וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: המחבל מפיגוע הדקירה בשער שכם נורה - ונופל ארצה

בסרטון שהופץ ברשת, ואשר אמינותו אינה ברורה בשלב זה, נשמעות יריות. בעקבותיהן, אדם, ככל הנראה המחבל, נופל - וקם על רגליו לאחר שניות. גורמים בצה"ל: למרות הפיגועים, לא לפגוע בהקלות לפלסטינים

עריכה: קשת סידי

סרטון המתעד לכאורה את פיגוע הירי שאירע היום (ראשון) בשער שכם בירושלים הועלה בשעות האחרונות לרשת. בסרטון נראה ככל הנראה השוטר הפצוע שרוע על הארץ, כשלפתע נשמעות יריות ואדם אחר, כנראה המחבל, נזרק לרצפה. שניות אחדות אחר כך הוא נראה קם על רגליו. לפי שעה, אמינותו של הסרטון, שפורסם לראשונה באתר "רוטר", אינה ברורה.

בפיגוע נפצע השוטר באורח קשה בפיגוע דקירה בכניסה לשער שכם בירושלים. למרות פציעתו, פתח השוטר באש לעבר הדוקר, והוא נפגע ונוטרל. כוח מד"א הוזעק למקום ומצא את השוטר כשפצעי דקירה בצווארו ומצבו מוגדר אנוש. הוא פונה לבית החולים שערי צדק בעיר תוך כדי פעולות החייאה, ושם השתפר מעט מצבו. המחבל, תושב השטחים בן 18, נפצע באורח אנוש ופונה לבית החולים הדסה עין כרם.

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב משה אדרי, אמר בעקבות האירוע כי המשטרה תבצע הערכת מצב וכי היא נערכת לכל התרחישים, והכוחות יתוגברו בהתאם לצרכים. "בכל אירוע שבו פוגעים בשוטרים ובאזרחים - המחבל צריך להיהרג", אמר אדרי.

לקריאה נוספת בנושא
חמאס בירך על הפיגוע בי-ם; נתניהו: "משבח את נחישות כוחותינו"
הפצוע מפיגוע הירי בבנימין: "המחבל חייך אלינו - והחל לירות"

תיעוד: רגע הירי במחבל שביצע את פיגוע הדקירה בירושלים. צילום מסך
המחבל, ככל הנראה, נופל על הארץ אחרי שנשמעות יריות/צילום מסך

בכיר חמאס חוסם בדראן בירך על פיגוע הדקירה בשער שכם בירושלים, שבו נפצע קשה שוטר משמר הגבול. לדבריו, "זהו מסר לישראל שההתנגדות הפלסטינית מסוגלת לאתגר את הכיבוש ולהגיע לאנשי כוחות הביטחון בכל מקום". בדראן, שכתב את הדברים בדף הפייסבוק שלו, שיבח גם את "התעוזה והאומץ" של הדוקר שנפצע באורח אנוש מירי השוטר שאותו דקר. הוא התייחס גם לפיגוע הירי שאירע ביום שישי ליד היישוב דולב ושבו נהרג דני גונן מלוד. "ביצוע שני פיגועים בתוך 48 שעות, למרות הסידורים הביטחוניים הקפדניים, הוא הישג לאומי", כתב.

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם מפקד מג"ב, ניצב עמוס יעקב, וביקש להעביר איחולי החלמה מהירה ללוחם שנפצע. "מסור ללוחם בשם כל אזרחי ישראל שהוא גיבור גדול", אמר נתניהו. "הוא פעל בגבורה יוצאת דופן והוא ראוי להערכה עצומה. אני משבח את נחישותו ואת נחישותם של כל אנשי כוחות הביטחון שמסכלים פעם אחר פעם את הניסיונות הרבים לפגע בנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully