וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת חורבן? "דאעש מילכד את עתיקות העיר תדמור"

21.6.2015 / 14:35

ארגון זכויות האדם הסורי דיווח כי הארגון הקיצוני שתל מוקשים ופצצות בחלק העתיק של העיר ההיסטורית, אשר הוכרה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. טרם התברר אם בכוונת הלוחמים לפוצץ את העתיקות

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: שניר דבוש

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) שתל מוקשים ופצצות בחלקים העתיקים של העיר עיר תדמור שנכבשה על ידי הארגון הקיצוני בחודש שעבר – כך דיווח היום (ראשון) ארגון זכויות האדם הסורי, שמושבו בלונדון. על פי ההודעה, לא ברור אם הארגון מתכנן להרוס את העתיקות או שהוא שתל את המוקשים כדי למנוע מכוחות צבא אסד לכבוש מחדש את העיר.

"הם שתלו את המוקשים והפצצות אתמול, ובין היתר הניחו אותם סביב התיאטרון הרומאי בעיר", אמר ראמי עבד אל-רחמן, ראש ארגון זכויות האדם הסורי והדגיש: "אנחנו עדיין איננו יודעים את הסיבה האמיתית למלכוד האתרים".

בעיר תדמור נמצא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, ובעולם חוששים שאנשי דאעש יהרסו אותו, כפי שהרסו אתרי מורשת עולמיים אחרים בעיראק. לאחר כיבוש העיר קרא מנהל רשות העתיקות בסוריה, מאמון עבד אל-כרים, לצבא סוריה ולקהילה הבינלאומית להציל את העיר העתיקה ואמר כי חלק מפריטי העתיקות הנדירים בעיר הועברו ל"מקום מבטחים". בין היתר מסר כי מאות פסלים הוברחו אל מחוץ לתדמור.

עוד כתבות בנושא:
תיעוד: העיר העתיקה תדמור לאחר השתלטות לוחמי דאעש
מגנים אנושיים וסיוע מהמקומיים: כך כבש דאעש את תדמור
דאעש פוצץ את "כלא האימים" של משטר אסד בתדמור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגל דאעש מתנוסס על מבצר בעיר תדמור, בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף החודש שעבר פוצץ דאעש את בית הכלא של צבא אסד בתדמור, שהיה ריק בעת הפיצוץ. הכלא נחשב לאחד מסמלי הדיכוי של המשטר הסורי עוד מתקופת שלטונו של אביו של בשאר אל-אסד, חאפז. המקום התפרסם כאחד מבתי הכלא האכזריים בעולם, ובמרתפים שבו בוצעו עינויים קשים במתנגדי משטר ושבויי מלחמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיצוץ בית הכלא של אסד בתדמור, בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר כיבוש העיר במלואה דיווחו תושבי תדמור כי ההשתלטות על העיר התאפשרה בזכות מאות תושבים מקומיים שנשבעו אמונים לדאעש וסייעו לו. "תושבי העיר הובילו את לוחמי דאעש לעיר וסייעו להם", סיפר תושב העיר. "בלי הסיוע שלהם, לוחמי דאעש לא היו יודעים לאן ללכת, לאיזה רחוב ואילו בתים הם החשובים ביותר".

חייל בכוחות הצבא הסורי סיפר: "ללוחמי דאעש יש טנקים, פצצות מרגמה, טילים ותתי-מקלע. כלי הנשק שלהם מתקדמים". לדבריו, "הם תקפו מכמה כיוונים. כל קבוצה כללה בין עשרה ל-30 אנשים. הם תקפו את החיילים שלנו בעמדות, וגם אזרחים. הם הפציצו כמה מקומות והפכו אותם לעמדות שלהם. הם אפילו השתמשו באזרחים כמגנים אנושיים.

דאעש כבש את העיר הסורית תדמור. רויטרס
לוחם דאעש בעת כיבוש תדמור/רויטרס

בחודשים האחרונים השתלט הארגון הקיצוני על כמה אתרים היסטורים בעיראק ובסוריה וניפץ את העתיקות במקום. תדמור התווספה לרשימה הולכת ומתארכת של ערים מרכזיות שנפלו בידי דאעש: א-רקה, מנבג', מיאדין, אל-באב ואל-בוכמאל, שסמוכה לגבול עם עיראק. עיר מרכזית נוספת, אדליב, מוחזקת בידי הארגון ג'בהת א-נוסרה. כל יתר ערי המחוז המרכזיות בסוריה נמצאות עדיין בידי הנשיא בשאר אסד: חומס, טרטוס, לטקיה ודיר א-זור, שם נאבקים תומכי הנשיא בלוחמי דאעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully