ואנס אותה על ספסל בדרכה הביתה"
השרים אישרו: ההחלטה על מתווה הגז עוברת לממשלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בעלון מפורסמים תמונות של נשים, דבר שאינו מקובל וראוי בציבור החרדי". תמונה שהופיעה בעלון "מציאה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

רבנים מקומיים שנחשפו לעלון או קיבלו פניות של אזרחים לגביו, נכנסו לעובי הקורה. במכתב ששלח הרב אליה רפאל כהן, רב מקומי ברמת בית שמש ג', לבעלי העיתון נכתב כך: "קיבלנו תלונות רבות מתושבי שכונתינו אודות עלון הפרסום שלכם שמפורסמים בו תמונות של נשים, דבר שאינו ראוי ואינו מקובל בציבור החרדי". למכתבו, הוסיף הרב דרישה: "להפסיק את פרסום תמונות הנשים בעלוניכם או שלכל הפחות אל תפיצו את העלון בשכונתינו". רב נוסף, בעל השפעה גדולה יותר בעיר, פנה לכמה מפרסמים בדרישה להפסיק את הפרסום בעלון המדובר. ארבעה מפרסמים נענו לפנייתו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"אין סיבה בעולם שלא נפרסם תמונות של נשים"

לאחרונה, הותקפה אישה שחילקה את העלון בתיבות הדואר. "הקיפו אותה כמה קיצוניים ואמרו לה שעליה להוציא את כל העלונים מתיבות הדואר", אמר אחד מבעלי "מציאה". "הם איימו עליה שאם היא לא תעשה זאת, הם לא יתנו לה לעזוב את המקום". האישה הסתייעה בבעלה שהיה בסביבת המקום, ועזבה את האזור. היא הגישה תלונה במשטרה על המקרה.

"אנחנו מתעלמים מכל מה שקורה", הסביר אחד מבעלי העלון שסירב להזדהות בשמו, "אין סיבה בעולם שלא נפרסם תמונות של נשים. הדרישה הזו מטורפת, אין שום מקום בתורה שכתוב בו שנשים צריכות להיות מוסרות או שלא יראו אותן. זה שיגעון. אנחנו לא הולכים למשטרה כי אנחנו לא מאמינים שהיא יכולה להועיל במשהו".

הלווייתו של מרדכי גרבר שנהרג בהלווייתו של הרב וואזנר, בני ברק. אפריל 2015. ראובן קסטרו
"מעולם לא מצאנו בתורה הדרה של הנשים ככלל מהמרחב הציבורי"/ראובן קסטרו

בעלי העלון זוכים לגיבוי מזרמים ליברליים בעיר, ולא רק בה. הרב צבי קורן מארגון הרבנים "בית הלל" הגדיר את המקרה כ"ניסיון אלים" שלדבריו, "יוצר תמונה מעוותת של המסורת היהודית". קורן הוסיף כי "מעולם לא מצאנו בתורה הדרה של הנשים ככלל מהמרחב הציבורי. ההתנגדות המוחלטת לפרסום תמונות של נשים משקפת גישה שאיננה מתייחסת לאישה כאישיות בפני עצמה, גם כשהיא לבושה בצניעות. בניגוד לכך, דווקא ערכי הצניעות של המסורת היהודית, בלי לעוות אותם, מאפשרים שיתוף של נשים וגברים בצורה ראויה תוך כבוד לכל איש ואישה, גם במרחב הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully