וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות תקיפות, אפס כתבי אישום: למדינה אין פתרון נגד "תג מחיר"?

19.6.2015 / 0:17

44 מסגדים וכנסיות הושחתו בחמש השנים האחרונות בפעולות שזכו לכינוי "תג מחיר". "ישראל חייבת להרים את הכפפה כדי למזער את המשבר מול העולם וראשי הדתות", מזהיר חוקר באקדמיה, ומציע לנתניהו: "בוא לכנסייה שנשרפה היום ותתנצל"

צילום: מאיר וקנין, דוברות כיבוי והצלה מחוז צפון; עריכה: גדי וינסטוק, מתן חדד

מאז דצמבר 2009 הושחתו 44 מסגדים, כנסיות או מנזרים בישראל – כך עולה ממעקב של פורום "תג מאיר", הנאבק בפשעי שנאה ובפעולות שמכונות "תג מחיר". בעקבות הצתת כנסיית "הלחם והדגים" שלשפת הכינרת אתמול לפנות בוקר (חמישי), עולה ביתר שאת השאלה האם המדינה יכולה להתמודד עם התופעה ולמגר אותה. נראה שיש עוד עבודה רבה, שכן לדברי יו"ר תג מאיר, גדי גבריהו, "מעולם לא הועמד אף אחד מהחשודים בפשעים הללו לדין".

"מדובר במעשה הנוגד את היהדות ואת הערכים עליהם אנחנו מחנכים את בנינו. דווקא מדינת ישראל שמגנה - בצדק - פגיעה בבתי כנסת בחו"ל, חייבת לעצור את ההתקפות האלימות ולהפסיק את האדישות של כוחות הביטחון לפשעים האלה", הוסיף גבריהו.

השחתת הכנסייה הלילה והקושי לתפוס את האחראים "מעלה חשש ממשי למשבר חמור בין ישראל לכנסיה הקתולית", כך לדברי ד"ר יקי אשכנזי, ראש המחלקה ללימודי ארץ ישראל במכללה האקדמית כינרת. "זה פשע שנאה מהמכוערים שנראו לאחרונה. מדובר בזלזול חמור ביותר בדת הנוצרית ובחברינו הצליינים, שמביא לשבירת הדו-קיום באופן הבוטה ביותר שניתן להעלות על הדעת".

עוד בנושא
למה המשטרה לא מצליחה להתמודד עם "תג מחיר"?
נער גבעות שנעצר בחשד להצתה: "הייתי בבידוד, אכלתי רק לחם"
הפלסטינים התלוננו, אך 96% מהתיקים על השחתת עצי זית נסגרו

בתקופה האחרונה הייתה שורת מקרים שבהם נפגעו אתרים קדושים בפעולות "תג מחיר". בפברואר השנה הוצת מסגד באזור גוש עציון ורוססו כתובות "נקמה", באוקטובר האחרון היה זה מסגד בכפר עקרבא שהוצת ונכתב עליו "תפוח זה כהנא", במאי אותרו כתובות שנאה על קיר הסמוך לכנסייה הרומנית בירושלים, וביניהן הכתובות "תג מחיר", "ישו זבל" ו"דוד המלך ליהודים". באפריל בשנה שעברה רוססו כתובות נאצה על מנזר דיר ראפת ליד בית שמש, באותו חודש רוססו כתובות נאצה על מסגד באום אל פחם, והרשימה עוד ארוכה.

"מדינת ישראל חייבת להרים את הכפפה"

אף שכל המקרים חמורים, ההצתה לפנות בוקר מטרידה במיוחד, ולו בשל חשיבות הכנסייה האמורה; מדובר באחד האתרים הקדושים ביותר בעולם הנוצרי שנמצאים בשטח ישראל. "כנסיית הלחם והדגים" היא אחת הכנסיות העתיקות ביותר בארץ ישראל ובעולם כולו – שנבנתה לראשונה במאה ה-4 לספירה במיקום שבו לפי המסורת ישו חולל את נס הלחם והדגים, ובה פסיפס מהחשובים בנצרות.

הכנסייה שופצה ושודרגה לאורך השנים ועם זאת שמרה על השרידים המרשימים שלה, שעיקרם רצפות הפסיפס. הכנסייה מהווה תחנה חשובה ביותר במסלול הצליינות סביב הכינרת והיא מושכת מאות אלפי מבקרים בשנה שמגיעים מכל העולם הקתולי, זאת כדי לחוות את הסיפור הצלייני וליהנות מהנוף המרשים לגליל.

"מדינת ישראל, שחורטת על דגלה לשמור על האתרים הקדושים לכל הדתות – חייבת להרים את הכפפה ולפעול לתיקון האמון ביחסים שניזוקו, החל מרמת התושבים המקומיים ועד רמת ראשי הכנסיות בארץ וגם בעולם", אמר ד"ר אשכנזי. לגישתו, "כדי למזער את המשבר, על ראש הממשלה לבקר בכנסייה ולהתנצל בפני הקהילות הנוצריות בעולם ולהבטיח להביא את האחראים לדין, ובפרט בפני גרמניה, שהמסדר הבנדיקטי הם הבעלים של הכנסייה".

לפניות לכתב אלי אשכנזי: elidanaa@gmail.com

(עדכון ראשון: 22:23)

ראש המחלקה ללימודי ארץ ישראל במכללה האקדמית כינרת יעקה אשכנזי בכנסייה שהוצתה הלחם והדגים 18 יוני 2015. ישראל רונן,
יעקב אשכנזי בפתח כנסיית "הלחם והדגים"/ישראל רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully